VRAŽDY V HOTELU
Detektivní povídky
Motto, Praha, 2017
obálka Vendula Volkmerová
1. vydanie
ISBN 978-80-267-0688-5
beletria, literatúra česká, poviedky, detektívky
280 s., čeština
tvrdá väzba
stav: veľmi dobrý
PREDANÉ
*juran*belc*
Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
beletria, román, literatúra americká
300 s., slovenčina
tvrdý väzba s prebalom
stav:dobrý
0,50 €
*juran*belx*
I pri svojom mladom veku mala Joyce Carol Oatesová za sebou niekoľkozväzkové literárne dielo, keď v roku 1969 vydala román Oni, ktorý v roku 1970 odmenili cenou National Book Award. Príbeh rodiny Wendallovcov otriasol niekoľko desaťtisíc amerických čitateľov. Nebolo to preto, že by táto rodina bola sama osebe výnimočná, nie, takých rodín, ktoré americká spoločnosť vytisla na okraj, lebo inde pre ne nenašla miesta, je veľa; výnimočná je sila a hĺbka umenia, s akou spisovateľka zobrazila jej osudy. Loretta Wendallová sa prebúdza z dievčenských snov o šťastí rovno do drsnej skutočnosti a stáva sa ženou policajta, lebo jej pomôže odstrániť stopy zločinu, ktorý nespáchala.
Jej život je sériou neúspechov, z ktorých sa vždy znova a znova pokúša vybŕdnuť — nový domov, nové manželstvo, nové zamestnanie, tá istá bieda, bieda nielen materiálna, ale predovšetkým duchovná, lebo americká spoločnosť jej neponúka nijakú príležitosť, iba podporu v nezamestnanosti a zatuchnutý mýtus o úspechu. Rovnaký osud chystá spoločnosť jej nadaným deťom Julesovi a Maureen.
V románe Oni sledujeme ich dospievanie, ich lásky a nenávisti, ich odhodlaný zápas o dôstojný, ľudský život.
Záverečný diel trilógie zasl. umelkyne Hany Zelinovej -nazvaný Kvet Hrôzy - dokresľuje osudy fabiciovského rodu a jeho legitímnej i nelegitímnej vetve až do roku 1975.
Tým trilógia Alžbetin dvor, Volanie vetra a Kvet hrôzy obsiahla vyše stopäťdesiat rokov z dejín Vrútok, ktoré sú zároveň aj autorkiným rodiskom. Roku 1975 štrajkujúce a hladné Vrútky už, pravdaže, dávno zmizli z povrchu zemského. Mliečni bratia Lukáš Abram a MUDr. Daniel de Liess zosobňujú v poslednom dieli všetky vlastnosti starého rodu. Dej románu sa však sústreďuje na mladú sudkyňu Danielu Kemkovú, ktorá sa narodila v posledných dňoch vojny a reprezentuje nový svet, založený na celkom nových medziľudských vzťahoch.
Ústřední postavou knihy Barbary Vine Šalamounův koberec je londýnské metro. Už od úvodní kapitoly, ve které v něm zemře nejmenovaná postava, určuje děj celého románu - stává se smrtící pastí, azylem i zdrojem obživy. Každý z tajemných hrdinů této knihy je něčím zvláštní - a autorka dovede skvěle proniknout do jejich zločinného a psychopatického myšlení. Mistrně rozvíjí zápletku, napětí neustále stoupá a ke konci je téměř nesnesitelné. Čtenář pocítí silnou předtuchu, že se musí stát něco hrozného ale co to bude? A odkud to udeří? Touha dozvědět se, proč se hlavní postavy vzájemně zabíjejí, je stejně silná jako touha poznat, jak to dělají. Barbara Vine zde přetvořila celý žánr detektivních příběhů. Dokázala svou jedinečnou schopnost spojovat všední stránky života s temnými impulsy touhy, posedlosti a strachu.
