ŠESTNÁCT ROČNÍKŮ SRANDY
Věra Nosková - Klika, Praha, 2014
edícia Otevřeno
ilustrácie Lukáš Melichar
1. vydanie
ISBN 978-80-87373-53-8
172 s., čeština
stav: veľmi dobrý
NEPREDAJNÉ
*andor**h-tv-4/3*
Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
tvrdá väzba
stav: dobrý, pečiatky v knihe
PREDANÉ
*unika2**bot*
tvrdá väzba, veľký formát
7,00 € stav: dobrý, BEZ PREBALU *bib30*hisPREDANÉ stav: veľmi dobrý *andor**his*
Jak a kdy vznikl člověk? Jak vypadal v jednotlivých fázích svého vývoje? Kdy se objevily první stopy lidské činnosti a jak probíhal kulturní vývoj v pravěké společnosti? Tímto vzrušujícím námětem se zabývá ve svém obrazovém atlasu dr. Jan Jelínek, vědec s mezinárodní autoritou. Na podkladě antropologických a archeologických nálezů z celého světa, z nichž některé jsou publikovány poprvé, přibližuje čtenáři biologický a společenský vývoj člověka trvající milióny let, od nejstarších živočišných předchůdců až do doby před 30—40 tisíci lety, kdy se objevil člověk dnešního typu — Homo sapiens sapiens. Postupně můžeme sledovat, jak se člověk naučil využívat oheň, jak začal vyrábět a používat primitivní nástroje z kamene a kostí, jak se naučil stavět si obydlí. Velkou pozornost věnuje autor počátkům pravěkého umění. Skalní malby, rytiny, plastiky zvířat i lidi, šperky a umělecky zdobené předměty — to všechno ukazuje na vysoký stupeň technické dovednosti i na uměleckou obrazotvornost člověka doby kamenné. Pro srovnání autor uvádí příklady ze života současných přírodních národů, které dodnes žijí (nebo ještě donedávna žily) na úrovni pravěkých lidí, jako lovci a sběrači. Přes 900 černobílých i barevných obrázků dokonale ilustruje tento dramatický, dlouhý a složitý vývojový proces. K poutavosti knihy přispěly i známé obrazy akademického malíře Zdeňka Buriana, které jsou vědeckými rekonstrukcemi, namalovanými podle nalezených kosterních pozůstatků zvířat i lidí, a původní autorovy fotografie z jeho cest po Africe, Sibiři, Austrálii aj.
učebnice, matematika,
80 s., slovenčina
mäkká väzba
stav: dobrý
1,20 €
*gopal4**uče*
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, pečiatky v knihe a na prebale
1,20 €
*trsos**litt*
Bartkove literárne portréty obsahujú štúdie z literatúry francúzskej (o V. Hugovi, A. Franceovi, M. Proustovi a i. ) a slovenskej (o P. Bujnákovi, Š. Krčmérym, J. Smrekovi a i. ) a dotýkajú sa estetiky a beletrie. Možno povedať, že výber spisovateľov a žánrov je pre autora a jeho cítenie literatúry príznačný, pretože chápe literatúru ako osobnú výpoveď o svete, ako historicky platné poznanie. Jeho pociťovanie literatúry má takto i širšiu platnosť, a toto chce sprostredkovať aj čitatelovi. Robí tak formou informatívnej eseje, inokedy zas evokačným výkladom.
Skutočnosť, ako Bartko skĺbil vo svojich štúdiách osobnosť a jej zacielenie, dobu a literatúru, realizmus a jeho historické premeny, robí z jeho rukopisu zaujímavé a inšpiratívne čítanie.
tvrdá väzba s prebalomPREDANÉ stav: dobrý, pečiatky v knihe a na prebale *trsos**litt*
Vladimí Petrík, vedecký pracovník Literárnovedného ústavu SAV, je okrem svojej časopiseckej literárnokritickej činnosti zainteresovanému čitatelovi známy ako autor, statí Hľadanie prítomného času (1970) a monografickej štúdie Človek v Jégého diele (1979).
V knižke Hodnoty a podnety autor predkladá výber zo svojej viacročnej literárnovednej aktivity. Tieto články a štúdie (väčšinou už publikované časopisecky) sú tematicky rozčlenené na dve časti: prvá časť zahŕňa obdobie slovenskej literatúry od prevratu r. 1918 po rok 1945 a druhá časť zas obdobie od r. 1945 po súčasnosť.
Na základe portrétov významných spisovatelských osobností a ich diela (Jégé, Chrobák, Salda, Novomeský, Plávka, Mináč, Figuli a i. ) zachytáva vývin slovenskej literatúry až podnes. Autor kriticky a vecne hodnotí poprevratové obdobie v literatúre i úsilie spisovateľov vyrovnať sa s novou skutočnosťou hľadaním nových foriem a prostriedkov na jej vyjadrenie.
Autor, uplatňujúc vývinové hľadisko, sa v jednotlivých štúdiách usiluje o vystihnutie individuálneho prínosu skúmaného spisovateľa i kultúrnopolitického významu jeho tvorby. Pritom vyberá a rozoberá najmä tie diela, ktoré znamenajú podstatný prínos vo vývine našej literatúry.
Výber uzatvárajú dve state o literárnej situácii v posledných dvoch desaťročiach a o súčasnom slovenskom románe, predstavujúce mladú spisovateľskú generáciu.
Kniha Vojtecha Zamarovského, ktorá je skutočnou encyklopédiou antickej mytológie, obsahuje vyše 8000 hesiel a okolo 2000 postáv. Spája sa v nej vedecká presnosť s beletristickou ľahkosťou.
