Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

štvrtok 14. mája 2020

GROSSMAN, VASILIJ - NÁROD JE NESMRTEĽNÝ

GROSSMAN, VASILIJ

NÁROD JE NESMRTEĽNÝ

Matica slovenská, Martin, 1946
edícia Slovanská knižnica (2)
preklad Jozef Vavro
1. vydanie

beletria, román, II. svetová vojna, literatúra ruská
194 s., slovenčina
hmotnosť: 209 g

tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý

1,90 €

*mikpa* *kat-belx*





Bogarev sedel zamyslený za stolom. Stretnutie s veliteľom pluku, hrdinom Sovietskeho sväzu Mercalovom, zaúčinkovalo na neho nepríjemným dojmom.

Veliteľ sa správal k nemu zdvorilo, prívetivo, no Bogarevovi nepáčil sa sebavedomý tón jeho reči.

Bogarev sa prešiel po izbe a zaklopal na dvere majiteľa bytu.

Ešte nespíte? — opýtal sa.

Nie, nie, prosím, — odpovedal náhlivý starecký hlas. Majiteľom bytu bol starý právnik-penzista. Bogarev so dva alebo so tri razy besedoval s ním. Starček žil vo veľkej izbe, obloženej poličkami na knihy a zavalenej starými časopismi.

Prichádzam sa s vami rozlúčiť. Alexej Alexejevič, — povedal Bogarev, — zajtra ráno odcestujem.

Tak je to teda, — prehovoril starček, — je mi ľúto. V tento hrozný čas mi osud daroval spoločníka, o ktorom som rojčil dlhé roky. Čo ako dlho budem ešte žiť, budem si vždy s vďačnosťou spomínať na naše večerné besedy.

Ďakujem, — povedal Bogarev, — tu mám pre vás niečo do prezentu — balíček čínskeho čaju, vy ste milovníkom tohto nápoja.

Stisol ruku Alexejovi Alexejevičovi a odobral sa do svojej izby. Za krátky čas trvania vojny stihol prečítať desiatku kníh o vojenných otázkach —veľa špeciálnych spisov, zverejňujúcich skúsenosti veľkých vojen minulosti. Čítanie bolo pre neho priam také nevyhnutné ako jedenie a pitie.

No tej noci sa Bogarev nedal do čítania. Žiadalo sa mu napísať list žene, matke, priateľom. Zajtra sa preň začína nová etapa života a pochyboval, že sa mu podarí v najkratšom čase obnoviť písomný styk s blízkymi.

„Drahá moja, milá moja, “ začal písať, „konečne som dostal určenie, o ktorom som rojčil, a pamätáš sa, aj hovoril pred odchodom..

Zamyslel sa, hľadiac na napísané riadky. Ženu, pravdaže rozčúli a zarmúti toto určenie, o ktorom rojčil. Nebude celé noci spať. Treba jej o tom písať?

Dvere sa pootvorily. Na prahu stál rotmajster.

Dovolíte mi osloviť vás, súdruh komisár bataliónu? — spýtal sa rotmajster.

Áno, prosím, o čo ide?

Teda, ostala poldruhovka, súdruh komisár, traja vojaci. Aký je váš rozkaz?

Pôjdeme o ôsmej ráno. Osobné auto je v oprave, pôjdeme na poldruhovke. Pred večerom dohoníme pluk. Teraz takto. Nikoho z mužstva nepúšťať zo dvora, spať všetci spolu. Stroj vy osobne prezrite.

Prosím, súdruh komisár bataliónu.

Rotmajster chcel zrejme ešte čosi povedať.

Bogarev sa skúmavo podíval na neho.

Totiž, súdruh komisár bataliónu, osvetľovače po celom nebi šmátrajú, doista zaraz bude poplach.

Rotmajster vyšiel na dvor a zavolal ticho:

Ignatiev!

Tu, — ozval sa Ignatiev nespokojným hlasom a podišiel k rotmajstrovi.

Aby si sa neopovážil vzdialiť sa zo dvora.

Veď som neprestajne tuná, — povedal Ignatiev.

Ja neviem, kde si neprestajne, ale komisár ti rozkazuje, aby si sa nevzdaľoval zo dvora.

Prosím, súdruh rotmajster, nevzďaľovať sa zo dvora!

A teraz: čo je so strojom?
......................................................................

... posledná veta ...

Išli, podopierajúc sa a kráčajúc ťažko a pomaly