Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

štvrtok 17. novembra 2022

PAPUCSEK, GREGOR MARTIN - PEŠTIANSKY PERKELT

PAPUCSEK, GREGOR MARTIN

PEŠTIANSKY PERKELT

Ikar, Bratislava, 2003
obálka Rudolf Lendel, Viera Fabianová
1. vydanie
ISBN 80-551-0503-0

literatúra slovenská, próza krátka, fejtóny, cestopis, životopisy
272 s., slovenčina

tvrdá väzba s prebalom
stav: veľmi dobrý

predané

*zimpa2*bio*

Som údajne v najlepších mužských rokoch, síce „hlavu moju popŕhlil už zimný mráz" (Petofi-Smrek), ale piaty krížik ešte na pleciach nenesiem. Na svet som prišiel 1. 8. 1954 v malebnej slovenskej dedinke Pilisszentkereszt - Mlynky, len kúsok od Budapešti. Všetky svoje školy po maturitu som absolvoval v slovenskej škole v maďarskom hlavnom meste. Ako štipendista z Maďarska na FF UK v Bratislave (odbor slovenský jazyk a literatúra) zúčastnil som sa ešte na prednáškach Pišúta, Paulinyho, Stanislava, Ondrusa i Ondruša, Mistríka, Števčeka, Bunčáka a Gašparíka. A predsa som sa „odcudzil" učiteľskému povolaniu a vrhol som sa hned po absolvovaní na novinárčinu: Népszabadság (1977-79), Új Szó (1979-89), Verejnosť (1990-91), (Česko )Slovenský rozhlas (1992-... ). 1979: vysťahovanie na Slovensko, za manželkou (dodnes prvou), deti Gregor (1978) a Zuzana (1982). 1985: „výmena vlasti" -slovenské štátne občianstvo. September 1992: návrat z domu domov - stály spravodajca rozhlasu v Budapešti. 2003:?

Príjemný hlas spravodajcu Slovenského rozhlasu sa poslucháčom takmer každý deň prihovára z Budapešti alebo iného mesta či dedinky v Maďarsku. Gregor Martin Papucsek má vynikajúci postreh a z koláča každodenných udalostí vie vybrať tie najchutnejšie hrozienka. S humorom informuje aj o najvážnejších či najostrejších diskusiách, ktoré sa odohrali v maďarskom parlamente. Farbisto opisuje všedný život Budapešťanov, no nezľakne sa ani pikantérií, akou je napríklad štrajk prostitútok, či súdne spory okolo erotických plagátov, alebo používania robotníckych symbolov...

Gregor Martin Papucsek má rád život. Dokazujú to aj jeho zážitky z maďarských krčmičiek a vinárničiek, v ktorých objavuje to, čo je na oficiálnych stretnutiach skryté.

Nech už však píše tento autor na akúkoľvek tému, jeho pohľad je zakaždým žičlivý, zhovievavý k slabostiam svojich súčasníkov a plný láskavého humoru. Peštiansky perkelt je kniha, ktorú každý prečíta na jeden dúšok a isto-iste sa k nej bude vracať. Srší z nej totiž pohoda a radosť z maličkostí, ku ktorým sme čoraz ľahostajnejší.