Po zániku Alžbetinho dvora a Sedliackeho domu rod ich zakladateľa Mathiasa Fabiciho pokračuje v dvoch vetvách, legitímnej deliessovskej a nelegitímnej abramovskej. Volanie vetra, druhý diel trilógie zaslúžilej umelkyne Hany Zelinovej, prináša životný príbeh „mliečnych bratov” Daniela de Liessa a Lukáša Abrama, narodených v tom istom roku (1914) a žijúcich na Vrútkach v tom istom dome, ibaže jeden z nich na poschodí, v panských izbách, a druhý v jednoizbovom bytíku na prízemí. Ich osudy sa, pravdaže, nemôžu vyvíjať harmonicky, čoraz častejšie dochádza ku konfliktným situáciám a tragicko-dramatická osnova celej prózy vrcholí v pohnutých augustových dňoch roku 1944, keď jeden z „bratov" posiela druhého na smrť.
„S odhodlaním svojich predkov, ktorí neuznávali porážku, ani keď sa im škerila do tváre. Scarlett zaťato zdvihla bradu. Ešte môže získať Rhetta. Vedela, že môže. Nebolo chlapa, ktorého by nebola dostala, keď si to vzala do hlavy.
O tom všetkom porozmýšľam zajtra na Tare. Vtedy to už budem môcť vydržať. Zajtra si vymyslím, ako ho zase získať. Aj zajtra je deň. “
Týmito slovami sa končí najúspešnejší román americkej literatúry všetkých čias Odviate vetrom, mohutná epická freska z obdobia občianskej vojny, kde sa na pozadí zaujímavých historických udalostí, ktoré priniesli zánik starých južanských tradícií, odvíja nesmrteľný ľúbostný príbeh Scarlett O’Harovej a Rhetta Butlera.
Tento jediný román dovtedy celkom neznámej atlantskej žurnalistky Margaret Mitchellovej vyšiel prvý raz roku 1936, dosiahol mnohomiliónové náklady, preložili ho takmer do všetkých jazykov sveta a stále vychádza v nových vydaniach. Podobný strhujúci úspech ako kniha zaznamenalo aj jej filmové spracovanie s legendárnou Vivien Leighovou a Clarkom Gableom v hlavných úlohách.
Dediči autorských práv M. Mitchellovej nechceli dlho ani počuť o napísaní pokračovania slávneho románu, no napokon sa dali presvedčiť. Popredné newyorské vydavateľstvo Macmillan vypísalo autorskú súťaž, z ktorej vyšla víťazne Alexandra Ripleyová, autorka viacerých úspešných historických románov, lebo sa najväčšmi priblížila duchu a štýlu pôvodného románu.
Tri romány chýrneho francúzskeho autora detektívnych príbehov Georgesa Simenona predstavuje to najlepšie a najznámejšie, čo vytvorila francúzska škola detektívkárov. Na rozdiel od anglo-americkej opiera sa vo väčšej miere o intuíciu. Komisár Maigret nemá štáb pracovníkov, miestni kriminalisti mu pomáhajú len vo výnimočných prípadoch, aj to viac-menej okrajovo. Každý z troch príbehov sa odohráva v inej časti Francúzska, v každom je iné ovzdušie, ľudia iného temperamentu a mentality, a tak má aj každá vražda a jej odhalenie iný miestny kolorit. PRÍSTAV HMIEL sa odohráva na severnom studenom, daždivom normandskom pobreží, medzi málovravnými, uzavretými ľuďmi, ktorí si dlhé roky pamätajú krivdu a vedia čakať, kým sa pomstia. Bystrý a pohotový komisár Maigret vybadá od samého začiatku, že kapitán ouistrihamského prístavu Joris je len nevinnou obeťou, ktorá sa zaplietla do starých rodinných účtov.
Južné Francúzsko z Azúrového pobrežia je dejiskom druhého príbehu, nazvaného LIBERTY BAR, o tragickej a vášnivej láske. Austrálskeho milionára, jedného z kráľov chovateľov oviec, strhne vír juhofrancúzskych radovánok, opojného ovzdušia a bezstarostnosti natoľko, že sa zriekne majetku doma a natrvalo sa tam usadí. Zavraždili ho puritánski príbuzní, pretože im robí hanbu, alebo zo ziskuchtivosti štyri ženy, medzi ktorými sa pohybuje? Prekvapujúce rozuzlenie zavŕši toto oddychové čítanie.
