Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

streda 4. apríla 2012

STEINER, JOHANNES - KONNERSREUTHI NEUMANN TERÉZ

STEINER, JOHANNES

KONNERSREUTHI NEUMANN TERÉZ
eredeti jelentések, naplók és okmányok alapján
(Theres Neumann von Konnersreuth - Ein Lebensbild nach authentischen Berichten, Tagebüchern und Dokumenten)

Ecclesia, Budapest,
ISBN 962-363-480-6
2.vydanie

kresťanstvo, náboženstvo
338 s. + 51 obr., maďarčina
hmotnosť: 335

mäkká väzba
stav : dobrý

0,90 € DAROVANÉ

*076*
Nemecká katolícka mystička, v roku 2005 sa začal proces beatifikácie TERÉZIE NEUMANNOVEJ


Johannes Steiner
- 1902-ben született a felső-bajorországi Markt Altmannsteinben négygyermekes gabona- és terménykereskedő első gyermekeként.
1913-tól középiskoláit végzi Neuburgban.
1922-től a müncheni Kereskedelmi Főiskola hallgatója, emellett látogatja az egyetem filozófia- és művészettörténeti előadásait. Közben a Münchner Neueste Nachrichten c. lapnál dolgozik. Itt ismerkedik meg Dr. Fritz Gerlich-hel. Doktorrá avatása után a Naturrechtverlag GmbH kiadói igazgatója és üzletvezetője.
- 1933-ban a szerkesztőséget és a kiadóhivatalt az SA rohamcsapatai megsemmisítik. Gerlich által kapcsolatba kerül Neumann Terézzel és családjával, aki összeismerteti Dr. Hugó Schnellel. Vele együtt alapitja meg a Schnell & Steiner kiadóvállalatot, előbb kis egyházi kiadványok, majd könyvek kiadására.
- 1962-ben Neumann Teréz halála után azonnal hozzákezd a róla szóló, azóta több kiadásban megjelent életrajz megírásához Naber plébános tanácsai mellett. Ma is a kiadó egyik vezetője.

Ez a könyv egy német parasztleány, a konnersreuthi Neumann Teréz életén keresztül a vallásos élmények és tapasztalatok legkényesebb területével, a misztikával, pontosabban Isten e választottjának misztikájával ismerteti meg az olvasót. Neumann Teréz alakja és története sokáig parázs viták kereszttüzében állt, és nem is indokolatlanul. Élete a hit szemüvegén keresztül nézve Isten csodálatos ajándéka; a természettudományok korlátai közül kilépni képtelen szemlélet számára maga az abszurdum.

1898-ban született; 1918-ban, húszéves korában, a faluban támadt tűz oltása során hátgerince súlyos sérülést szenved, aminek következtében egész teste megbénul, majd a következő évben meg is vakul. Négy évi vakság után, 1923-ban Lisieuxi Kis Szent Teréz boldoggá avatásának napján visszanyeri látását, 1925-ben pedig, a szentté avatás napján csodás körülmények között bénaságából is felgyógyul. 1926-ban megjelenik testén Krisztus öt sebe - a stigmák -, amelyeket 1962-ben bekövetkezett haláláig visel. A sebek nem gyógyulnak és nem fertőződnek; péntekenként - Urunk szenvedésének és kereszthalálának napján - bőségesen véreznek és erős fájdalmakat okoznak. Teréz életét gyermekkora óta látomások és jelenések kísérik: csodás gyógyulásainál Lisieuxi Kis Szent Teréz jelenlétét tapasztalta, péntekenként Jézus szenvedéseit élte át, szentáldozásai során — és sok más alkalommal is - misztikus kapcsolatba került az Üdvözítővel. 1926-tól nem. kíván enni és inni; 1927-től haláláig - 35 éven át! - semmiféle ételt és italt nem vesz magához, a mindennapos szentáldozás ostyáján kívül; a misztika története nem ismer hasonló esetet.

Emberileg tulajdonképpen érthető, hogy a természettudománynak kizárólagosságot biztosító gondolkodás elutasítja e közléseket, mert ami tudományosan nem magyarázható, „az nem lehet igaz". A tények azonban ettől még tények maradnak. Hiábavaló minden spekuláció és mégoly alaposan alátámasztott okfejtés valaminek a lehetetlenségéről, ami VAN. Contra factum non valet argumentum -tartja a régi, de örök érvényű alapelv: a tényekkel szemben semmiféle érv sem lehet érvényes.

Ennek ellenére még a keresztények között is — főleg a mindenáron modernnek látszani akarók soraiban - divatos dolog a természetfeletti jelenségek, a csodák jelentőségét alábecsülni. Az indoklás rendszerint az, hogy az ilyesminek a hit szempontjából nincs jelentősége. Pedig Jézus üzenetének az az „elmodernizálhatatlan" lényege, hogy a látható és mérhető fizikai világon kívül van egy láthatatlan és mérhetetlen szellemi világ is, amelybe a halál kapuján keresztül mindannyian belépünk egyszer, s ahol Isten megítél bennünket, és az evangélium a bizonyítéka annak, hogy e másik világ erői megjelenhetnek a fizikai világ hatókörében, és felfüggeszthetik vagy módosíthatják annak törvényeit. Az Űr Jézus és az apostolok is tettek csodákat, legtöbbször éppen a hit felkeltése vagy megerősítése érdekében, amint az Máté evangéliumából (11, 20—21) is nyilvánváló: Jézus „akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tiruszban és Szidonban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot".

Mert minden csoda jel. Isten és az ö természetfeletti valóságainak jele. Fel kell ismernünk mondanivalóját, üzenetét, logikus következményeit pedig be kell építenünk az életünkbe.

ECGLESIA

Viz László