Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

štvrtok 19. novembra 2020

HABOVŠTIAK, ANTON - MAŤ MOJA, MAŤ MOJA

HABOVŠTIAK, ANTON

MAŤ MOJA, MAŤ MOJA

Spolok svätého Vojtecha, Trnava, 1999
obálka Ladislav Vančo
1. vydanie
ISBN 80-7162-285-0

literatúra slovenská, beletria, poviedky, náboženská literatúra
128 s., slovenčina

mäkká väzba
stav: veľmi dobrý

1,00 € PREDANÉ

*zukol6**bels*

Dvanásť noviel - dvanásť skutočných životných príbehov. Anton Habovštiak v nich opisuje osudy najbližších ľudí zo svojho rodiska. Vytvárajú obraz Oravy a napokon celého Slovenska za uplynulých takmer sto rokov. Sú neopakovateľným svedectvom o kráse duše prostých slovenských ľudí, o ich pevnej zakorenenosti v Bohu. Viera v Boha bola najprirodzenejšou súčasťou ich života.. Vedeli v ťažkých časoch vyrovnane žiť a vedeli aj vyrovnane odchádzať do večnosti. Kiež by boli pre nás príkladom dnes aj v budúcnosti.

Anton Habovštiak, významný vedecký pracovník, spisovateľ, všestranne angažovaný človek, je známy tým, že celým životom a dielom je verný kresťanskému národnému dedičstvu. Narodil sa 22. 9. 1924 v Krivej na Orave. Jeho otec pre biedu v medzivojnovom období desať rokov pracoval ako robotník v Kanade.

Vo svojej vedeckej činnosti sa venoval predovšetkým výskumu a spracovaniu slovenských nárečí, najmä oravského nárečia, slovakistike a slavistike.

S jazykovedným výskumom nárečí je spojená jeho literárna tvorba. Umelecky stvárnil ľudové rozprávkové a povesťové motívy (vyšlo ich 21 zväzkov). Je autorom románu Plátennícka pieseň a jej finále (1985, 1999) a prác literatúry faktu o trpkých osudoch prenasledovaných ako Cesta kríža (1992), Za mrakmi je moje milované Slnko (1996). Vydal eseje Oravské chodníčky (1985) a Dni sviatočné i všedné (1995), novely Volanie domova (1992), meditácie Sedem posledných slov Spasiteľa na kríži (1995), poviedky Aj také sú Božie cesty (1 995) a ďalšie diela.