Daniely sa čoraz častejšie zmocňuje pocit, že na prahu štyridsiatky jej už život nemá čo ponúknuť. Má úspešného muža, vydarené deti a prácu, ktorá ju teší. A predsa je nespokojná. Dni plynú rýchlo, no stereotypne, a všednosť ju núti, aby si položila otázku, či sa v jej živote už naozaj nič nezmení. Jej dni budú jeden ako druhý, jednotvárne, bez akýchkoľvek vzplanutí? Po boku manžela, ktorý je ustavične zaneprázdnený? S deťmi, ktoré sú čoraz samostatnejšie? Kam sa podela láska, prečo vyprchala vášeň a iskrenie, také potrebné v každom vzťahu? Daniela občas sníva o tom, že by rada žila podľa seba, bez manžela a povinností. Netuší, že raz príde chvíľa, keď sa Emil z jej života naozaj stratí. Záhadne, nečakane, na dovolenke v Chorvátsku, kam sa vybrali prvý raz bez detí. Daniela precitne a zmocní sa jej živočíšny strach o manžela, rodinu, a najmä obava z osamelosti. Postupne sa dozvedá, že Emil vôbec nežil takým všedným, jednotvárnym životom ako ona. Z očí jej padá clona a odrazu vidí, že aj jej blízki majú svoje tajné, paralelné životy. Daniela tápe a hľadá, pokúša sa o vlastnú premenu a napriek veľkému sklamaniu pomaly zisťuje, že múdrosť starého rabína naozaj platí - všetko je inak.
Dějiny textu Křest sv. Vladimíra, básně Karla Havlíčka Borovského: ve 3 dílech
124 repr. Typografická úprava za dohledu grafika Aloise Chvály. Obálku, iniciály a vinětu pro titulní list kreslil prof. Jan Konůpek. Za podpory Ministerstva školství a národní osvěty a České akademie věd a umění. Vydáno 500 číslovaných výtisků.
Pierre-Alexis Ponson du Terrail (1829—1871) vychádzal vo svojej bohatej literárnej tvorbe z podnetov doznievajúceho romantizmu a patrí medzi hlavných predstaviteľov tzv. románu-feuilletonu (románu na pokračovanie) vo francúzskej literatúre. Takmer tridsať rokov rozvíjal jeho sentimentálno-konzervatívnu stránku a nadbiehal kultúrnemu vkusu stredných buržoáznych vrstiev francúzskej spoločnosti jednoduchosťou či priehľadnosťou jazykového stvárnenia aj kontrastívnym podaním jeho obsahových zložiek.
Stavba zápletky takmer všetkých jeho diel (medzi najpopulárnejšie patria Rocambolove dobrodružstvá, Mladost kráľa Henriho, Tajomný Paríž) vychádza z princípu tajomna alebo zastierania skutočnosti znásobeného podvojnosťou deja a postáv, jeho výsledkom i cieľom je stupňovanie napätia, ako sa o tom čitateľ môže presvedčiť v pútavých románoch Grófka z Asti a Román o Fulmeninej láske, ktoré sme spojili pod spoločný názov Dáma s čiernou rukavicou a ktoré sú záverečnými dielmi dobrodružnej série Tajomný Paríž. Ústredné dejové momenty, skupina dobrodružných rytierov Druhovia meča, láska a krvavá pomsta záhadnej Dámy s čiernou rukavicou, čo s presnosťou stroja poháňaného silou osobného pôvabu a neosobného chladu udáva dramatický tón v prvej časti, citový svet plukovníkovho syna, naivného Armanda, ktorého osudové čiary črtajú kruté rozmary ženy, predmetu jeho životných túžob, Fulmenina obetavosť a neopätovaná láska k Armandovi, tajomný zámok Ruvigny a udalosti nielen na drsnom morskom pobreží okolo neho, ale aj v cudzích krajinách s nádychom exotiky, to všetko je vhodnou kulisou drám medzi jednotlivými postavami či osudmi, to všetko rámcuje košatý a dobrodružný dejový spád Grófky z Asti a Románu o Fulmeninej láske.
