ABD-RU-SHIN
VO SVETLE PRAVDY
Posolstvo Grálu
(Im Lichte der Wahrheit - Gralbotschaft)
Stiftung Gralbotschaft, Stuttgart, 1992
1. vydanie
ISBN 3-87860-205-7
náboženská literatúra,
980 s., slovenčina
hmotnosť: 810 g
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý
PREDANÉ *taha*nab*PREDANÉ *bruri*nab*
Táto kniha vnesie nepokoj do mnohých kruhov; každého jednotlivca postaví pred životné rozhodnutie. Lebo toto posolstvo znie ako fanfára priamo do dnešnej doby, bezohľadne, tvrdo a neúprosne podľa logického vývoja myšlienok. Nevyriešené otázky ľudského bytia sú v ňom zodpovedané s úplnou jasnosťou. Poznatky, získané z tejto knihy sú tak ohromné, že nezaujatého čitateľa nútia k zamysleniu, skúmaniu a napredovaniu.
Niektorý, čo žil bezstarostne a nechával veciam voľný priebeh, možno sa i preľakne v domnienke, že na tom nemôže nič zmeniť. Môže ho pojať i hrôza z toho, čo premeškal a čo sa zdá byť stratené. No ten, čo má iskierku dobrého chcenia v sebe, toho toto posolstvo privedie k radostnému poznaniu nových, jasných ciest celým stvorením. Človek s prekvapením zistí, akú ohromnú dôležitosť má jeho bytie v tomto stvorení a aká moc mu je podriadená, ktorú prehliadal bez povšimnutia a ktorej zničujúce účinky sa obracajú proti nemu samému, ak ju nepoužíva a nevedie k dobrému. Kto sa nebojí toho, aby nadvihol závoj tam, kde pre neho ešte dnes spočívajú veľké záhady života, tomu prinesie táto kniha bohatý úžitok v hojnej miere ako nijaká iná. Stane sa mu živým posolstvom Grálu.
Abd -ru-shinovo občianske meno je Oskar Ernst Bernhardt. Narodil sa 18. apríla 1875 v Biskupiciach v Sasku.
Po vyučení za obchodníka začal Abd-ru-shin čoskoro svoju spisovateľskú činnosť. Táto ho mnohokrát privádzala do cudziny. V r. 1915 bol internovaný v Anglii. Prepustili ho v r. 1919. Odtiaľ išiel napred do Drážďan, neskôr do Bavorska a v r. 1924 začal spisovať prvé prednášky Posolstva Grálu. V r. 1928 sa usídlil na Vomperbergu v Tirolsku. Tam napísal dielo „Vo Svetle Pravdy“ Posolstvo Grálu. Vypovedaný v r. 1938 nacistami z Rakúska, zomrel 6. dec. 1941 v Kipsdorfe (Krušné hory).
Jeho živé poznanie nie je nijakou pozemskou učenosťou. Čerpá z najčistejších a najvyšších prameňov. Ako z každého diela možno usúdiť o jeho tvorcovi a on sa s ním preukazuje, tak aj osobnosť Abd-ru-shina sa dá spoznať z jeho diela. Autor odporúča čítať prednášky tohto diela v danom poradí, nie vyhľadávať jednotlivé prednášky a chcieť podľa toho posudzovať celé dielo. Obsah Posolstva Grálu sa jednoducho nedá pochopiť iba letmým čítaním. Posolstvo Grálu je základom medzinárodného Hnutia Grálu. Hnutie Grálu nie je žiadnou sektou ani novou cirkvou, ale slobodným spoločenstvom ľudí, ktorí chcú žiť a pôsobiť v zmysle Posolstva Grálu.
SVETOVÝ UČITEĽ
SVETOVÝM učiteľom nazýva sa nie preto, že má snáď poučovať svet, alebo založiť náboženstvo, ktoré by spájalo svet, v užšom zmysle zem, alebo ešte lepšie povedané pozemské ľudstvo, alebo učenie, ktoré by ovládalo zem. Svetovým učiteľom je nazývaný preto, že vykladá „svet“, že prináša náuku o svete. To, čo človek skutočne vedieť musí! Učí spoznávať „svet“ v jeho samočinnom pôsobení, aby sa pozemský človek mohol podľa toho riadiť a aby poznaním skutočných zákonov sveta mu bol umožnený vedomý vzostup!
Jedná sa teda o náuku o svete, o poučenie o svete a o stvorení.
Za týmto pravým svetovým učiteľom žiari, ako kedysi u Krista, veľký kríž spásy, viditeľný čistým jasnovidcom! Možno tiež povedať: „On nesie kríž!“ To však nemá nič spoločné ani s utrpením, ani s mučeníctvom.
Bude to jedným zo „živo žiariacich“ znamení, ktoré nedokáže klamne vykúzliť ani ten najšikovnejší kúzelník alebo mág. Podľa tohoto znamenia možno rozoznať bezvýhradnú pravosť jeho poslania!
