Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

nedeľa 19. januára 2020

HAHN, SCOTT - BARÁNKOVA VEČERA

HAHN, SCOTT

BARÁNKOVA VEČERA
Svätá omša ako nebo na zemi
(The Lamb´s Supper - The Mass as Heaven on Earth)

Redemptoristi - Slovo medzi nami, Bratislava, 2005
preklad Antónia Šabová
obálka Ľudmila Králiková
1. vydanie
ISBN 80-968638-4-3

náboženská literatúra,
152 s., slovenčina
hmotnosť: 245 g

tvrdá väzba s prebalom
stav: veľmi dobrý

5,50 € DAROVANÉ

*zukol5* in *H-parap*L2

Dr. Scott Hahn (*1957) je ženatý a s manželkou Kimberly majú šesť detí. Tento výnimočne populárny rečník a učiteľ prednášal na národnej a medzinárodnej úrovni na mnohé témy týkajúce sa Písma a katolíckej viery. Viac ako 500 jeho prednášok bolo nahraných a vydaných na audio a videokazetách, ktoré účinne pomáhajú tisíckam protestantov a strateným katolíkom, aby (znovu) prijali katolícku vieru. Je autorom viacerých kníh z oblasti biblickej vedy, niektoré sa stali bestsellermi.

Pôsobí ako profesor teológie a Svätého písma na Františkánskej univerzite v Steunbenville, kde vyučuje od roku 1990. Je zakladateľom a riaditeľom Centra svätého Pavla pre biblickú teológiu.

Roku 1979 Scott získal titul bakalár umenia v oboroch teológia, filozofia a ekonomika na univerzite Grove City College v Pensylvánii, magisterské štúdium ukončil na teologickom seminári Gordon-Convell roku 1982 a titul PhD z biblickej teológie dosiahol na univerzite Marquette roku 1995. Scott má za sebou desať rokov pastoračnej služby a práce s mládežou v protestantských cirkvách v USA a je bývalým profesorom teológie v teologickom seminári Chesapeake. V roku 1982 sa stal pastorom Trojičnej presbyteriánskej cirkvi vo Fairfax vo Virginii. Katolícku vieru prijal počas veľkonočnej vigílie roku 1986.








UTRÁPENÍ POCHYBNOSŤAMI

Jeruzalem akoby prežíval ťažké obdobie skúšok. Boh sa zjavuje ako sudca (20, 11), pomáhajú mu anjeli, ktorí sedia na dvadsiatich štyroch trónoch (20, 4). V celej Apokalypse rozsudok vykonávajú anjeli; privádzajú skazu na Jeruzalem i na jeho obyvateľov a chrám. Ján zobrazuje túto udalosť ako hrôzostrašnú Paschu. Sedem anjelov vylieva kalichy Božieho hnevu, ktorý sa prejavuje v siedmich nákazách. Vyprázdňovanie kalichov (niekedy prekladaných ako „čaša“ alebo „miska“) predstavuje liturgický úkon - libáciu, vyliatie vína na zem, keď sa v starovekom Izraeli víno lialo na oltár.

Keď si uvedomíme, že v Eucharistii sa uskutočňuje Pascha (Veľká noc), tento obraz je ešte pôsobivejší. Morové pohromy v pätnástej až sedemnástej kapitole prichádzajú v rámci liturgického slávenia: anjeli sa zjavujú s harfami odetí ako kňazi v nebeskom chráme, spievajú Mojžišovu pieseň a pieseň Baránka (kap. 15). Táto liturgia prináša smrť Božím nepriateľom, ale spásu jeho Cirkvi. Anjeli preto volajú: „Keďže preliali krv svätých a prorokov, dal si im piť krv; zaslúžili si to! “ (Zjv 16, 6).

Pascha, Eucharistia a nebeská liturgia sú teda dvojsečnými mečmi. Kým kalichy zmluvy prinášajú život verným, znamenajú istú smrť pre tých, ktorí zmluvu odmietli. Boh dáva v novej zmluve tak ako v starej človeku možnosť rozhodnúť sa medzi životom a smrťou, požehnaním a prekliatím (pozri Dt 30, 19). Prijať novú zmluvu značí rozhodnúť sa pre večný život v Božej rodine. Odmietnuť novú zmluvu v Kristovej krvi znamená vybrať si vlastnú smrť. Jeruzalem si ju vybral na Veľkú noc roku 30. V čase Veľkej noci Ježiš predpovedal desivý zánik sveta a dodal: „Veru, hovorím vám: Nepominie sa toto pokolenie, kým sa to všetko nestane“ (Mt 24, 34). Generácia starovekých národov mala vtedy k dispozícii štyridsať rokov. A o štyridsať rokov neskôr roku 70 pádom Jeruzalema zanikol jeden svet.

ZAKÁZANÉ OVOCIE: OVOCIE HNEVU

Prečo by nás milosrdný Boh takto trestal? Ako by sme mohli vzbudiť taký hnev v Božom Baránkovi, ktorý je miernosť sama? Pretože Boží hnev je milosrdenstvo. Aby sme však tento paradox pochopili, najskôr musíme s pomocou svätého Pavla preskúmať psychológiu hriechu.

Veľmi to objasňuje spôsob, akým svätý Pavol používa slovo „hnev“ v Liste Rimanom: „Boží hnev z neba sa zjavuje proti každej bezbožnosti a neprávosti ľudí, ktorí neprávosťou prekážajú pravde. Je im predsa zjavné, čo možno o Bohu vedieť; Boh im to zjavil... takže nemajú výhovorky. Hoci Boha poznali, neoslavovali ho ako Boha, ani mu nevzdávali vďaky; ale stratili sa vo svojich myšlienkach a ich nerozumné srdce sa zatemnilo“ (Rim 1, 18-21).

Toto veľmi dobre vystihuje „prípad“ Jeruzalema prezentovaný na nebeskom súde: Boh dal Izraelu svoje zjavenie, vlastne plnosť svojho zjavenia v Ježišovi Kristovi; a ľud si ho aj tak nectil, ani mu nevzdával vďaky; ale poprel pravdu tým, že zabil Ježiša a prenasledoval jeho Cirkev. Zjavil sa teda Boží hnev proti Jeruzalemu.

Čo sa stalo potom? Čítame ďalej v Liste Rimanom: „Preto ich Boh vydal nečistote podľa žiadostí ich srdca; a tak hanobili svoje vlastné telá“ (Rim 1, 24). Ale moment: Boh ich vydáva vlastnej slabosti? Dovoľuje im ďalej hrešiť?
..................................................................................................................................

... posledná veta ...

Dvere sa práve teraz otvárajú na Baránkovu svadobnú hostinu.