Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

utorok 29. marca 2022

BEK, JINDŘICH - ATLAS LOKOMOTIV

BEK, JINDŘICH

ATLAS LOKOMOTIV 4
Úzkorozchodné lokomotivy a lokomotivy soukromých drah

Nadas, Praha, 1982
ilustrácie Vladimír Hájek. Josef Janata
obálka Vladimír Hájek

technika, doprava, história, železnica
136 s., 70 čb fot., 23 kresieb, čeština

mäkká väzba
stav: na obálke lepky, v knihe pečiatky

9,00 €

*1xbib23out1xin*tech*

Úzkokolejné dráhy s parním provozem nebyly v Československu nikdy tak rozšířené jako jinde ve světě, například v Jugoslávii, Polsku apod. Přesto však patří snad po všech stránkách mezi velice zajímavé a oblíbené dopravní atrakce.

Autor se v knížce proto snažil shrnout všechny dostupné údaje týkající se problematiky úzkokolejných drah a samozřejmě také její nejpodstatnější části, tj. konstrukce i provozu jejich lokomotiv.

Neopomněl ani zdůraznit skutečnost, že ačkoli po vzniku ČSD v roce 1918 patřila největší část normální železniční sítě státu, přesto vedle nich existovaly i tři poměrně velké soukromé železniční společnosti, jejichž tratě vedly dopravně značně exponovanými oblastmi: českým severem, severozápadem a severem Slovenska.

Čtenář zde najde nejen hodně historických dat z období stavby soukromých železnic a o jednotlivých řadách lokomotiv a parních vozů i o jejich provozu, ale též mnoho poučných a poutavých informací z období krátce po první světové válce, kdy na ně stát naléhal všemi právně dostupnými prostředky, aby je zestátnil.

Pro srovnání s předchozími i následujícími díly Atlasu lokomotiv autor zachovává shodné dělení kapitol a používá též shodné parametry v tabulkách a přehledech tak, aby celé šestisvazkové dílo podalo ucelený přehled o historii vývoje parních lokomotiv, které kdy jezdily na území našeho státu a které kromě lokomotiv historických měly přímý vztah k Československým státním dráhám.