Tento mimozemský úkaz nie je bez súvislosti, len ľubovoľný, a teda ani neprirodzený. Súvislosť pochopíme ihneď, len čo poznáme pravý zmysel skutočného „kríža spásy“. Kríž spásy nie je totožný s krížom utrpenia Kristovho, ktorým predsa nemohlo ľudstvo byť vykúpené. Objasnil som to obšírne a mnohokrát opakoval v prednáške „Smrť Syna Božieho na kríži a Posledná večera“. Je to úplne niečo iné, opäť zdanlivo jednoduché, a predsa niečo nesmierne veľké!
Kríž bol známy už pred dobou pozemského života Krista. Je to znamenie Božskej Pravdy! Nielen znamenie, ale i živá forma Pravdy. A pretože Kristus priniesol neskalenú Božskú Pravdu a z Pravdy prišiel, bol s ňou v bezprostrednom spojení, niesol časť z nej v sebe, Pravda tkvela živo i v ňom a na ňom! Ona je viditelná v živom, to jest v svietiacom a samočinne žiariacom kríži! Dá sa povedať, že ona sama je týmto krížom. Tam, kde je tento žiariaci kríž, je súčasne aj Pravda, pretože tento kríž sa nedá oddeliť od Pravdy, oboje sú jedno. Veď tento kríž predstavuje viditeľnú formu Pravdy.
Kríž s lúčami alebo žiariaci kríž je teda Pravda v jej pravlastnej podobe. A pretože len pomocou Pravdy samotnej, a nie inak, môže človek stúpať do výšky, z toho dôvodu tiež len v spoznaní, či znalosti Božskej Pravdy nájde ľudský duch skutočné vykúpenie!
Keď jedine v Pravde spočíva spása, vyplýva z toho, že kríž, teda Pravda, je krížom vykupiteľským, alebo krížom Spasiteľa!
Taký je kríž Spasiteľov! Ale Spasiteľom pre ľudstvo je Pravda! Len znalosť Pravdy a s tým spojené použitie tej cesty, ktorá v Pravde spočíva, ktorú Pravda ukazuje, len to môže ľudského ducha vyviesť z jeho doterajšej temnoty a blúdenia nahor ku Svetlu, vyslobodiť ho a vykúpiť zo súčasného stavu. A pretože vyslaný Syn Boží a teraz prichádzajúci Syn Človeka sú jedinými nositeľmi neskalenej Pravdy, túto nesú v sebe, prirodzene musia obaja niesť v sebe nerozlučne i kríž. Sú teda nositeľmi žiariaceho kríža, nositeľmi Pravdy, nositeľmi spásy, ktorá spočíva v Pravde pre ľudí. Prinášajú vykúpenie Pravdou len pre tých, ktorí ju prijmú, teda idú ukázanou cestou.
Čo je platné v porovnaní s tým to všetko chytrácke ľudské rozprávanie? Pohasne v hodine núdze.
Preto povedal Syn Boží ľudom, aby vzali na seba kríž a nasledovali ho, čiže, aby prijali Pravdu a žili podľa nej! Aby sa vpravili do zákonov stvorenia, naučili sa im správne rozumieť a aby používali ich samočinne pracujúce pôsobenie len k tomu najlepšiemu.
Čo však neurobila opäť obmedzená ľudská myseľ z tejto jednoduchej a prirodzenej skutočnosti! Ľudia si vymysleli učenie o utrpení, čo je proti vôli Božej, i proti tomu, čo chcel Syn Boží! A tak sa vydali na nepravú cestu, ktorá nie je v zhode s cestou ukázanou, ale odvádza daleko od Božej vôle, chcejúcej viesť len k radosti miesto k utrpeniu.
Je to prirodzene pre ľudstvo strašným znamením, že práve na pozemskom napodobnení Pravdy kedysi pribili Syna Božieho a na ňom ho umučili k smrti. Teda na symbole Pravdy, ktorú priniesol, pozemsky zahynul! Cirkevný kríž utrpenia nie je však krížom Spasiteľovým!
„Ten, ktorý stojí v Sile a v Pravde“, hovorí sa o Božom Synovi. Silou je vôľa Božia, Duch Svätý. Jeho viditeľnou formou je holubica. Viditeľnou formou Pravdy je samočinne žiariaci kríž. Oboje bolo videné živé na Božom Synovi, keďže v nich stál. Teda u neho to bol prirodzený a samozrejmý jav.
To isté bude sa vidieť aj u Syna Človeka! Holubicu nad ním, kríž spásy za ním, lebo aj on je s nimi nerozlučne spiaty ako nositeľ Pravdy, „ktorý
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
... posledná veta ...
Potom vás už nebude sužovať rozum, pretože všetko budete prežívať.