Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 27. júla 2019

MATKIN, MAXIM E. - NIE NA ÚSTA

MATKIN, MAXIM E.

NIE NA ÚSTA

Slovart, Bratislava, 2011
obálka Bobo Boška
ISBN 978-80-556-0234-9

beletria, román
168 s., slovenčina
hmotnosť: 262 g

tvrdá väzba
stav: dobrý

1,50 € stav: dobrý *W-jurjo*bels*

PREDANÉ *zlaci2*

Chceli by ste nájsť lásku na internete? Alebo sa cez esemesky dostať k niekomu do postele? Potrebujete napísať list s prosbou o odpustenie? Vymyslieť žiadosť o ruku? Oslniť originálnymi prípitkami či duchaplnými statusmi na Facebooku? Neviete ako? Je tu človek, ktorý to urobí za vás. Väčšinu času trávi v obnosenom župane v dokonalo upratanom byte, má kávu, whisky a dobré pripojenie na internet. Má talent a depresie. Má aj sex a peniaze, ale nie toľko, koľko by si zaslúžil. Na lásku už nečaká a nenávisťou nestráca čas. A nie vždy otvára, keď mu zazvoníte. Ak sa chcete dostať do jeho divného sveta, otvorte novú knihu Maxima E. Matkina. Vraj žiadna predtým nebola tak veľmi zo života.






Tretia noc - nedeľa

Tesne predtým, ako mi o šiestej zazvonil budík, zazvonil aj telefón, ktorý som včera v rámci akútneho záchvatu existenciálnej úzkosti zabudol vypnúť. Volal mi Sheldonov brat Nadoraz. Najskôr som si myslel, že mi chce povedať niečo strašné, že Sheldon zomrel alebo že niekde niekoho zabil a ja mu mám doniesť do pivnice jedlo, hotovosť a falošné fúzy, ale potom z neho vypadlo, že potrebuje okamžite vymyslieť mená pre mačiatka.

- Preboha, čo? - spýtal som sa ho nechápavo ešte z druhého brehu.

- Je to súrne, - povedal mi. - Ak nebudú mať mená, neviem, ako ich mám oslovovať, a to ma veľmi stresuje. Naozaj veľmi.

Natiahol som na seba teplý paplón a zatvoril oči pred dobiedzajúcim ranným svetlom.

- Ty máš nejaké mačiatka? - spýtal som sa unavene.

- Ja nie. Moja mačka ich má. Doteraz som ich rodil.

- Ach. Gratulujem.

- Ďakujem. Rodička aj deti sú v poriadku. Dal som ich do škatule od Nintenda Wii, aj s mojou bundou Tommy Hilfiger, už ju skoro nenosím. Myslíš, že im to bude vyhovovať?

- Poznám kopu ľudí, čo by si to s tvojou mačkou pokojne vymenili.

-Vidíš, a ja nepoznám žiadneho, ktorého by som vymenil za mačku, keby na to prišlo, - povedal on celkom úprimne a mne sa zrazu až bolestne intenzívne chcelo uniknúť pred hovormi o zvieratách naspäť do spánku, ktorý tak škodí mojej duševnej vyrovnanosti. Ale nedalo sa, kým bol Nadoraz na linke a dožadoval sa mien pre svojich sedem malých mačiek. Konkrétne sedem šťastných mien pre sedem šťastných mačiek.

- A čo ťa robí šťastným najviac zo všetkého? - spýtal som sa z polospánku.

- Úprimne?

- Úprimne.

- Kokaín. Sex. Muzika. Chlast. Úspech.

- To je len päť. Ešte dve mačiatka nemajú meno.

- Prachy. Prekvapenia.

- No vidíš, a máš sedem šťastných mien, - povedal som mu.

- No počkaj, nemôžem predsa kričať „Kokaín, Sex, Chlast, večerááá“. Alebo „Dobrý deň, prosím vás, stratil sa mi Úspech, nevideli ste ho?“.

- Mne by sa to páčilo.

- Ty by si pomenoval mačky Sex a Úspech?

- Ja by som si ich pomenoval Whisky a Zlatá Tequila. Alebo Iršay a Oliver. A Segedín a Francúzsky

..................................................................................................................................................................

... posledná veta ...

A tým, ktorí zostávajú so mnou, ďakujem.