Čitateľ si popri zážitku z vďačného napínavého deja uchová obraz o nezmieriteľnom boji dvoch protikladných stránok skutočnosti — dobra a zla — tvoriacich v rozličných obmenách stály základ tzv. ľudovej literatúry, ako ju už máme možnost poznat z diel A. Dumasa st., G. Lerouxa či E. Sua.
Keď súdna patologička Joanna Blalocková začína na palube lode amerického vojenského námorníctva výskum novej smrtiacej baktérie, ktorú práve izolovali v blízkosti Aljašky, chápe túto úlohu ako vzrušujúcu výzvu. Vedecký tím poverený riešením závažného problému je zostavený z renomovaných expertov, ktorých silné individuality však prinášajú na pracovisko uprostred oceána okrem vynikajúcich znalosti aj ducha bezohľadnej konkurencie a nekalých zámerov.
Ťaživá atmosféra panujúca na Global Explorer II. sa zmení na skutočný strach po tom, čo je zrejmé, že ktosi z členov vedeckej posádky zodpovedá za niekoľko podozrivých úmrtí. Na lodi vyhlásia karanténu, a tak Joanne nezostáva nič iné, než podstúpiť zúfalý zápas proti mnohým nepriateľom - proti neznámej smrtiacej baktérii, zákernému kolegovi a nakoniec i proti víchricou rozbúreným vodám ľadového oceána - súboj, v ktorom sú ohrozené životy celej posádky a pri ktorom si smrť vyberie krutú daň...
beletria, poviedky, horor, literatúra anglická
356 s., angličtina
mäkká väzba
stav: veľmi dobrý
predané
*juran*cudz*
M.R. James is probably the finest ghost-story writer England has ever produced. These tales are not only classics of their genre, but are also superb examples of beautifully-paced understatement, convincing background and chilling terror.
As well as the preface, there is a fascinating tail-piece by M.R. James, ‘Stories I Have Tried To Write’, which accompanies these thirty tales. Among them are ‘Casting the Runes’, ‘Oh, Whistle and I’ll come to you, My Lad’, ‘The Tractate Middoth’, ‘The Ash Tree’ and ‘Canon Alberic’s Scrapbook’.
beletria, román, literatúra anglická
270 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý
0,50 €
*juran*belx*
Kdesi hlboko vo svojom vedomí nosí Sam strašnú udalosť z detstva, a teraz, po dvadsiatich piatich rokoch, sa jej vracia v snoch. Nemôže utiecť pred jednookým mužom, ktorý ju prenasleduje, až nakoniec nerozoznáva sen od skutočnosti, ktorá ju zviera ako obruč strachu. Burzové špekulácie jej manžela im prinášajú luxusný život, ale zároveň vnášajú do ich života nevysvetliteľný nepokoj. Sam už má nielen hrôzostrašné sny, ale začne vidieť aj katastrofy a nešťastia. Ľudia, ktorých požiada o pomoc, pred ňou nevysvetliteľne utekajú, alebo zahynú a zdá sa, že niet východiska. Ale predsa...
Na konci boja, ktorý statočná Sam vedie za svoje šťastie, sa šokujúca pravda o rafinovanej pomste a nenávisti derie na povrch.
Knihy anglického spisovateľa Petra Jamesa často prirovnávajú k najlepším dielam amerického kráľa hrôzy Stephena Kinga. Obidvoch autorov spája kultivovaný štýl, pisateľská zručnosť a dejová precíznosť, ku ktorej Peter James pridáva znalosť anglických reálií, využívajúc pochmúrnu atmosféru Londýna. Jeho psychologické thrillery nás mierne mrazia svojou hrozbou, navyše ak si uvedomíme, že použité fakty vychádzajú zo súčasných poznatkov psychológie a psychiatrie.
Meno Ruth Rendellovej až doteraz zostávalo našej čitateľskej verejnosti neznáme, no vo Veľkej Británii patrí táto spisovateľka k popredným predstaviteľom súčasnej kriminálnej literatúry. Časť kritiky ju dokonca pokladá za najlepšiu autorku detektívnych príbehov od čias Dorothy Sayersovej a Agathy Christie. Rendellová doteraz vydala necelú desiatku kriminálnych románov a dvakrát jej udelili cenu za najlepšiu detektívku roka.
