Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 29. septembra 2018

PÍSNĚ ANAKREONTICKÉ

PÍSNĚ ANAKREONTICKÉ

František Jeřábek, Slaný, 1880
preklad Ferdinand Marjanko
úvod Ant. Krecar

 literatúra staroveká, poézia,
56 s., čeština
hmotnosť: 108 g

tvrdá dobová preväzba
stav: dobrý

9,00 € 7,00 €

*svama* in *H-2-4*





SVÉMU SNU.

Podřimuje v chvíli noční
na koberci purpurovém,
Dionysem rozjařen jsa, 
že tiše — snil jsem — po špičkách 
beřu se krokem spěšným ven 
v laškování s dívčicemi.
Hoši posmívali se mně 
Dionysa líbeznější 
na mne prudce nevražíce 
k vůli těmto krásotinkám.
Tu co je chci pocelovat, 
prchly náhle všechny ze sna, 
osamotněv já chudák pak 
vnově opět přál si sníti.

HOLOUBKOVI.

Můj rozmilý holoubku,
odkud přilétáš, odkud?
Odkud, takou že vůni, 
kolébaje se větrem,
rosíš a libě dýšeš ?
Kdo to jsi? Co přinášíš?
„Anakreon mne poslal 
k Bathyllovi mládenci, 
který nyní nade vším 
i vítězí i vládne.
Mne výměnou Kythéra 
dalať malou za píseň, 
a já Anakreontu 
jsem takto se stal poslem.
Zde viz, jak od něj právě 
vyřízení přináším.
On arci slíbil, hned mi 
popřáti zase volnosť, 
já však, kdyby mne pouštěl, 
chci přec sluhou mu zůstat. 
Co potřebí mi létat 
po návrších a pláních, 
či na stromech sedávat 
a píci polní jídat?
Já chléb nyní pojídám, 
který z rukou uchvátím 
Anakreonta pána.
Také mi píti dává 
vína, které sám pije. 
Občerstvený plesám pak 
a hospodáře svými 
perutmi zakrývávám, 
načež skonejšený vždy 
na lyře odpočívám. —
Víš všecko — i jdi po svých, 
tak žváti mě’s nechával, 
o brachu, víc než vránu.“