Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

utorok 19. mája 2020

PIJOAN, JOSÉ - DEJINY UMENIA 8

PIJOAN, JOSÉ

DEJINY UMENIA 8
(Historia del arte, tomo 8)

Tatran, Bratislava, 1990
preklad Soňa Hollá
register zostavil Juraj Žáry
prebal Ludmila Zapletalová
2. vydanie, 36.000 výtlačkov
ISBN 80-222-0123-5

história, umenie, encyklopédie,
368 s., 348 far. fot., slovenčina
hmotnosť: 1780 g

tvrdá väzba, veľký formát

PREDANÉ

stav: dobrý, pečiatky v knihe

*2xtrsos*ume*

V ôsmom zväzku Pijoanových Dejín umenia sa čitateľ oboznamuje s umením 1 8. a 1 9. storočia. Tento dlhý časový úsek siaha od rokoka až po impresionizmus. Európske umenie v ňom prešlo z obdobia historických slohov do moderných čias. Uvoľnili sa v ňom putá rozličných konvencií, umelci mohli vo väčšej miere reagovať na popudy súvekého myslenia, ako aj na spoločenskú a politickú premenu. Už v 1 8. storočí zaujal maliarov každodenný život ľudí a vecí. Neskôr Courbert, Millet a Daumier stvárnili vo svojich realistických maľbách obyčajného človeka a jeho prostredie. Klasicista David a romantici Géricault a Delacroix zachytili vo svojich kompozíciách významné udalosti svojich čias. Maliari čoraz častejšie maľovali krajinu, či už to boli anglickí akvarelisti, ktorí začali prvý raz maľovať v prírode, alebo členovia tzv. barbizonskej školy, Corot a neskôr impresionisti. Umelci zároveň uplatňovali svoje právo na individuálny zážitok, na jeho svojské tlmočenie a vo výtvarnej forme prichádzali na objavy. Paleta maliarov sa presvetlila, ich rukopis sa uvoľnil a farba sa stala základným prostriedkom ich umeleckého prejavu. Spomeňme len van Gogha, ktorý objavil jej výrazové možnosti, a Cézanna, ktorý zase uplatnil jej kompozičné možnosti.

Okrem kapitol, zaoberajúcich sa hlavnými prúdmi v architektúre, sochárstve a maliarstve v európskych umeleckých centrách, je v ôsmom zväzku Dejín umenia aj zaujímavá kapitola o koloniálnej architektúre Latinskej Ameriky.

Vývoj umenia 19. storočia nadobudol najcharakteristickejšie podoby v oblasti francúzskeho maliarstva, ktoré sa čitateľovi približuje v druhej časti ôsmeho zväzku. Osobitné kapitoly sú venované dielu Francisca Goyu a Édouarda Maneta.

Obrazová, obsiahlo komentovaná časť je takisto bohatá ako v predchádzajúcich zväzkoch, tvorí ju 348 farebných reprodukcií najvýznamnejších diel umelcov 18. a 19. storočia.