O Rendellovej kvalitách svedčí aj román V ústrety smrti, ktorým túto populárnu autorku predstavujeme slovenským čitateľom, Je to netypický, komorne ladený kriminálny príbeh. Jeho námetom je amatérsky pokus dvojice mládencov o vylúpenie banky.
Hoci sa im podarí uniknúť s časťou hotovosti, ich čin vedie k celej reťazi udalostí, končiacich sa tragicky pre viacerých zúčastnených. Autorka sa však nezameriava na dosiahnutie rýchleho spádu deja, ale predovšetkým na motiváciu konania svojich hrdinov. Podobne ako ďalšie romány Ruth Rendellovej je kniha
13 ROKOV minulo odvtedy, čo obeť bola privlečená k oltáru,. pripútaná ku koncu obráteného kríža a pripravená na hrôzostrašnú a pomalú smrť.
13 ROKOV prešlo odvtedy, čo obradná dýka opísala strieborný oblúk a bleskovo sa vnorila do ešte stále tlčúceho srdca.
13 ROKOV ďalšieho života bolo udelených veriacemu, ktorý obetoval svojho pokrvného príbuzného — 13 rokov sily a mladosti na zachovanie tela starého niekoľko storočí.
13 ROKOV minulo a opäť nastáva odveký čas na...
PETER JAMES, dnes již proslulý anglický spisovatel, je autorem bestsellerů, jež se zabývají nadpřirozenými jevy. Narodil se v roce 1948 v Brightonu, kam také s oblibou umísťuje část děje svých knih. Po studiích na filmové škole založil nezávislou produkční společnost v Kanadě a natočil osm filmů. Když se vrátil do Anglie, vytvořil novou společnost, která se široce podílí na filmové i televizní produkci. V roce 1977 se ujal vedení rodinné firmy Cornelia James Ltd. Žije v Sussexu se svou ženou a psem. Kromě filmové a literární tvorby se zabývá studiem lidských prožitků mimo vlastní tělo, například při klinické smrti. Vážně se zajímá o nadpřirozené jevy. Sám na sobě experimentuje. Jeho literární tvorba je všeobecně uznávána, literární kritiky jej srovnávají s proslaveným spisovatelem Stephenem Kingem. Jeho romány byly přeloženy do dvou desítek jazyků; česky vyšly Příšeří, Proroctví, Posedlost, Zlé sny, a nyní Parazit. Každá kniha se vyznačuje mimořádným námětem, napínavým dějem a čtivostí. Parazit čerpá náměty z nej modernějších výzkumů v oblasti medicíny a počítačové techniky,
Začalo to náhodným setkáním se spolužákem v restauraci, který mladé archeoložce Francesce Monsantové pověděl o smrti jednoho z jejich společných přátel. Poté následovaly další hrůzné tragédie, které - jak si Frannie namlouvala - přece nemohly souviset s vdovcem aristokratického původu Oliverem Halkinem a jeho osmiletým synem Edwardem. To už se ale nový vztah Frannie k Oliverovi začal měnit v děsivou noční můru bizarních náhod a krvavého neštěstí.
Pro Frannie najednou nebylo bezpečno ani v ulicích Londýna, ani v Oliverove venkovském zámku. Postupně však, jak se seznamovala s historií rodu i významností zdánlivých náhod, začala tušit pravdu. Přesto stále ještě nevěděla dost, aby mohla zabránit zlu, tvrdě zasahujícímu do životů všech, na nichž jí záleželo...
Jamesův první román POSEDLOST byl hodnocen kritikou jako „ten typ knihy, která může Stephena Kinga sesadit z vrcholu žebříčku nejprodávanějších knih“. Jiný román PŘÍŠEŘÍ kritika označila za „znamenitě napsaný napínavý příběh“. Avšak PROROCTVÍ je vskutku nejnapínavější a nejpůsobivější dílo, které Peter James dosud napsal.
Pre Leonida Frolova, ktorý sa po prvý raz predstavuje slovenskému čitateľovi, je príznačná jednoduchosť príbehov, striedanie vážnych a humorných polôh, citlivé a presné vykreslenie charakteru postáv.
