Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

streda 8. júna 2016

GOSMAN, SVATOSLAV - NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA

GOSMAN, SVATOSLAV

NÁSLEDOVÁNÍ KRISTA
Dvanáct příběhů ze života svatých

Práh, Praha, 1991
ilustrácie Jiřina Lockerová
predhovor P. A. Kánský
ISBN 80-900835-3-6

náboženská literatúra
116 s., čeština
hmotnosť: 88 g

mäkká väzba
stav: výborný, nepoužívaná

1,50 €

*H-TV-1*





KVĚTEN ROKU 1182

Deo gratias, mám syna! Bud' sláva na výsostech Nejvyššímu za to, že přece jen vyslyšel mé modlitby a dopřál mi mužského potomka. Když mi před několika měsíci moje žena Dominika oznámila, že přece jen počala, nemohl jsem tomu ani uvěřit. Připadal jsem si už delší dobu jako Zachariáš s Alžbětou, a tak mou první myšlenkou bylo, abychom našemu synu dali křestní jméno Jan. Druhým jménem je ale chlapec od dnešního dne Francesco. Tohle jméno jsem mu totiž vymyslel už dávno, v dobách, když jsem nad štůčkami v krámě snil o tom, že jednoho dne na vývěsním štítě mého obchodu bude velký, zdaleka viditelný nápis: Bernardone a syn. Pořád ale ještě musím myslet na to, jak za mnou do obchodu přiběhla porodní bába a už zdálky křičela, že je to chlapec. To se ví, běžel jsem hned nahoru. Dům byl plný ženských a v ložnici na posteli ležela pobledlá Dominika. Než jsem se stačil vzpamatovat, jedna z těch ženských mi vrazila do náručí cosi uvrněného v bílém povijanu. Popravdě řečeno, Francesco po narození nevypadal kdovíjak krásně, to musím přiznat. Obličej měl rudý a celý byl jaksi pomačkaný. Ale z té pohublé tvářičky doslova trčel k mé velké radosti nefalšovaný bernardonovský nos. A když se pak chlapec na celé kolo rozkřičel silným hlasem, věděl jsem v té chvíli, že náš rod bude mít dobré pokračování.

ŘÍJEN ROKU 1187

Chlapec mi dělá radost. Je hbitý a čilý. Při hrách předčí všechny svoje vrstevníky. Běhá po domě jako vítr a je ho všude slyšet. Ale nejraději jsem, když je se mnou v krámě. Už dokáže poznat florentský aksamit od lyonského sametu. Rozezná drahé hedvábí dovezené až z daleké Číny od pestrých polohedvábných látek z Indie. Vyzná se i v suknech a obyčejných lněných plátnech, má oko pro lesk i jemný hmat. Jsem přesvědčený, že z něho jednou bude velmi dobrý obchodník. Dovede už také počítat a při placení ho nechávám přijímat peníze od zákazníků. Nikdy se nesplete. Za pomoc v krámě mu vyplácím odměnu, pokaždé dostane grošík, to aby si už od dětství vážil peněz. Vadí mi jen, že ušetřené peníze pak o nedělích rozdává žebrákům před kostelem. Má zbytečně měkké srdce, a to si dobrý obchodník nemůže dovolit. Lidé také říkají, že jsem na něho příliš mírný. Prý ho dokonce rozmazluji. Což o to, možné to je, ale copak se mi kdo může divit? A že občas vyvede nějakou tu lumpárnu? K smíchu, vždyť jsme byli také mladí. Co chvíli si na něj přijde stěžovat některý ze sousedů. Naoko se na něj zlobím, to aby lidé neřekli, ale nechávám to být. Takové klukoviny přece nestojí za řeč. Dominika ho také rozmazluje. Když nejsem doma, podstrojuje mu, snad aby se víc držel jejích sukní. Ale není jí to moc platné, chlapec se doma sotva ohřeje. Budu také co nevidět muset dohlédnout na jeho vzdělání a obstarat mu nějakého učitele.

SRPEN ROKU 1203

Francesco nedávno oslavil jedenadvacáté narozeniny. Je z něho muž. A musím rovnou říci, že docela hezký. Kdejaká matka ve městě by byla ráda, kdyby získala tuhle výhodnou partii. Ale Francesco není jen tak pro někoho. Mimoto, má zatím na ženění čas. Jen ať si užívá, ať si zašpásuje, říkám často Dominice. Však já v jeho věku také nebyl žádný ...