Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

piatok 18. mája 2012

REPKA, RICHARD - DIDAKTIKA ANGLIČTINY

REPKA, RICHARD
GAVORA, PETER

DIDAKTIKA ANGLIČTINY

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1987
1. vydanie, 3.000 výtlačkov

angličtina, jazyky, gramatika, jazykoveda,
256 s., slovenčina
hmotnosť: 386 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: veľmi dobrý, nepoužívaná

1,30 € PREDANÉ!

*083*


Didaktika angličtiny autorov Richarda Repku a Petra Gavoru je prvou knižnou monografiou venovanou tejto problematike v Československu.

Všeobecná didaktika cudzích jazykov i didaktika anglického jazyka sa v posledných rokoch prudko rozvíja. Rozširujú sa a prehlbujú poznatky z celého radu otázok, na ktoré tieto disciplíny hľadajú odpoveď. Okrem toho sa didaktika cudzích jazykov obohacuje aj poznatkami z iných disciplín, predovšetkým z lingvistiky a psychológie, a v posledných dvoch desaťročiach aj z psycholingvistiky, sociolingvistiky, teórie sociálnej komunikácie a ďalších.

Hlavným cieľom autorov bolo vybrať a zovšeobecniť poznatky získané v uvedených vedných disciplinách v Československu a vo svete a dať im podobu ucelenej koncepcie didaktiky angličtiny. Opierali sa však nielen o poznatky cudzích autorov, ale hodne čerpali aj z výsledkov vlastného teoretického bádania a empirických výskumov.

Obsahom práce je široké spektrum problémov, ktoré patria do sféry didaktiky angličtiny. Autori sa však sústredili najmä na riešenie otázok, ktoré boli z hľadiska ich koncepcie didaktiky ťažiskové.

V práci sa riešia otázky metodológie anglického jazyka ako vednej disciplíny, najmä jej predmet a štruktúra a jej vzťah k iným vedným disciplínam. Druhým okruhom otázok je funkcia a postavenie angličtiny ako vyučovacieho predmetu, ciele a obsah tohto vyučovacieho predmetu všeobecne i konkrétne na dvoch typoch škôl: základnej a strednej škole. V rámci obsahu vyučovania sa rozpracúva problematika komunikatívnych funkcií, situácií, krajinovedných informácií a jazykových prostriedkov.

Druhý okruh otázok predstavuje proces vyučovania anglického jazyka. Základné chápanie vyučovacieho procesu je interaktívne. Autori zdôrazňujú potrebu aktivity žiaka v zmysluplných didaktických situáciách. Podrobne sa charakterizujú vlastnosti učiteľa a žiaka ako hlavných činiteľov vyučovacieho procesu a ich vzájomný vzťah. Proces vyučovania sa opisuje z hľadiska jednotlivých jazykovedných prostriedkov i komunikatívnych zručností. Osobitná časť knihy je venovaná funkcii materinského jazyka pri vyučovaní angličtiny. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú cudzojazyčným testovaním, organizačnými formami vyučovania a mimoškolskou a mimotriednou aktivitou, ktorá vedie k osvojovaniu angličtiny. Súčasťou knihy je aj bibliografia, ktorá obsahuje vyše 200 titulov našich i zahraničných autorov.

Autori v knihe použili dva základné prístupy: deskriptívny a preskriptívny. Prinášajú jednak opis javov, ktoré sú v centre ich pozornosti, jednak vyslovujú odporúčania na metodické zvládnutie pedagogických javov. Gradácia knihy smeruje od problémov teoretickej povahy k praktickým otázkam efektívnej realizácie vyučovania angličtiny v základnej a strednej škole.

Kniha je určená teoretikom, metodikom, autorom učebníc a metodických príručiek, učiteľom z praxe i poslucháčom učiteľských fakúlt. Je vhodná i pre záujemcov z iných oblastí — lingvistom a psychológom, ktorí sa zaujímajú o problematiku jazykového vzdelávania.