OD KRIVÁŇA K JAVORINE
Osveta, Martin, 1983
3. vydanie, 30.000 výtlačkov
70-006-83
publikácie obrázkové, monografie, geografia,
192 s., far. fot., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom, veľký formát
stav: dobrý
2,00 €
*barpe*geo*
Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
Mimo vydání obyčejné vyšlo 10 číslovaných výtisků na ručním papíře Vergé Blanc a 50 výtisků na imitaci japanu
Hillary Waugh, americký spisovatel, nie je slovenským čitateľom neznámy. Poznajú ho z troch príbehov, ktoré prednedávnom vyšli vo vydavateľstve Slovenský spisovateľ. V dvoch príbehoch, ktoré predkladáme, stretáva sa čitateľ s ním znovu.
Hillary Waugh je jeden z mála autorov, ktorého hrdinom nie je jednotlivec, ale celý policajný aparát, nevyzdvihuje prácu geniálneho detektíva, ale tímovú prácu policajného zboru, so všetkými ťažkosťami a problémami, s akými sa skutočne polícia pri svojej práci stretáva.
Čitatelia si akiste obľúbili Eda McBaina a 87. policajný okrsok. Waugh je autor, ktorý pracuje veľmi podobnými metódami, no na rozdiel od McBaina zasadzuje svoje príbehy nie do veľkomesta, ale malého mestečka, kde je práca polície sťažená nielen tým, že každý každého pozná, a teda vie o ňom všetko, ale predovšetkým tým, že naráža na problémy, ak chce usvedčiť zo zločinu, alebo aspoň napomáhania zločinu, malomestskú honoráciu, ktorá svojimi stykmi vyšetrovanie brzdí.
Príbehy Hillaryho Waugha sa čítajú dobre, dej má napätie a čitateľ si jeho hrdinov skoro obľúbi.
Podle osnovy Ant. Lískovce vytiskli cicerem Menhartovy antiquy Kryl a Scotti v Novém Jičíně 350 ruč. číslovaných výtisků, a to: výtisky s číslem 1- 50 na van Gelderu, 51-350 na velínu chamois. Tento výtisk má číslo 318
William Wilkie Collins (1824 - 1889) bol pôvodne právnik, neskôr sa venoval iba písaniu a stal sa významným anglickým poviedkárom, románopiscom a dramatikom. Jeho meno sa v dejinách anglickej literatúry zvyčajne vyslovuje jedným dychom s menom Charlesom Dickensa, s ktorým ho spájalo úprimné priateľstvo a napokon aj úzka spolupráca. Románmi The Woman in White (Žena v bielom, 1860) a The Moonstone (Mesačný kameň, 1868) sa zaradil medzi prvých anglických autorov detektívnej literatúry. Svoje príbehy staval na pútavej zápletke, postavy charakterizoval iba povrchnými črtami. Dej jeho ďalších románov (Dva osudy, Armdale a Strašidelný hotel) hraničí s okultizmom.
Autor v tomto románe stvárnil Roba J. Cola, potomka rodiny, ktorej celé generácie sa venovali medicíne. Keď sa pre svoje názory stal v Škótsku nežiadúcim, uteká do osídľujúcej sa Ameriky.
V Bostone nájde prácu ako asistent známeho chirurga O. W. Holmesa. Čoskoro sa však mladý Rob J. vyberie na západ, do krajiny, kde osídlenci ešte nestačili zničiť indiánsky kmeň Saukov.
Tu vlastne začína pozoruhodný príbeh rodiny Colovcov. Príbeh, v ktorom je narodenie i smrť, láska i nenávisť, priateľstvo a neľútostné súperenie, utrpenie, choroby, ale aj vyzdravenie. Staneme sa svedkami revolučných objavov v medicíne, začiatkov používania úplnej anestézie a zavádzania hygieny i dezinfekcie do lekárskej praxe. Rozhodujúce pre celkové chápanie hlavného hrdinu sa stane stretnutie s medicinmankou Makwa - ikwou. Indiánka z kmeňa Saukov zasvätí Roba J. do liečivej sily prírody a do sugestívnej duševnej podpory pacientom.
Poklidný život anglikánské teologické koleje na drsném pobřeží Suffolku naruší nález mrtvoly jednoho ze studentů pod sesutým útesem. Policie případ považuje za nehodu. Inspektor Adam Dalgliesh přijíždí, aby na žádost studentova bohatého otce věc přezkoumal.
