Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 4. mája 2019

MOODY, RAYMOND A. - CESTY DO MINULÝCH ŽIVOTOV / ŽIVOT PRED ŽIVOTOM

MOODY, RAYMOND A.
PERRY, PAUL

CESTY DO MINULÝCH ŽIVOTOV
ŽIVOT PRED ŽIVOTOM
(Coming Back: A Research Odyssey into the Meaning of Past Lives)

Motýľ, Bratislava, 1992
preklad Zuzana Hegedüsová
obálka Ladislav Donauer
doslov Marián Dujnič
1. vydanie
ISBN 80-900404-7-0

záhady, ezoterika, mystika,
224 s., slovenčina
hmotnosť: 355 g

tvrdá väzba s prebalom

1,40 € stav: dobrý, prebal po krajoch ošúchaný 
*home* in*H-6-3*/*svama2*ezo*

Žili sme už niekedy predtým? Budeme žiť znova? Dr. Raymond Moody, ktorého priekopnícky výskum zážitkov prahu smrti v knihách Život po živote a Svetlo na druhom brehu zmenil naše názory na umieranie a smrť, báda teraz v inom smere, a to v odbore inkarnačného regresu, aby preskúmal, či si skutočne vieme spomenúť na "minulé životy" a v čom nám tieto spomienky môžu pomôcť v súčasnom živote.

Dr. Moody, presvedčený skeptik v otázke reinkarnácie (opakovania životov), sa začal zaujímať o tento jav, keď sa stretol s psychicky zdravými pacientmi, ktorí v hlbokej hypnóze živo opisovali epizódy z takých historických období, ktoré sotva mohli poznať. Jeho záujem o zmysel týchto spomienok vzrástol, keď sa sám rozhodol podniknúť cestu do nevyspytateľnej a podivnej ríše zážitkov z "minulých životov". V apríli 1986 sa Dr. Moody nechal uviesť do hlbokého hypnotického tranzu, v ktorom odhalil svojich deväť minulých životov, dva z nich z doby Rímskeho impéria a jeden v postave čínskej umelkyne, ktorú brutálne zavraždili.

V neistote, čo si myslieť o týchto nefalšovaných zážitkoch minulého života, rozpracoval Dr. Moody rozsiahly dvojročný výskumný projekt o inkarnačnom regrese do minulých životov. Jeho najnovšia kniha je vzrušujúcim výsledkom tohto výskumu a konštatuje v nej, že takmer každému je prístupná odysea do minulých životov. Zároveň poukazuje na to, že minulé životy majú prepojenie na náš súčasný život a že ich spoznanie môže mať blahodárny vplyv na vyriešenie osobných konfliktov, odstránenie tráum a vyliečenie fóbií. No a v neposlednom rade na nájdenie nikdy predtým nepoznaného vnútorného pokoja a harmónie.

Znamenajú však tieto spomienky, že reinkarnácia skutočne jestvuje - že sme už niekedy predtým žili? Dr. Moody podáva vedecké, nemystické vysvetlenia zážitkov minulých životov, no uvádza aj prípady, ktoré vzdorujú racionálnemu vysvetleniu a necháva na čitateľovi, aby si závery vyvodil sám.

Kniha Cesty do minulých životov, provokatívne posudzuje možnosť existencie pred narodením a po smrti a núka cenné nástroje seba-objavovania, aby sme tak lepšie pochopili život, ktorý žijeme tu a teraz.

Raymond Avery Moody, mladší, sa narodil 30. VI. 1944 v Porterdale v Georgii. Doktorát filozofie získal na univerzite v americkej Virgínii a doktorát medicíny na Univerzite v Georgii. Prednášal filozofiu na amerických univerzitách a venoval sa výskumu zážitkov prahu smrti a najnovšie otázke ciest do minulých životov pomocou hypnotického inkarnačného regresu.

Paul Perry je šéfredaktorom špičkového medicínskeho časopisu American Health.








