Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

pondelok 3. júla 2017

HIKMET, NÁZIM - BOJUJÚCE SRDCE

HIKMET, NÁZIM

BOJUJÚCE SRDCE
Výber z poézie

Slovenský spisovateľ, Bratislava, 1951
preklad Jozef Blažkovič, Pavol Horov
doslov Jozef Blažkovič

poézia
102 s., slovenčina
hmotnosť: 146 g

mäkká väzba s prebalom
stav: dobrý, prebal natrhnutý, knižničné pečiatky

2,00 € PREDANÉ *zelda* 




ANGINA PECTORIS

Hoci je polovička srdca môjho tu, 
druhá je, doktor, v Číne, 
v armáde, ktorá sa valí, 
valí sa k Žltej rieke.
A každé ráno na svitaní 
srdce mi, doktor, v Grécku 
zbabelá guľka vraha raní.
A potom, keď už všetci 
sa vo väzenskej nemocnici v spánok ponoria, 
tu moje srdce zájde do malého domku v Čamlidži, 
každú noc, doktor.
Veď ja už neviem celých desať liet,
čo by som svojmu úbohému ľudu mohol dať,
mám iba jedno jabĺčko, pán doktor,
len jedno jabĺčko červené,
len svoje srdce.
Cez mreže cely hľadím do noci,
no hoci na mňa samotou stien žalár útočí,
svit hviezdy ďalekej chveje sa v mojom srdci.
Nie kôrnatenie, nikotín, nie žalár ma tu morí, 
pre tamtie veci, doktor môj, 
pre tamtie veci ostatné 
ma moje srdce bolí.

(1948)

DVADSIATE STOROČIE

Môcť teraz zaspať,
na sto liet zaspať, milý môj...
Nie, nedesí ma moje storočie,
nezradím nikdy boj.

Biedne je moje storočie,
tvár jeho hanbou horí.
Smelé je moje storočie, 
hrdinské,
veľké,
krásne.
Som hrdý na to, že som prišiel na svet 
práve v tomto veku dvadsiatom, 
že sa môžem jeho synom zvať.
Stačí mi,
že mi dnes už nikto nezabráni
biť sa v radoch Strany 
za nový, krajší svet...
To bude, milý, za sto liet...
Nie, skorej, hodne skorej.
Umrie a znova narodí sa,
posledné jeho roky budú nádherné a krásne,
strašlivá moja noc sa mocne v ráno prevalí — 
jak tvoje oči, milá, storočie naše zažiari
a zjasnie...

(1948)