Na koleji se během jeho návštěvy sejdou čtyři další hosté, ale ne všichni jsou tu vítáni. Než stačí Dalgliesh proniknout do složitých vztahů mezi nimi i kněžími koleje, dojde k vraždě. Pod oltářem kolejního kostela leží v tratolišti krve tělo jednoho z hostů. Rozbíhá se vyšetřování, ale ani tato smrt není poslední. Klíč k řešení složitého případu leží hluboko v minulosti...
*bookh*home*
https://mek.oszk.hu/09300/09379/pdf/
reprint z rokov 1857-1868
Nagy Iván (1824-1898) a múlt századi magyar történetírás egyik neves, tevékeny képviselője, az mta tagja volt, aki különösen behatóan foglalkozott genealógiával, pecsétekkel, életrajzokkal. Legnevezetesebb munkájával, mely betűrendben felsorolva ismerteti a magyar nemesi családok történetét, bemutatja címereit, leszármazási táblázatait, már a maga korában is óriási sikert aratott. Neve szinte fogalommá vált, a Heraldikai Társaság egykori vezetősége szerint: „minden segítség és támogatás nélkül többet tett szaktudományunk népszerűsítésére, mint az egész társulat”. E 13 kötetből álló munka, mely mind a mai napig nélkülözhetetlen kézikönyv mindazok számára, akik hazánk feudáliskori társadalomtörténetét kívánják kutatni vagy csak egyszerűen egy-egy híres történelmi személyiség családjának múltjára kíváncsiak, a könyvaukciók egyik legkeresettebb darabja. A ma már szinte hozzáférhetetlen könyvritkaságot kiadónk most reprint formában újra kiadja. A könnyebb kezelhetőség és a tetszetősség kedvéért két-két kötetet összevontunk, s mellékeltük hozzá 12 fontos családi címernek az egész oldalas színes változatát. 1987-ben A-Ö-ig, 1988-ban P-Zs-ig jelennek meg a kötetek, s ekkor adjuk ki a kiegészítéseket tartalmazó erdeti pótkötetet is. Kiadványunkhoz Szakály Ferenc történész, a Magyar Történelmi Társulat főtitkára írt kísérőtanulmányt, melyben nemcsak értékeli a művet, de korszerű, a további kutatást elősegítő bibliográfiát is bocsát az olvasó rendelkezésére. (A túloldalon iktári Bethlen Gábor fejedelem címere látható 1620-ból. )
Dej románu Miesto smrti sa odohráva v Chicagu v tridsiatych rokoch minulého storočia, v čase zákazu výroby, dovozu a predaja alkoholických nápojov.
Dva mafistické gangy zápasia medzi sebou o ovládnutie zakázaného obchodu. Pritom sa riadia vlastnými pravidlami, podľa svojich zákonov. Kto ich poruší, alebo kto im stojí v ceste, hoci aj nechtiac, musí odísť alebo zahynúť. Tak ako to v živote obyčajne býva, zákon napokon dostane aj ich. Nie ten, ktorý platí v spoločnosti, ale ich vlastný.
Čudná príhoda so psom uprostred noci je úplne iná detektívka ako ostatné. Detektívom a zároveň rozprávačom príbehu je Christopher Boone, pätnásťročný chlapec s Aspergerovým syndrómom, čo je druh autizmu. Vyzná sa dobre v matematike, pozná všetky krajiny sveta a ich hlavné mestá a vie všetky prvočísla až po 7057, ale o ľuďoch nevie takmer nič. Miluje zoznamy, vzory a pravdu. Nenávidí žltú a hnedú farbu a dotyky. Nikdy nešiel sám ďalej ako na koniec ulice, no keď nájde na dvore zavraždeného susedkinho psa, vydáva sa na hrôzostrašnú cestu, ktorá mu prevráti celý život naruby.
Christopher je úžasný hrdina a Mark Haddon dojímavo, veľmi vtipne a dokonale presvedčivo opisuje jeho svet.
Balzacova grandiózna Ľudská komédia, obsahujúca vyše deväťdesiat diel, je zrkadlom, v ktorom sa odráža pravá tvár francúzskej spoločnosti z čias Reštaurácie; je to zrkadlo neúprosné, ale pravdivé. Akýmsi pilierom tejto Ľudskej komédie sú romány Otec Goriot, Stratené Ilúzie a Lesk a bieda kurtizán, voľne spolu späté svojimi postavami.