Zážitok prisťahovalkyne

Zaznamenal som jeden takýto prípad pri regrese ženy, ktorú nazvem Linda. Keď som ju zaviedol späť do minulého života, ocitla sa v prísnej talianskej rodine v New Yorku na prelome storočia. Jej matka mala potlačenú osobnosť, bola plná strachu pred otcom a v Lindinom regrese hrala rolu slúžky. Varila a viedla domácnosť, ale pri výchove detí nemala v skutočnosti žiadne slovo.

Otec bol tyran. Pracoval ako robotník a každý večer prichádzal domov vyčerpaný a namrzený. Jeho miláčikmi boli synovia, preto im nechával voľnosť. Lindou pohŕdal, považoval ju takmer za skazenú, lebo chcela ísť pracovať ako sekretárka, namiesto toho, aby sa starala o domácnosť.

V regrese jedného večera išla práve z práce domov, keď si s hrôzou uvedomila, že ju sleduje skupina mužov. Keď v hypnóze túto príhodu opisovala, tvár sa jej od hrôzy krivila.

"Odrazu som si uvedomila, že muži, ktorí prešli okolo mňa o jeden dom predo mnou ma sledujú. Zrýchlila som krok, no zrýchlili ho aj
som si, že by som sa ich mohla zbaviť, ak vbehnem do ešte tmavšej aleje. Mýlila som sa.

Prenasledovali ma až do aleje a tam ma znásilnili. Jeden po druhom, všetci piati. Potom ma nechali len tak, uplakanú a stýranú.

Pozviechala som sa, ako som len vládala a odišla domov. Len čo som vstúpila do bytu, všetci pochopili čo sa stalo. Mala som rozstrapatené vlasy, doškriabanú a červenú tvár, plakala som.

Posadila som sa a posťahovala zo seba roztrhané šaty, aby som sa prikryla. Ako som plakala, matka vyšla z izby a predstierala, že má v kuchyni prácu. Nevyriekla ani len slovíčko. Stále sa zdržiavala v kuchyni.

Otec si však neodpustil poznámky. Povedal, že mám to, čo si zaslúžim, lebo som nástojila, že budem pracovať mimo domova ako "obyčajná cundra". Povedal, že ani nepodá žalobu na tých chlapov, čo ma znásilnili, lebo čo sa jeho týka, je tej mienky, že konali správne."

Hrôza tohto regresu ma podnietila hľadať súvislosti s jej súčasným životom, ak tu vôbec môže byť reč o súvislostiach.

Otvoril som celkom typickú terapiu a začal sa podrobne vypytovať na jej rodinný život v detstve. Kládol som bežné biografické otázky o dátume a mieste narodenia a potom som sa intenzívne začal sústreďovať na jej vzťah k matke a otcovi.

Čoskoro som zistil kopu spojitostí medzi jej návratom do minulého života a súčasným životom.

Obaja jej starí rodičia emigrovali z Talianska do New Yorku začiatkom storočia. Jej dedo bol panovačný a "starosvetský" muž. Rád sa chvastal, že ženy boli v jeho rodine vždy ženami a muži mužmi, ako sa patrí.

Keď sme zachádzali hlbšie, vyšla najavo smutná, špinavá pravda. Lindu jej otec zneužíval. Počas celého detstva sa s ňou pohrával a páchal s ňou rozličné erotické scény. Linda bola jeho konaním vystrašená a často ho prosila, aby s tým prestal. Nebral to na vedomie, nástojil na tom, že má právo robiť s ňou hocičo. A jej matka, hoci o tom vedela, ani len raz sa nepokúsila manželovi v tom zabrániť.

Bol Lindin regres kombináciou horeuvedených faktorov - jazykom podvedomia - alebo sa bude jej život opakovať dovtedy, kým sa raz nenapraví? Neviem.

Viem však, že zážitok z regresu pomohol Linde odhaliť udalosti detstva, ktoré musela pochopiť a prežiť, než bude schopná žiť normálnym životom.

Dovoľte mi oboznámiť vás teraz s niekoľkými ďalšími prípadmi, ktoré potvrdzujú, akým spôsobom môžu byť návraty do minulých životov metaforou problémov v súčasnom živote človeka.
...............................................................................................................................................................

... posledná veta ...

Toto poznanie ho môže inšpirovať k tomu, že vyhľadá skúseného hypnoterapeuta a budú bádať spolu.