Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

štvrtok 12. apríla 2012

SAINT-EXUPÉRY, ANTOINE DE - CITADELA

SAINT-EXUPÉRY, ANTOINE DE

CITADELA
(Citadelle)

Vyšehrad, Praha, 1984
2. vydanie, 32.000 výtlačkov

beletria, román,
292 s., čeština
hmotnosť: 284 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

2,00 € PREDANÉ !

Kto bol ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY ?

*072*


„Kdo doopravdy jde, ten si rozdírá kotníky o kamení, ten zápolí s trním a zkrvavuje si nehty na klouzající suti. Ani jednoho stupně není při stoupání ušetřen a jeden po druhém je musí překonat." To jsou slova příznačná i pro autora Citadely. Ani se nechce věřit, že od jeho posledního průzkumného letu za druhé světové války, z něhož se nevrátil, uplynulo už čtyřicet let. Za ten čas upadla tvorba nejednoho z jeho generačních druhů v zapomnění, zatímco stále nová vydání většiny jeho děl se považují za samozřejmost. Antoine de Saint-Exupéry (1900—1944) se stal pojmem, jeho literární a duchovní odkaz oslovuje i nové generace, snad jen vzpomínka na okolnosti, za nichž svá díla psal, slábne. A přece pro něho zvláště platí, že život a dílo jedno jsou. Letecké povolání mu zajisté bylo nevyčerpatelnou inspirací, avšak míra jeho náročnosti nám asi zůstane skryta. Přitom teprve po službě, doslova v „mezipřistáních", musel sbírat sílu, aby zmohl únavu a perem vydal své svědectví o lidských úzkostech a nadějích. Na celou svou tvorbu měl pouhých patnáct let. V nich postupně vznikly prózy Kurýr na jih, Noční let, Země lidí, Válečný pilot, Malý princ, dále pak rozsáhlá korespondence a nedokončená Citadela. Začal ji psát ve svých třiceti letech a z jeho vlastních výroků i ze svědectví přátel víme, že s ní doslova spojil zbytek svého života. Čím dál víc cítil, že ji nedokončí, ale pracovat na ní neustal. Ani nemohl, vždyť nehledal neosobní, nezávaznou pravdu o světě a smyslu lidské existence, ale svou vlastní cestu. Volná řada úvah, podobenství, fiktivních rozhovorů a příběhů zůstala nedokončena. I to je symbolické, neboť na otázky v Citadele vyslovené musí vposledku odpovědět každý sám za sebe.


Kdybychom se chtěli omezit na to, že budeme pokládat Saint-Exupéryho výlučně za spisovatele angažovaného v nebezpečném povolání a za mistra hrdinského činu, kterým v životě, v díle i ve smrti vskutku byl, pak by Malý princ, tato prostá píseň s melancholií a něhou, byla jen omylem, vybočením, okamžikem pochybností a únavy na vzestupu duše k vrcholům mužné moudrosti — zatím co je pointou patnácti let meditací, postupu ducha směrem k radosti a k umění pojímanému v jeho plnosti.

PIERRE-HENRI SIMON kritik a literárni historik

Saint-Exupéry potřebuje letadlo; spolu s perem je to od něho neodmyslitelný nástroj. Letadlo mu vyhovovalo, právě ono mu nejdříve dovolilo přenášet poštu, tuto řeč lidí oddělených velkými vzdálenostmi, a tak umožňovalo „vytvářet pouta". „Přepych lidských vztahů" nebyl pro Saint-Exupéryho prázdným úslovím. Jestliže byl zbaven letadla, chyběla mu i vřelost vztahů mezi lidmi kolem letadla, přítomnost kamarádů, s nimiž se shledával při mezipřistáních a s nimiž se dělil o práci, chléb, přátelství a riziko, o všechny ty prvky, jež ho spojovaly nejen s nimi, ale „skrze ně se všemi lidmi".

MARCEL MIGEO autor životopisu Saint-Exupéryho

Teoretická cesta, jíž básnický obraz prochází v myšlení Saint-Exupéryho, se jeví takto: ve svých počátcích je obraz darem podvědomí a přichází k básníkovi „mimo dráhu logiky"; od okamžiku, kdy vstupuje do rukopisu, je podřízen rozumové kontrole autora, který nechává působit kritéria

slohu a účinnosti. (...) Literární tvorba letce, nazíráme-li ji takto v souhrnu, je organizována kolem několika velkých uměleckých obrazů vytěžených z dětství a převedených na didaktické symboly v posmrtně vydané knize (Citadele).

CARLO FRANCOIS literární estetik