Námet románu Stratené ilúzie bol Balzacovi obzvlášť blízky: kto mohol lepšie poznať svet novinárov, spisovateľov, hercov, nakladateľov a kníhtlačiarov ako človek, ktorý v tomto prostredí žil a pracoval a zoznámil sa s jeho leskom i biedou za cenu trpkých osobných sklamaní? Hrdina románu, mladý básnik Lucien, ktorý sa rozhodne odísť do Paríža za literárnou slávou a novinárskou kariérou, nie je o nič lepší, ale ani o nič horši ako jeho druhovia — je podkupný ako oni. Ctižiadostivý a charakterove slabý Lucien obetuje všetko pre rýchly, no pominuteľný úspech, klesá, stráca všetky ilúzie a postupne niet vzťahu, ktorý by nezneužil alebo ktorý by nepoškvrnil. V umení zamení ozajstnú poéziu za ľahký a predajný žurnalizmus, kde sa obchoduje nielen s voľnými vstupenkami do divadiel, ale aj s myšlienkami a s nadaním. V politike sa stane bezzásadovým prospechárom, ktorý zradí niekdajších priateľov liberálov a pridá sa k ich ultrarojalistickým odporcom, lebo mu sľúbili obnovenie šľachtického titulu. V citových vzťahoch využíva oddanú lásku herečky Coralie, od ktorej sa dáva vydržiavať. V príbuzenských vzťahoch sa nehanbí falšovať na zmenke podpis svojho švagra Sécharda, ktorého týmto podvodom privedie do väzenia. Ctižiadostivec a slaboch je na konci románu morálne a umelecky odbavený a z bahna, do ktorého klesol, vidí jediné východisko v samovražde. V takomto duševnom rozpoložení zachráni ho v poslednej chvíli na brehu Charenty španielsky kanonik Carlos Herrera, pripúta ho k sebe a vezme ho so sebou do Paríža.
beletria, román, literatúra americká
286 s., čeština
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrýPREDANÉ
*juran*belx*
„Nejde o to, zda zemřeš, ale jak zemřeš. “
Ve svém nejnovějším románu přináší Michael Palmer napínavý příběh o obětavém lékaři, jenž čelí psychopatickému vrahovi, který povýšil vraždu na druh umění. Doktor Nick Garrity, traumatolog, který si z mise v Afganistanu přivezl posttraumatickou stresovou poruchu, poskytuje bezplatnou lékařskou pomoc bezdomovcům a chudým lidem ve Washingtonu a Baltimoru. Zároveň nepřestává hledat svého nejlepšího přítele Umberta Vasqueze, který mu ve válce zachránil život, ale sám se pak psychicky zhroutil a skončil na ulici. Nikdo ho neviděl od chvíle, kdy se před čtyřmi roky hrdě svěřil přátelům, že ho armáda povolala na tajnou misi.
Jillian Coatesová, sestra na psychiatrii, pátrá po vrahovi své sestry Belle, třebaže policie ji přesvědčuje, že Belle spáchala sebevraždu. Tomu však Jillian nevěří. Má jen velmi nejasný záchytný bod, který ji ale dovede k Nickovi Garritymu.
V newyorskom metre náhle odpadne zdanlivo zdravá mladá žena a krátko po prevoze do nemocnice zomrie. Ostrieľanému súdnemu lekárovi Jackovi Stapletonovi jej prípad pripomenie pandémiu chrípky z roku 1918. Obáva sa, že desivá nákaza sa na svoje sté výročie zopakuje. Jack niekoľko hodín po úmrtí ženy vykoná pitvu a objaví ohromujúce anomálie: transplantovali jej srdce a jej DNA sa zhoduje s DNA transplantovaného orgánu, hoci čosi také je mimoriadne nepravdepodobné.
Fakty nezodpovedajú chrípke, ale Jack sa musí pustiť do pretekov s časom, aby ženu identifikoval a zistil, aký vírus mohol napáchať toľké škody. Táto úloha sa stane ešte naliehavejšou, keď rovnako rýchlo skonajú další dvaja ľudia. Nič však nie je jasné až dovtedy, kým pri pátraní nevkročí do fascinujúcej ríše CRISPR/Cas9, biotechnologickej metódy na úpravu génov, ktorá nedávno zaujala lekársku komunitu a upútala pozornosť jej najmenej etických členov. Jack sa podujme na nebezpečný krok a votrie sa na odvrátenú stranu trhu s transplantovanými orgánmi. Ocitne sa zoči-voči megalomanskému podnikateľovi, ktorý je ochotný riskovať ľudské životy iba preto, aby uspel v novej lukratívnej oblasti medicíny. Ak si Jack nedá pozor, nabudúce môže prísť o život on sám.