Mladý hrdina prvej novely Valentin Žuľkin je posadnutý túžbou vidieť na vlastné oči lietajúce taniere či aspoň raz v živote sa stretnúť s mimozemšťanmi. Jeho okolie však hľadí na tieto sny s nedôverou, nepochopením i s posmeškami. Až Valentinov odchod na Seneiu prinúti jeho snúbenicu vážnejšie sa nad tým zamyslieť i prehodnotiť ich doterajšie vzťahy. Celý príbeh je podfarbený láskavým, priam šukšinovským humorom. Ďalšie novely, spojené so životom a problémami súčasnej dediny, začierajú do vážnejších otázok, ako sú vzťahy medzi starnúcimi rodičmi a ich dospelými deťmi, spätosť staršej generácie s rodnou zemou a na druhej strane túžba mladých ľudí po nových, neznámych miestach, po plnšom a bohatšom živote. Frolovove prózy prinášajú vôňu čerstvo pokosenej trávy, babieho leta, príjemne vyhriatej chalupy i prebúdzajúcej sa prírody a s dôvernou znalosťou prostredia nám približujú radosti i starosti, túžby i pochybnosti svojich hrdinov.
mäkká väzba
stav: dobrý
PREDANÉ
*juran*belx*
Mladý britský spisovateľ PETER JAMES sa stáva európskym ekvivalentom amerického „kráľa hrôzy“ Stephana Kinga. Jeho psychologické thrillery, skôr jemne mrazivé než primitívne hrôzostrašné, sa umiestňujú na špici svetového rebríčka bestsellerov.
POSADNUTÁ je psychologický thriller o úspešnej a príťažlivej podnikateľke Alex, ktorá po tragickej smrti svojho syna postupne podlieha pocitom hrôzy a neovládateľného desu. V zúfalstve jej nepomôže ani médium, ktoré uprostred seansy náhle niečím vystrašené, odmietne odpovedať. Zničená Alex, posadnutá synovým krikom: „Pomôž mi, mama!", len pomaly odkrýva závoj tajomstva a uvedomuje si, ako málo svojho krásneho, no čudáckeho syna poznala.
Príťažlivosť diela umocňuje skutočnosť, že autor sa vždy drží prísnej logiky a vychádza z poznatkov psychológie, psychiatrie a vedecky overených faktov.
Niet divu, že práva na sfilmovanie tohto románu sú už predané.
*aty3*h-tv-4/3*2 kusy
beletria, román, literatúra francúzska
336 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, prebal ošúchaný, neautorské venovanie
PREDANÉ
*juran*belx*
Päťzväzkový románový seriál o krásnej Catherine od francúzskej spisovatelky Julietty Benzoniovej je dumasovsky komponovaný a do značnej miery anachronizmom: čitateľ má dojem, akoby román nepísal autor súčasný, ale skôr nejaký romantik.
Detská, ale už horúca láska vytrhla Catherinu Legoixovú, malú parížsku meštianku, z jej chráneného, pokojného života v rodičovskom dome na Zmenárenskom moste. Láska ju vrhla do najhroznejších dobrodružstiev. Roku 1413 dostáva sa zo vzbúreného Paríža, rozvášneného prudkými rečami dráča Cabocha a univerzitného hodnostára Pierra Cauchona, na veľkolepý dvor burgundských vojvodov.
Catherine ide za svojím snom, ktorý jej ustavične uniká. Sú to strašné časy, najhoršie obdobie storočnej vojny. Kráľ Karol VI. je pomätený a Izabela Bavorská vydáva vyhladované, vykrvácané a nemilosrdnými bojmi medzi Armagnakovcami a Burgunďanmi rozvrátené kráľovstvo Angličanom. Krv a vraždy sú každodenným chlebom. V krajine poznačenej besnením vojny Catherine zaťato kráča po svojej strastiplnej ceste.
