Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

streda 6. mája 2020

GONČAROV, IVAN ALEXANDROVIČ - ÚŠUST I., II., III.

GONČAROV, IVAN ALEXANDROVIČ

ÚŠUST I.
diel 1. a 2.
ÚŠUST II.
diel 3. a 4.
ÚŠUST III.
diel 5.

(Obryv)

Matica slovenská, Turčiansky sv. Martin, 1940
edícia Prekladová knižnica (16) (17) (18)
obálka Vinco Hložník

beletria, román, literatúra ruská,
504+388+202 s., slovenčina
hmotnosť spolu: 1240 g

tvrdá väzba, malý formát
stav: dobrý, bez prebalov

3,00 € spolu za I + II+III

*mikpa* *kat-belx*





Viera prišla večer na večeru pochmúrna, prosila si mlieka, dychtivo vypila za pohár a nikomu nepovedala ani slovo.

Čo si taká mrzutá, Vieročka, si zdravá? — spýtala sa babička sucho.

Ozaj, neodvážil som sa opýtať na to, — úctivo sa zamiešal Tít Nikonič. — No, od istého času (vtedy Viera urobila pohyb plecami) nemožno nezbadať, že ste sa, Viera Vasilievna, premenili... ako by ste pochudli... aj ste trochu bledá... To vám veľmi pristane, — doložil milo. — Jednako treba obrátiť pozornosť na to, či nie sú to príznaky choroby...

Áno, zuby ma trochu bolia, — neochotne odpovedala Viera. — To skoro prejde...

Babička hľadela bokom a smutne mlčala. Rajský, držiac dvoma strednými prstami vidličku, zádumčivo udrel ňou na tanier. Ani on nič nejedol a pochmúrne mlčal. Iba Marfinka s Vikentevom jedli všetko, čo podávali, a bez prestania diškurovali.

Čo želáte tejto guľke? — spytovala sa Marfinka.

Potkana pod pazuchu! — bez rozmýšľania odpovedal Vikentev.

Čo to hovoríte! Ja som hádala, babičke...

A obaja sa usilovali potlačiť zúrivý chichot, keď ho Marfinka potlačila, nahnevala sa na svojho ženícha „pre bezočivosť“ voči babičke.

Dovoľte, Viera Vasilievna, aby som vám poradil, — začal Tít Nikonič, odpovedajúc na Vierinu poznámku, — aby ste nepohŕdali zdravím. Teraz je august: večery bývajú vlhké. Chodievate na dlhé prechádzky — to je prekrásne: nič tak neudržiava zdravie ako svieži vzduch a pohyb. No od týchto čias nemali by ste si dovoliť vychádzať večer s odkrytou hlavou a bez topánok s hrubou podošvou. Najmä dámy nežnej konštrukcie... Najlepšie je brávať so sebou teplú šatôčku... Videl som, práve priviezli moderné, z ľahkej srsti... Už som aj zadovážil tri... vám, Tatiane Markovne a Marfe Vasilievne... no bez vášho dovolenia neopovážil som sa priniesť ich...

Babička s láskavým smútkom kývla mu hlavou, Viera sa usilovala usmiať a Marfinka bez akýchkoľvek ceremónií povedala:

Ach, aký ste dobrý, Tít Nikonič! Po večeri vás bozkám, dovolíte?

Ja nedovolím, ja žiarlim! — povedal Vikentev.

Nik sa vás nepýta! — odpovedala Marfinka.

Tít Nikonič sa zachodil hanblivým smiechom.

Som vám k službám, Marfa Vasilievna!... Budem sa pokladať za šťastného... — doložil Tít Nikonič. — Aké znamenité dievča! — doložil polohlasno, obrátivši sa k Rajskému. — To je takrečeno rozvíjajúca sa ruža na stebielku, ktorej sa ani dych vetríka nesmie dotknúť.

A dojatý mľaskol ústami.

„Áno, ruža v plnom lesku! “ pomyslel si Rajský so vzdychom. „Ale tá je ako ľalia, ktorej sa už dotkol nie vetrík, ale víchrica. “