Aj v ďalšom románe Patricie Cornwellovej Posteľ z kostí sa objavuje populárna hlavná hrdinka Kay Scarpettová spolu s Marinom, Bentonom a Lucy. Doktorka sa cíti zradená a opustená, takúto ju jej čitatelia ešte nepoznajú.
V kanadskej divočine, ďaleko od civilizácie, zmizne pri vykopávkach slávna archeologička. Jediný dôkaz, že sa jej niečo stalo, putuje tisícky kilometrov na juh k forenznej patologičke doktorke Kay Scarpettovej a ona netuší prečo.
Udalosti nadobúdajú závratnú rýchlosť a objaví sa ďalšia mŕtva žena. Doktorka Scarpettová vyloví v bostonskom zálive telo staršej ženy so zvláštnymi závažiami na členkoch, a aby toho nebolo dosť, do lán na závaží sa zaplietla aj morská korytnačka. Scarpettová tuší, že záhadné zmiznutie paleontologičky je spojené s touto vraždou, ako aj so zmiznutím ďalšej ženy, manželky bohatého podnikateľa Channinga Lotta. Všetky spája násilie a odohrali sa za čudných okolností.
Scarpettová postupne prichádza na to, že nebezpečenstvo preniklo hlbšie k nej a do jej najbližšieho okolia. Jej neter Lucy sa stále vyjadruje v hádankách. Hlavný vyšetrovateľ. Pete Marino mal podozrivý kontakt s jednou z mŕtvych a Scarpettovej manžel, forenzný psychológ FBI Benton Wesley, tiež skrýva svoje tajomstvá. Doktorka sa cíti osamelá, zraniteľná a zradená. Postupne prichádza na to, že vrah je mimoriadne krutý, bezcitný a blíži sa...
Patricia Cornwellová (1956) patrí k najpredávanejším autorom sveta, jej diela boli preložené do 36 jazykov a vyšli vo viac ako 50 krajinách. Je zakladateľkou Virgínskeho inštitútu forenzných vied a medicíny, zakladateľkou Národnej forenznej akadémie, členkou Poradného výboru forenzných vied v New Yorku. V roku 2008 získala Galaxy British Book Awards za najlepší kriminálny triler roka a stala sa tak prvou Američankou, ktorá dostala toto ocenenie. V roku 2011 získala za svoje romány medailu od francúzskeho ministerstva kultúry. Už jej prvý román Postmortem (1990) so súdnou patologičkou Kay Scarpettovou zaznamenal celosvetový úspech. Udelili jej zaň päť najdôležitejších literárnych ocenení za najlepšiu knihu s kriminálnou zápletkou v USA aj v Európe v priebehu jedného roka.
Vo vydavateľstve Ikar z jej novšej tvorby vyšli romány Červená hmla (2013), Posledný prístav (2012), Faktor Scarpettová (2011), Doktorka Scarpettová (2009), Predná línia (2009) či Kniha mŕtvych (2008).
tvrdá väzba s prebalom
stav: veľmi dobrýPREDANÉ
*juran*belx*
Román Tieň vetra sa odohráva v povojnovej Barcelone. Rozprávač a zároveň hlavný hrdina je syn majiteľa antikvariátu, Daniel Sempere, ktorému sa v detstve pri návšteve tajomného Cintorína zabudnutých kníh dostane do rúk román Tieň vetra od neznámeho spisovateľa Juliána Caraxa. Od tej chvíle sa v jeho blízkosti začnú diať čudné veci. Daniel sa knihou nadchne a rozhodne sa pátrať po osude autora a jeho ďalších dielach. Pátranie, ktoré s rôznymi prestávkami trvá viac ako desať rokov, postupne odhaľuje drámu tragickej lásky. Tá poznačila osudy mnohých ľudí, s ktorými sa Daniel postupne stretáva. Pátranie po informáciách o tajomnom spisovateľovi privedie Daniela do obdobia pred občianskou vojnou, sleduje osudy Juliána Caraxa a jeho priateľov i nepriateľov počas vojny a nakoniec sa celý príbeh prepojí s jeho vlastným životom. Počas pátrania spoznáva mnoho ľudí, ktorí ovplyvnili jeho život, spoznáva lásku a priateľstvo, ale aj zradu, nenávisť i krutosť. Príbeh hľadania sa tak stáva románom o dospievaní mladého muža, ktorý objavuje základné hodnoty, akými sú vzťah k otcovi, priateľstvo a láska.
