Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

streda 19. februára 2020

ROBERTSOVÁ, ELISABETH MADOX - ZELENÁ ZEM DIVŮ

ROBERTS, ELISABETH MADOX

ZELENÁ ZEM DIVŮ

Rudolf Škeřík, Praha, 1941
edícia Symposion (137)
obálka Michael Florian
ilustrácie Michael Florian

beletria, próza krátka, novela, literatúra americká, číslovaný výtlačok,
262 s., čeština
hmotnosť: 412 g

tvrdá väzba
stav: veľmi dobrý, výtlačok č. 52/200

NEPREDAJNÉ

*kvaja* in *H-6-2*







Diana se smála a plakala radostí a objímala Berka prudkými radostnými obětími. Nemohla nic promluvit, jen stále a stále opakovala jeho jméno. Potom byla radost náhle vystřídána leknutím a oba city se spojily a drásaly jí duši a drtily tělo tak, že se sotva držela na nohou. Odešla pomalu na druhý konec světnice a usedla vedle kolébky v nejvzdálenějším koutě od krbu.

»Přišel jsi sem přes pevnost Harrod? « zeptal se Muir napjatým hlasem.

»Ne, « odpověděl Berk. »Na cestě od ohijských srázů jsem potkal jednoho muže, který mi řekl, že Diana odešla z pevnosti. Zastavil jsem se, abych se ho zeptal, ale on šel dál a nechtěl mi nic říci. Pověděl mi jen, že teď žije u Potoka zvěře. Přišel jsem tedy sem. «

Diana si všimla, že jeho obličej byl poznamenán dlouhými jizvami, hluboko zaseknutými do pleti a do masa a že jedno víčko mu poněkud viselo přes oko. Stál u krbu, vzpřímený a štíhlý, ve špinavých a roztrhaných kožených šatech. Díval se na stěny, které postavil, na kámen krbu a na komín. Muir odstoupil do stínu na levo od krbu a Berk se zastavil před krbem, ohříval si mokré tělo a klidně se rozhlížel. Stál před krbem ve svém domě, jako by se byl vrátil domů.

»Co se stalo s Tandym a Gowdym, když jsem od vás odešel v Ohiu v sedmdesátém osmém? « zeptal se Muir rychle, jako by chtěl touto otázkou odsunout to hlavní, nač čekali. »Co se stalo s Tandym? «

»To jsem se nikdy nedověděl. Indiáni zajali jenom mne. Mne obklíčil Černá ryba se svými muži, když se vraceli z Boonovy pevnosti. Předpokládal jsem, že Tandy a Gowdy se vrátili nebo snad odešli na severozápad. «

Diana seděla ve vzdáleném koutě a chvěla se vnitřní zimou, neschopna pochopit plně, co se stalo, neschopna jakéhokoli citu ke komukoli na světě. Seděla nehybně a trpěla tělesná muka. Pak vykřiklo malé dítě a ona se rychle naklonila nad kolébkou.

»Tom je vzhůru? « zeptal se Berk. Postoupil o tři kroky ke kolébce, dychtiv spatřit své dítě. »Je tam Tom? «

»Ne, « řekla Diana. »To je Michael. « Skláněla se

.............................................................................................................................

... posledná veta ...

Položila dítě do kolébky a lehla si do postele, doufajíc ve vykoupení, jež jí přinese spánek.