V Catherininej blízkosti vystupujú záhadné a príťažlivé postavy. Kto sú Čierna Sara a coquillart Barnabé? Ako sa vyšvihne dievčatko od Seiny, až získa lásku kráľa, azda najmocnejšieho na celom Západe? Koľko otázok, na ktoré kniha dáva odpoveď! Catherinu obklopuje na jednej strane nádhera a veľkosť, na druhej strane utrpenie a bieda, no pre ňu to všetko nič neznamená. Ona hľadá iba lásku...
Dějištěm této povídky je židovská vesnice Polana, jejíž obyvatelé žijí dosud v zajetí středověkých předsudků, náboženských pověr a zvyků, v bídě i blahobytu. Zde vyrůstá hrdinka Hana, dcera zchudlého krčmáře a kupce, která se jako první odpoutává od tohoto prostředí a vzepře se proti životu, jaký je jí vnucován tradicí. Její vzpoura nekončí však zlomeným srdcem, propadlým smutku a pasivitě, ale dovede ji přes všechna příkoří bigotních vesničanů ke šťastnému a plnému životu.
S humorem až ironií, ale s nesmírným lidským pochopením rozebírá Olbracht náboženské předsudky a zvyky, jejichž starobylost, formálnost a nesmyslnost ukazuje v kontrastu s novým, zdravým názorem na život.
Komisár Palmu je akýmsi odbočením Miku Waltariho, ktorým sa svetoznámy fínsky autor ocitol na území, ktoré — ako je známe — si vždy mimoriadne cenil. Príbeh rozpráva šéf oddelenia pre vyšetrovanie vrážd, ktorý je očividne lepší rozprávač než kriminalista. V istom helsinskom parku nájdu mŕtveho muža, ktorého spočiatku polícia pokladá za tuláka. Zároveň neďaleko banda chuligánov narazí ukradnutým mercedesom do stromu. Polícia nachádza isté súvislosti medzi týmito dvoma zločinmi, ale nedostáva sa ďalej. Keď sa do prípadu zamieša aj tlač, vynorí sa v príbehu istý muž, bez ktorého by šéf nemohol byť šéfom. Starý komisár Palmu je v každým prípade pravým opakom supermana a s veľkými detektívmi má spoločné iba to, že pôsobí podozrivo a že fajčí fajku. Palmu čoskoro nájde ten pravý nástroj pre vyšetrovanie — ďalekohľad, ktorým starec za peniaze ukazoval hviezdy na nebi a iné veci. A skutočnosť, že raz videl cezeň padať ženu z obloka, viedla k ďalším dvom vraždám a Palmu, ktorý, hoci pôsobí takým pohodlným a pomalým dojmom, reaguje bleskovo, konštatuje pri vyšetrovaní páchateľa ďalšiu vraždu. Páchateľom je veľké zviera, na ktorého nikto nechce vystaviť zatykač.
Waltariho Komisár Palmu je kriminálny román pre skúseného čitateľa. Je predovšetkým verný svojmu autorovi.
Mimoriadne vydarené spojenie špionážneho románu, ľúbostného príbehu a rodinnej drámy na pozadí skutočných udalostí z obdobia druhej svetovej vojny.
New York Journal of Books
Do života lorda Westerhama, jeho manželky a piatich dcér nečakane zasiahne vojna, keď sa na pozemok ich vidieckeho sídla vo Farleigh zrúti podozrivý parašutista. Rodinný priateľ a agent MI5 Ben Cresswell sa podujme preveriť dohady, že tento muž bol nemecký špión. Vďaka tomu môže tráviť viac času v blízkosti Westerhamovej dcéry Pamely Suttonovej, ktorú celé roky tajne ľúbi. Ibaže aj Pamela niečo skrýva: nikto, ani jej najbližší, netuší, že pracuje v Bletchley Parku na dešifrovaní nemeckých správ. Ben sleduje stopy, ktoré vedú na panstvo Farleigh, a všetko nasvedčuje tomu, že v rodine lorda Westerhama sa nachádza zradca koruny. Dokážu ho Ben s Pamelou zastaviť, kým bude príliš neskoro?