Carlos Ruiz Zafón (1964, Barcelona) je dnes najpredávanejší po španielsky píšuci autor na svete. Vďaka románu Anjelská hra figuruje v súčasnosti ako prvý španielsky autor na rebríčku bestsellerov v New York Times.
Literárnu kariéru začal ako autor pre mládež knihami Knieža hmly (El Principe de la Niebla, 1993), Polnočný palác (El Palacio de la Medianoche, 1994) a Septembrové svetlá (Las Luces de Septiembre, 1995), publikovanými neskôr spoločne pod názvom Trilógia hmly (La trilogia de la Niebla, 2007), a Marina (Marina, 1999).
Svetovú slávu mu priniesol jeho prvý román pre dospelých Tieň vetra (La Sombra del Viento, 2001), preložený do viac než štyridsiatich piatich jazykov, ktorý vyšiel aj v slovenčine (Ikar, 2005, 2009).
Autor žije od roku 1993 v Los Angeles, pracuje ako filmový scenárista.
beletria, román, literatúra americká
300 s., slovenčina
tvrdý väzba s prebalom
stav:dobrý
0,50 €
*juran*belx*
I pri svojom mladom veku mala Joyce Carol Oatesová za sebou niekoľkozväzkové literárne dielo, keď v roku 1969 vydala román Oni, ktorý v roku 1970 odmenili cenou National Book Award. Príbeh rodiny Wendallovcov otriasol niekoľko desaťtisíc amerických čitateľov. Nebolo to preto, že by táto rodina bola sama osebe výnimočná, nie, takých rodín, ktoré americká spoločnosť vytisla na okraj, lebo inde pre ne nenašla miesta, je veľa; výnimočná je sila a hĺbka umenia, s akou spisovateľka zobrazila jej osudy. Loretta Wendallová sa prebúdza z dievčenských snov o šťastí rovno do drsnej skutočnosti a stáva sa ženou policajta, lebo jej pomôže odstrániť stopy zločinu, ktorý nespáchala.
Jej život je sériou neúspechov, z ktorých sa vždy znova a znova pokúša vybŕdnuť — nový domov, nové manželstvo, nové zamestnanie, tá istá bieda, bieda nielen materiálna, ale predovšetkým duchovná, lebo americká spoločnosť jej neponúka nijakú príležitosť, iba podporu v nezamestnanosti a zatuchnutý mýtus o úspechu. Rovnaký osud chystá spoločnosť jej nadaným deťom Julesovi a Maureen.
V románe Oni sledujeme ich dospievanie, ich lásky a nenávisti, ich odhodlaný zápas o dôstojný, ľudský život.
Záverečný diel trilógie zasl. umelkyne Hany Zelinovej -nazvaný Kvet Hrôzy - dokresľuje osudy fabiciovského rodu a jeho legitímnej i nelegitímnej vetve až do roku 1975.
Tým trilógia Alžbetin dvor, Volanie vetra a Kvet hrôzy obsiahla vyše stopäťdesiat rokov z dejín Vrútok, ktoré sú zároveň aj autorkiným rodiskom. Roku 1975 štrajkujúce a hladné Vrútky už, pravdaže, dávno zmizli z povrchu zemského. Mliečni bratia Lukáš Abram a MUDr. Daniel de Liess zosobňujú v poslednom dieli všetky vlastnosti starého rodu. Dej románu sa však sústreďuje na mladú sudkyňu Danielu Kemkovú, ktorá sa narodila v posledných dňoch vojny a reprezentuje nový svet, založený na celkom nových medziľudských vzťahoch.
Ústřední postavou knihy Barbary Vine Šalamounův koberec je londýnské metro. Už od úvodní kapitoly, ve které v něm zemře nejmenovaná postava, určuje děj celého románu - stává se smrtící pastí, azylem i zdrojem obživy. Každý z tajemných hrdinů této knihy je něčím zvláštní - a autorka dovede skvěle proniknout do jejich zločinného a psychopatického myšlení. Mistrně rozvíjí zápletku, napětí neustále stoupá a ke konci je téměř nesnesitelné. Čtenář pocítí silnou předtuchu, že se musí stát něco hrozného ale co to bude? A odkud to udeří? Touha dozvědět se, proč se hlavní postavy vzájemně zabíjejí, je stejně silná jako touha poznat, jak to dělají. Barbara Vine zde přetvořila celý žánr detektivních příběhů. Dokázala svou jedinečnou schopnost spojovat všední stránky života s temnými impulsy touhy, posedlosti a strachu.