Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

utorok 1. marca 2022

SÚŤAŽNÝ PRÍSPEVOK č.4



Môj vzťah ku knihám je veľmi kladný.  Som 22 ročný študent konzervatória a s knihou pracujem či už ako hudobník alebo ako historik amatér. Vo svojom voľnom čase oddychujem pri knihe s historickou tématikou. Za to všetko ďakujem mojej mame ,pretože práve ona ma priviedla ku knihe ako takej. Moja prvá prečítaná kniha bol príbeh o lokomotívach na nemenovanom ostrove. No dnes samozrejme siahnem po kvalitnej literatúre slovenských spisovateľov, historikov ale aj sa venujem zberateľstvu historických kníh a tlačí z predminulých storočí. Na knihe ma vždy fascinovala ich vôňa, zvuk a kvalita papiera, väzba ,náklad a samozrejme obsah. Múdry človek povedal, nesúď knihu podľa obalu. Často krát sa stretávam s tím , že kniha má nevkusný obal, je roztrhaná, je nevábna ale obsahovo má veľmi veľký kaliber. Aj po takejto knihe rád siahnem a v mojej knižnici dostane taktiež čestné miesto ako napríklad kniha v koži viazaná, zlatom krášlená. Často krát sa stretávam s knihami ktoré su po obsahovej stránke veľmi kvalitné , ako hovorím ,, majú štavu,, no ich väzba ma sklame, je mäkká, prehýba sa a teda kniha nemá tvrdé dosky a je tažšie udržať knihu bez ,, somárskych rohov,,.

Som mladý muž. Skoro všetky aktivity s knihami ma fascinujú, bavia a napĺňajú. Trochu ťažšie sa s knihou lúčim keď musí uvoľniť v knižnici miesto knihe druhej. Ale aj to patrí ku knihám a práci s nimi. Veľmi ma baví vymýšľať rozprávky pre deti a písať ich no zatiaľ len do šuflíku v stole s podnadpisom ,,raz to dám na svet,,. Jeden veľmi múdry človek mi povedal myšlienku skoro pravidlo ,, pomaly je presne a presne je rýchlo,,. Musím sa ešte veľmi veľa učiť aby som sa podľa tohto pravidla  v živote a v knihe nestratil. V knihách sa snažím hľadať múdrosť, pochopenie, humor, dobro i zlo, bytosti pozemské aj vymyslené. Hľadám tam niekedy aj včerajší deň. Na prekvapenie aj ten tam nájdete. Kniha je podľa mňa hneď po kolese veľmi dôležitá vec pre človeka a ľudstvo. Verím , že v živote a aj po ňom ma kniha neomrzí a bude pre mňa zdrojom informácie, zábavy, pochopenia a radosti.Preto pociťujem pozitívny vzťah k tej posvätnej veci, ku knihe.