Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

štvrtok 15. novembra 2018

KOLLE, OSWALT - ZÁZRAK LÁSKY

KOLLE, OSWALT

ZÁZRAK LÁSKY
(Das Wunder der Liebe)

Slovenský spisovateľ, Bratislava, 1970
edícia Zebra (14)
obálka Pavel Blažo
preklad Pavel Ličko
1. vydanie. 60.000 výtlačkov

sexualita, partnerstvo,
336 s., slovenčina
hmotnosť: 247 g

mäkká väzba
stav: lepenie uvoľnené, zachovalá

PREDANÉ

*home*H-6-4*//*svama2*psy*

Sexuálna harmónia, láska a sexualita, aktivita a orgazmus ženy, čo je normálne a čo je perverzné, predĺžená ľúbostná predohra, variácie pohlavného styku, sexuálne krízy, nevera muža a ženy — to sú názvy niektorých kapitol knihy populárneho západonemeckého psychológa Oswalta Kolleho. No všetky môžu mať spoločný názov: úprimný a otvorený rozhovor.





Rovnako normálna je druhá žena, ktorej sú tieto dotyky nepríjemné. To nie je také zriedkavé. Nech má na to akýkoľvek dôvod, ale nepokladá dotyky za vzrušujúce. Môže to mať čisto telesné príčiny, ale aj duševné. Možno ju ruší pocit, že muž sám nenachádza pri dlhej predohre potešenie a robí to len kvôli nej. Okrem toho môže trpieť predstavou, že ju muž môže pokladať za chladnú. Alebo je takým typom ženy, ktorá je hned po najmenších prípravách veľmi silno vzrušená a jednoducho nechce ďalej čakať. Dotyky môžu byť však aj bolestivé, a tak sa dosiahne opak toho, čo sa dosiahnuť malo.

Napokon aj taká žena je normálna, ktorá chce, aby sa jej manžel príležitostne alebo často zmocnil pomocou viac-menej jemného násilia.

Zdĺhavý jemný nábeh pokladá hádam za nudný. No nuda ešte neprospela nijakému manželstvu a nijakým sexuálnym vzťahom. Možno by bola rada obeťou, chce jasne cítiť prevahu muža, alebo len týmto spôsobom sa môže vzdať svojho podvedomého odporu proti pohlavnému aktu. Komu to teda škodí, komu je to na prospech? Neškodí to nikomu a je to na prospech prehĺbeniu vnútorného zväzku dvoch manželov, ktorí sa milujú. Môže to však tiež byť tak, že táto žena si môže len týmto spôsobom povzbudiť fantázie o znásilnení, ktorými trpela alebo ktorými sa rozdrážďovala ako mladé dievča. A takýmto spôsobom sa muž môže stať v dvojjedinom manželstve dokonca duševným terapeutom svojej ženy.

Dúfam, že ste ma správne pochopili: toto sú príklady o rozličnom správaní žien, ktoré som vybral z praxe. Nie sú to rady, podľa ktorých by sa teraz malo konať. Každý človek musí objaviť sám, aké utajené túžby nosí v sebe, a potom sa pokúsiť svojmu partnerovi tieto túžby zrozumiteľne tlmočiť. Každý by však mal vedieť, že jestvujú mnohé a rozličné ľúbostné hry a že netreba nijaký spôsob hry v rámci harmonického manželstva hodnotiť vyššie alebo nižšie, alebo dokonca odmietať. 

U ženy a muža sa takéto túžby vypestujú väčšinou už v ranej mladosti. V čase dozrievania si mladý človek osvojuje určité sexuálne predstavy, ktoré majú často málo spoločné so skutočnosťou. Nechce svoje túžby splniť, no trápia ho, a čaká, kým sa stane dospelým. Mladý muž v období prepuknutia pohlavnosti možno sníval o božskej ženskej bytosti, ktorá ho zvádza. Stokrát sa videl v rovnakej situácii, jeho erotická bohyňa, prevzala vedenie, on bol paša, ktorý sa dáva zviesť. No ako dospelý mladý muž zbadá, že dievčatá a ženy očakávajú od neho niečo iné, on musí byť tou stále sa dožadujúcou silou, on musí prehovárať, presviedčať, zvádzať. A to aj robí. „Konečne,“ povie si, „som muž, a mužovia sú v láske aktívni.“ Počúva to všade a aj od ženy, ktorú si napokon vezme. No hlboko v ňom sa uhniezdilo hlodavé volanie po splnení sna. Má mu teda jeho sen splniť nejaká iná žena, ako sa to, žiaľ, tak často stáva? Či nie je lepšie, ak sa iniciatívy chopí jeho vlastná žena?

Napísala mi mladá žena:

„Po dvoch rokoch manželstva badám, že aktivita môjho muža veľmi klesá. Obávala som sa, že by sa naše manželstvo mohlo rozbiť, keby to tak išlo ďalej. No tu som sa spamätala. Jedného večera som ho privítala, keď sa vrátil domov z práce, a zahrala som mu veľké zvádzanie. Priznávam sa, že som najprv hrala. Ale čoskoro som si všimla, ako veľmi sa mu to páči. A vystupňovalo sa to aj u mňa.

,Vždy som si to takto predstavoval,' povedal mi neskoršie. A od tých čias sme si obaja uvedomili, že sa to musí robiť raz tak, raz onak, kedy ako, podľa toho, v akej nálade je ten druhý. Dnes už o tom nemusíme hovoriť, ide to samo od seba.“

Predtým, keď sa sexuálne počínanie hodnotilo vždy podľa prísnych morálnych zásad a dokonca „odsudzovalo“, hovorilo sa v takýchto prípadoch o potlačených „masochistických“ sklonoch alebo o skrytých homosexuálnych tendenciách. No takéto odsudzovanie je lacné. Každý človek skrýva v sebe toľko rozličných