Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

utorok 8. mája 2012

HÁJEK, FRANTIŠEK - KAPITOLY ZE SOCIOLOGIE VÝCHOVY

HÁJEK, FRANTIŠEK Doc., Dr., CSc.

KAPITOLY ZE SOCIOLOGIE VÝCHOVY

Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1980
2. upravené vydanie, 3.000 výtlačkov

psychológia, sociológia
232 s., čeština
hmotnosť: 374 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, ako nová, nepoužívaná

0,90 €

*087*





Docent dr. František Hájek je jedním z předních pracovníků v oboru sociologie a filozofie výchovy, jak o tom svědčí jeho dosavadní práce v této oblasti. Po publikaci Soudobé problémy americké a západoevropské školy, kterou vydalo SPN v roce 1971, vychází v tomto nakladatelství i jeho nová kniha Kapitoly ze sociologie výchovy. Pojednává o zásadních otázkách a hlavních vývojových etapách sociologie výchovy a vzdělání od počátku 19. století. Autor kritickým marxistickým pohledem sleduje buržoázní edukativní teorie až do současnosti. Filozofové a sociologové tu promlouvají k pojednávaným otázkám výchovy a vzdělání, podněcují myšlení čtenářů a podávají důkazy o významu a cílech výchovy a vzdělání ve vývoji lidstva. Autor seznamuje čtenáře s názory vynikajících osobností na otázky výchovy a vzdělání, které vyslovili např. J. A. Komenský, I. Kant, J. W. Goethe, G. A. Lindner, Saint Simon, A. Comte, F. Nietzsche, K. Marx, E. Durkheim, L. N. Tolstoj, V. I. Lenin aj. Velkou pozornost věnuje autor vztahu marxistické sociologie výchovy k jiným vědním disciplínám, např. k obecné sociologii, pedagogice, filozofii, psychologii, k sociologii mládeže, k srovnávací pedagogice aj. Ujasňuje i některé problémy terminologické a zabývá se aktuálními úkoly, které se dnes, v podmínkách socialistické vědeckotechnické revoluce, k této disciplíně pojí. V některých kapitolách posuzuje autor vývoj sociologie výchovy v nesocialistických zemích, např. v USA, NSR, ve Francii, a přibližuje čtenáři situaci mládeže, její výchovu, problémy a generační konflikty v kapitalistické současnosti. Dále si všímá prohlubující se krize západoněmeckých sociologů, situace společenských věd ve Francii i sociologického výzkumu v soudobé buržoazní pedagogice. Hájkova práce přináší zajímavé poznatky z oblasti německé nacionálni pedagogiky a z oblasti buržoazně liberální a konformní pedagogické sociologie. V závěrečné kapitole poukazuje na prohlubující se dichotomii mezi bohatými a chudými, mezi nevzdělanými a vzdělanými, a konfrontuje vývoj vzdělání a vzdělanosti v socialistickém a kapitalistickém ekonomicko-politickém systému. Závěrem autor zdůrazňuje, že existence dialektických vztahů mezi pedagogikou, sociologií a filozofií je stálou inspirátorkou lidského úsilí na poli vzdělání a kultivace člověka a že výchovná činnost byla vždy zároveň i činností sociologickou a filozofickou.