Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

štvrtok 22. júla 2021

PIJOAN, JOSÉ - DEJINY UMENIA 7

PIJOAN, JOSÉ

DEJINY UMENIA 7
(Historia del arte, tomo 7)

Tatran, Bratislava, 1985
preklad Anna Škorupová
register zostavil Juraj Žáry
prebal Ludmila Zapletalová
1. vydanie, 30.000 výtlačkov
61-694-85

história, umenie, encyklopédie,
352 s., 301 far. fot., slovenčina

tvrdá väzba, veľký formát
stav: dobrý, pečiatky v knihe

PREDANÉ

*trsos* in *kat-ume*

Siedmy zväzok Pijoanových Dejín umenia približuje čitateľovi európske umenie 17. a začiatku 18. storočia, ktoré svoju osobitosť vyjadrilo v barokovom slohu. Objasňuje vývojový proces a charakteristické črty tohto nanajvýš pôsobivého slohu v architektúre, maliarstve i sochárstve a poukazuje na jeho súvislosti s vtedajším spoločenským dianím (absolutizmus, protireformácia, protiturecké vojny). Sleduje začiatky barokového umenia v Taliansku, v lone renesancie, a jeho ďalší vývoj ako reakciu proti jej základným princípom. Z Talianska sa nový sloh veľmi rýchle rozšíril do ostatných európskych štátov, kde podnietil vznik, alebo aspoň obrodenie národných umeleckých škôl. V desiatich kapitolách venovaných jednotlivým národným školám a ich najvýznamnejším predstaviteľom (s osobitnými kapitolami o Velázquezovi, Caravaggiovi, Rubensovi, Rembrandtovi a Vermeerovi van Delft), dokumentovaných jedinečným výberom farebných reprodukcií, sa čitateľ dôverne oboznámi s osobitými črtami jednotlivých národných škôl i so štýlovou rozmanitosťou baroka. Popri patetickom reprezentačnom umení absolutistických rezidencií a chrámov (Borromini, Bernini, Maderna) sa v Taliansku ujal prúd „realistický" (Caravaggio) najmä v portrétnom umení, v krajinomaľbe, žánrových obrazoch a zátišiach. Hlboko ľudské realistické diela zobrazujúce svet jednoduchých ľudí a vecí vznikali aj v Španielsku, ale najmä v Holandsku, vďaka rastúcej úlohe meštianstva. Vo Francúzsku sa vyvinul monumentálny štýl, v ktorom prevládajú klasické prvky. V kapitole venovanej baroku v Anglicku, strednej Európe a Rusku je stať o Čechách rozšírená v tomto vydaní úmerne významu českého baroka v kontexte vtedajšieho európskeho umenia. Doplnená je aj staťou o barokovom umení na Slovensku. V tomto zväzku je 301 vybraných farebných reprodukcií.