Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

utorok 19. októbra 2021

JOHN, RADEK - MEMENTO

JOHN, RADEK

MEMENTO
(Memento)

Smena, Bratislava, 1989 
edícia Rovesník
preklad Dušan Mikolaj
prebal Vladislav Rostoka
1. vydanie, 30.000 výtlačkov
073-059-89 MEM

beletria, román, literatúra česká
254 s., slovenčina

tvrdá väzba s prebalom

1,90 € stav: dobrý *inc*belc*

PREDANÉ stav: veľmi dobrý *hroda2*belc*

Zvoním na dvere bytu, ktoré sa zvonka nelíšia od ostatných. Veľa ráz odchádzam, hoci dobre viem, že vnútri niekto je. Počujem šuchot, keď sa mi napokon odhodlá niekto otvoriť. Predstieram, že nevidím podozrievavé pohľady v priezore, aj keď ma mrazí: čo keby som natrafil na mládenca v psychóze? Usilujem sa tváriť pokojne, keď už sa mi podarí k nim preniknúť nevšímam si ich vypadané vlasy a zuby, rozpichané ruky, hnisavé rany, špinu, ich zanedbaný zovňajšok, spustnuté takmer nezariadené byty. Ak sú ochotní so mnou hovoriť, všimnem si, ako jachcú, strácajú energiu, ako im pohasínajú oči, len čo prestane pôsobiť dávka drogy. Myslel som si, že Prahu poznám. Stačilo získať niekoľko adries pražských narkomanov. A zrazu sa stretávam s ľuďmi, ktorí akoby žili v inom svete.

Radek John sa po ohlase reportáže o narkomanoch, ktorá vyšla v časopise Mladý svět, rozhodol pokračovať v náročnom zhromažďovaní autentického materiálu a píše román o osudoch ľudí, ktorí svoju túžbu žiť dobrodružne, naplno, mať nevšedné zážitky, hľadali v drogách. Často sa to začína nevinne. Žúr, nedorozumenie s rodičmi, sklamanie v láske, konflikty a problémy v škole, a zrazu ti ponúkajú akési východisko - drogu. A ani sa nenazdáš, strháva ťa krútňava, spočiatku lákavá a príjemná, postupne čoraz hroznejšia, na konci ktorej je už len smrť.

Nie všetko, čo autor rozpráva o hrdinovi príbehu Michalovi Otavovi, prežila jediná osoba, a predsa v románe nie je nič vymyslené. O to pôsobivejšie vyznieva autorovo varovanie pred jedným z vážnych nebezpečenstiev modernej civilizácie — toxikomániou.