MAGATARTÁSMINTÁK - AZONOSULÁS
MAISONNEUVE, JEAN - LYND, HELEN MERREL - FROMM, ERICH - GROOS, KARL - PIAGET, JEAN - CÉSARI, PAUL - FREUD, ANNA - MILLER, NEAL E. - DOLLARD, JOHN - BANDURA, ALBERT - WALTERS, RICHARD HAIG - BOŽOVIČ, LIDIJA IĽJIČNA - SUDAKOV, N. I. - RUPPRECHT, FRANK
Gondolat, Budapest, 1978
ISBN 963-280-342-6
7.000 výtlačkov
psychológia, sociológia, medziľudské vzťahy
240 s., maďarčina
hmotnosť: 295 g
tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná
1,10 € DAROVANÉ (*bagbe*)
*087*
Magatartásminták—azonosulás (Szerk.: Zrinszky László)
Kötetünk tanulmányai azt vizsgálják, miképp jönnek létre és miképp terjednek el meghatározott magatartási módok. Közelebbről a magatartástanulásnak egyik alapvető formájával foglalkoznak: a magatartási minták kialakulásával és követésével. A neveléstudomány mindig is legfőbb eljárásai között tartotta számon a helyes magatartás megtanítását példák közvetítésével, ez azonban jórészt csak tapasztalatokon alapult, s hiányzott a beható válasz egy sor fontos kérdésre. Mi váltja ki a példák követésére való törekvést? Hogyan megy végbe az utánzás és az azonosulás? Milyen szerepet játszanak az utánzásos folyamatok a személyiség kialakulásában? Mi az élő és mi a fogalmi minták szerepe? Mik a feltételei annak, hogy egy csoportban a pozitív magatartásmódok váljanak követett mintákká? Milyen viszonyban áll az utánzás a tanulással?
A közölt tanulmányok alapján Zrinszky László bevezetője összefoglalja azokat a neveléstudományi ismereteket és gyakorlati módszereket, amelyek segítséget adnak pedagógusainknak az eszményképek alakításához, a követendő magatartásminták közvetítéséhez.