Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

piatok 31. januára 2020

STÝBLO, MAX B. - VOLÁNÍ DO PRÁZDNA

STÝBLO, MAX BEDŘICH

VOLÁNÍ DO PRÁZDNA
osmá kniha básní

Volná tribuna, Praha, 1935
obálka Max Bedřich Stýblo

poézia, literatúra česká, podpis autora
58 s., čeština
hmotnosť: 125 g

mäkká väzba
stav: dobrý, podpis autora na predsádke

NEPREDAJNÉ

*arumcz* in *H-6-2*







Tvůrcům české národní hymny

Za těžkých chmur, kdy vysoko 
hvězd zlaté ohně plály, 
jak v Neznámu kdes hluboko 
by české písně spaly, 
v té noci, plné zázraků 
a čistých lidských citů, 
vzletěla píseň horoucí 
jak ptáče ku blankytu, 
na sněžných křídlech nesena, 
nad české nivy vzlétla, 
plničká síly, útěchy, 
plničká snů a světla — — —
Volala tiché v chaloupky 
jak matka dítě vítá —
„Probuď se, lide, nad krajem 
už do červánků svítá — — —
Škroup v bolestném stál pohnutí
u lože choré ženy
„Zde, Tyle, můj se zrodil sen, 
tvou krví vykoupený!
Z bídy a slzí nesčetných 
jsem utkal prostou píseň, 
v ní tisíc plane nadějí, 
v ní hasne roba tíseň, 
v ní volá, touží rodná zem 
i drahý národ kleslý —
Kéž zvuky písně, Tyle můj, 
by národ k slunci vznesly! “
Něm', v prsou divý taje žár,
Tyl chopil jeho ruce 
„Dost prokletí a poroby, 
dost cizí persekuce! “
„Kde domov můj? Zde, Škroupe, je! 
„Kde vlast je má? Ó, tady, 
kde ničen národ mořem hrůz 
a břitkým mečem zrady!
Ta píseň, Škroupe, vzkřísí zas 
můj drahý národ český, 
zas vstanem z hrobu k životu, 
zas bude v Čechách hezky — —
My oba už tu nebudem, 
čas plyne věčném v toku — 
však píseň naše prostinká 
znít bude za sto roků, 
j i v hymnu národ povýší, 
j i v úctě bude míti 
a k slávě jména otcův svých 
zas volný bude žíti! “
A v noci plné zázraků 
a čistých lidských chtění 
letěla píseň do kraje 
jak Boha posvěcení —
V ní vzkříšen znovu národ náš, 
s ní vítězně šel z boje, 
zpívaje: Kde je domov můj, 
tam rodná Vlast je moje — — — —