Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 10. februára 2018

NĚMEČEK, VÁCLAV - ATLAS LETADEL 8

NĚMEČEK, VÁCLAV

ATLAS LETADEL 8
Jednomotorová dopravní letadla

Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, 1990
edícia Knižnice letecké dopravy
ilustrácie Jaroslav Velc
obálka Jaroslav Velc, Petr Kubín
1. vydanie, 18.000 výtlačkov
ISBN 80-7030-106-6

encyklopédie, doprava, letectvo,
176 s., 146 čb obr., 16 far. il.,  čeština
hmotnosť: 263 g

mäkká väzba
stav: dobrý, knižničné pečiatky

PREDANÉ

*balbe2*   in **S3Z**

Závěrečný svazek Atlasů letadel je věnován kategorii letadel, která dnes prakticky zmizela ze sortimentu výrobků leteckých továren, protože se přežila a musela ustoupit moderněji a účelněji řešeným typům. Přesto si zaslouží, aby ji byl věnován jeden svazek této řady — s jejím rozvojem je totiž spojen i průkopnický rozvoj letecké dopravy ve všech kontinentech. Krátce po první světové válce se ve světě zakládaly malé dopravní společnosti snažící se prosadit leteckou meziměstskou dopravu vyřazenými vojenskými letouny. Stroje se narychlo adaptovaly a mnoho pohodlí neskýtaly, avšak zájem o létání ve veřejnosti byl.

Ukázalo se však, že pro ekonomický provoz takové dopravní společnosti jsou zapotřebí letouny s čisté civilními charakteristikami, s dostatečnou nosnosti, spolehlivým motorem o vyšší životnosti a nižší spotřebě paliva. Tak začala éra specializovaných dopravních letounů procházející velmi rychlým vývojem ve dvacátých a třicátých letech. Je spojena s řadou rekordních přeletů, ale i objevitelských cest mezi kontinenty. Bouřlivý rozvoj letectví však záhy uvedl na scénu dvoumotorové a třímotorové typy, které dopravní společnosti považovaly za spolehlivější v pravidelném a zejména dálkovém provozu. Jednomotorové typy postupně odcházely na kratší tratě, k nepravidelné a nájemné dopravě a také ke společnostem provozujícím dopravu osob a nákladů v těžkých terénních podmínkách. Ještě po druhé světové válce se objevilo několik pokusů oživit tuto kategorii, nakonec však jednomotorové stroje postupné přešly do skupiny, již se všeobecně říká víceúčelové.

Osmý svazek obsahuje 113 popisů letadel seskupených do oddílů A (popis, snímek, výkres) a B (popis a snímek). Na závěr je připojeno 16 barevných bokorysů různých letadel ve službách dopravních společností.