ILLYÉS, GYULANÉ
ILLYÉS, SÁNDOR
JANKOVICH, LAJOSNÉ
LÁNYI, MIKLOSNÉ
GYÓGYPEDAGÓGIAI PSZICHOLÓGIA
Akadémiai Kiadó, Budapest, 1971
2. vydanie
pedagogika, psychológia
468 s., maďarčina
hmotnosť: 944 g
tvrdá väzba, papierový prebal, veľký formát
stav: prebal po krajoch ohnutý, kniha vo výbornom stave
3,00 € DAROVANÉ (*bagbe*)
*086*
Világstatisztikák adatai szerint az átlagnépesedés 3—5%-a „fogyatékos". Vakság, gyengénlátás, siketség, nagyothallás, beszédhiba, mozgássérülés és az értelmi fogyatékosság mind olyan rendellenességek, melyek megnehezítik a személyiség harmonikus kibontakozását és az egyén társadalmi beilleszkedését. Korunk általános törekvése, hogy a különböző károsodás miatt hátrányos helyzetbe került emberek ne szigetelődjenek el, hanem megtalálják helyüket a családi, az iskolai, a munkaés a társas közösségben. Beilleszkedésüket segíteni csak akkor lehet, ha ismerjük a fogyatékos ember személyiségét, a fogyatékosságokból fakadó pszichés következményeket.
Ezeknek a társadalmi szempontból igen jelentős kérdéseknek az összegezésére vállalkozott négy kiváló gyógypedagógus pszichológus. Könyvük mind hazai, mind nemzetközi tekintetben egyedülálló, mert benne a szerzők történeti szemlélete a legújabb eredményekkel, vizsgálati módszerekkel párosul, s a gyógypedagógiához tartozó valamennyi eset-lehetőség pszichológiai megközelítését, szemléletét adja.