RHYS BOWENOVÁ sa narodila v anglickom Bathe, no už dlhé roky žije striedavo v Kalifornii a Arizone. Je autorkou vyše tridsiatich románov, ktoré boli preložené do mnohých jazykov. V jej tvorbe, za ktorú získala množstvo prestížnych literárnych cien, prevažujú historické detektívky zasadené do prvej polovice 20. storočia. Veľkej čitateľskej obľube sa teší aj jej séria detektívnych príbehov z dnešného Walesu.
Viac informácií nájdete na www. rhysbowen. com.
HORÚCI ASFALT-RIO - Aj tento kriminálny román, ktorého dej sa širokým oblúkom klenie od Tangeru cez Rio de Janeiro a Sao Paulo až do vnútrozemia Brazílie, poskytne čitateľovi hlboký zážitok napätia. Zdanlivo bezvýznamná a s ničím nesúvisiaca smrť Roya Denvera na palube luxusného parníka Bermuda Star je východiskovým bodom zločinu, ktorý sa podarí odhaliť takému skúsenému kriminalistovi, ako je komisár Gaston Lamont z Interpolu.
Čitateľ prežíva z bezprostrednej blízkosti všetky zápletky, či sa už odohrávajú v exotickej metropole, v pralesom obkolesených baniach alebo na hadej farme Butantan. Stáva sa svedkom citov, posadnutostí a vášní, ktoré dovádzajú ľudí až k najstrašnejšiemu zločinu — vražde.
VÝSTREL BEZ OZVENY - Tentoraz sme s hlavným komisárom Reyderom na večierku v prepychovej vile jeho dávneho známeho Nissima Cordana, svetobežníka rumunského pôvodu. Reyder stretáva Cordana náhodou, po dvadsiatich rokoch, a netuší, do akých pochybných obchodov je zapletený. Spoločnosť je ozaj „medzinárodná“, zábava neviazaná a končí sa hypnotickou seansou, pri ktorej má byť obeťou fingovanej vraždy Cordanova krásna žena. Slepé náboje Eleonoru neusmrtia — zomiera niekto iný: Nissim Cordanu.
Literárne dielo maďarského prozaika Kálmána Mikszátha si získalo obdiv a uznanie čitateľov nielen svojimi rozsiahlymi, ale i menšími útvarmi. Ani v nich sa nezaprel neodolateľný, svieži humorista a zároveň spoločenský kritik, ktorý pod drobnohľadom zisťuje a upozorňuje na ľudské slabosti a nedostatky. Nastavuje zrkadlo ľudskej hlúposti, trochárstvu, malichernosti, márnomyseľnosti, závisti a bojuje proti nim ostrým perom svojej satiry.
V dnešnom rýchlom životnom tempe čitateľ rád siahne aj po kratšej próze, ktorá ho niekedy azda viac upúta ako zdĺhavý, veľký román. A navyše v tomto žánri bol Mikszáth priekopníkom modernej, realistickej prózy, novelistiky.
V tomto zväzku predkladáme našim čitateľom päť Mikszáthových noviel: Zelinka poznania, Čierny záprah, Vlk na Verchovine, Satan, Dvaja žobraví študenti. Sú v nich pozoruhodné portréty jednotlivcov a ľudských vášní, opísané a zhustené veľmi sugestívne a so silným emocionálnym napätím. Vždy v nich ide o niečo podstatné v ľudskom živote, pravda, najčastejšie o lásku a strastí s ňou spojené. V Mikszáthových poviedkach najviac iskrí autorov zmysel pre relatívnosť hodnôt a jeho realistický pohľad vtipom sršiaceho humoristu, humoristu s láskavým pohľadom. Mikszáthovo dielo je síce poznačené anekdotickým rozprávačstvom i romantizmom jeho jedinečných postáv, ale autor v ňom jasne dochádza ku kritickému realizmu, k ostrému stvárneniu základných konfliktov svojej doby. A preto je jeho dielo cenné a spoločensky významné i potrebné aj v súčasnosti.
Vďaka populárnej, dobrodružno-historickej literatúre dnes lepšie poznáme anglické a francúzske historické reálie ako naše, ako spôsob života našich predkov v bývalom, starom Uhorsku. Tieto disproporcie treba vyvážiť, a preto vydanie Mikszáthových poviedok prispieva k splneniu tejto úlohy nášho pokolenia.