Heslá knihy sú spracované podľa antických prameňov, Homérom a Hésiodom počínajúc a Vergiliom a Ovídiom končiac. Niektoré majú čisto informatívny charakter, väčšinou však tvoria kratšie či dlhšie uzavreté celky vyrozprávané tak, že sú zároveň spoľahlivou príručkou aj pútavou knihou na čítanie. Na rozdiel od tradičných prác o antickej mytológii sa autor neuspokojuje len s charakteristikou a príbehmi hrdinov ale približuje ich dnešku. Účinnosť dramatického deja plného zvratov a poetických obrazov umocňujú aj dnes aktuálne myšlienky, hoci sú staré dve-tri tisícročia. Svojou koncepciou zaujíma táto kniha výnimočné postavenie v literatúre tohto druhu. Už jej forma „slovníka na čítanie“ je pozoruhodná. Jej hlavnou novotou je však to, že v každom významnom hesle sú odkazy na literárne, hudobné a výtvarné diela stvárňujúce jednotlivé mytologické námety, a to od antiky až po dnešok. Oproti prvému vydaniu z roku 1969 autor túto odkazovú časť ešte podstatne rozšíril. Bohovia a hrdinovia antických bájí Vojtecha Zamarovského sú knihou, ktorá iste zaujme trvalé miesto v knižnici každého mladého i staršieho čitateľa: pre jej obsah obohacujúci poznanie antiky, pre myšlienkový náboj, pre bohatú dokumentáciu hesiel reprodukciami výtvarných diel, ale aj pre jej sprievodcovskú funkciu.
tvrdá väzba, malý formát
stav: dobrý, dobová preväzba, pečiatky v knihe, lepky na obale
0,90 €
*9trsos-4out**bels*
tvrdá väzba, malý formát
stav: dobrý, dobová preväzba, pečiatky v knihe, lepky na obale
PREDANÉ
*trsos**bels*
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, pečiatky v knihe a na prebale, prebal ošúchanýPREDANÉ
*gopal4**belx*
Konštrukcia geniálneho inžiniera sa skvele podarila, a jednako priviedla do záhuby jeho a jeho pomocníkov. Inžinier Kirie Christo nevedel, že v kapitalistickom spoločenskom zriadení nemožno pracovať socialistickými spôsobmi — to bola jeho tragédia.
„Veľmi zavčasu prišiel, ” povedal komunista Vasilij, jedna z ústredných postáv románu, peknej a obetavej súdružke Aspasii, keď mu priniesla balík do väzenia. „Je to muž zajtrajška. Veľa utrpenia, veľa krvi to ešte bude stáť, kým urobíme cestu jeho geniálnosti. ”
tvrdá väzba s prebalom, veľmi veľký formát
stav: dobrý
5,50 €
*kocev**belc*
tvrdá väzba stav: veľmi dobrý* barpe*bot PREDANÉ *kocev* PREDANÉ
predané
*andor**roz*
Příběhy s indiánskou tematikou vždy nacházely a nacházejí podnes řadu vděčných příznivců. Celé generace čtenářů dobře znají knihy J. F. Coopera, J. Altshellera, K. Maye, ale i mnoha dalších autorů — výčet jejich děl by zabral hodně místa. Celá řada těchto knih je v čtenářském povědomí nerozlučně spjata s postavou malíře Zdeňka Buriana, který se po celý svůj život věnoval ilustracím knih tohoto romanticky dobrodružného žánru a dosáhl na tomto poli úrovně skutečně světové. Při sestavování svazku, který nyní pod názvem Indiánské příběhy v našem nakladatelství vychází, jsme byli vedeni snahou poskytnout našim čtenářům co nejbohatší soubor Burianova ilustrátorského díla, včetně řady kreseb dnes již skoro neznámých a zapomenutých.
A současně jim poskytnout napínavou četbu, zobrazující v chronologickém průřezu dějinné události v Severní Americe v průběhu 18. a 19. století. Vedle skutečných historických postav tu pochopitelně vystupují i postavy beletristické, vedle autorů dobře známých jsou tu zastoupeni i autoři, které už možná zná jen málokdo — ale o to víc možná čtenáře příjemně překvapí. Výsledkem je kniha, která si v poněkud pozměněné podobě získala před několika lety úspěch v zahraničí, a nepochybujeme, že přinejmenším se stejným úspěchem se setká i u nás doma.
3,20 €
*bruri*his*
Philipp Vandenberg (nar. 1941), germanista a historik umění, patří k nejznámějším a nejpřekládanějším německým představitelům literatury faktu. Ve své nové knize s podtitulem „Výprava za Tutanchamonem — největší dobrodružství archeologie“ se obrací k slavné minulosti Egypta. Sleduje životní osudy anglického archeologa Howarda Cartera — skromného, nenápadného, ale vytrvalého muže, který přišel do Egypta jako sedmnáctiletý, více než třicet let tam neúnavně kopal v pouštním písku a kamení, až jednoho listopadového dne roku 1922 objevil vchod do hrobky Tutanchamona, po 3000 let zapomenutého faraóna. Hrobka tohoto mladičkého panovníka, nejmenší a nejchudší v celém Údolí králů, byla první, již objevili archeologové nevyloupenou — přitom svým fascinujícím bohatstvím neocenitelné umělecké a historické hodnoty oslnila svět.
história
224 s., čb a far. fot., maďarčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: veľmi dobrý
PREDANÉ
*bruri**cudz*
Az időszámításunk előtti harmadik évezred kezdetén a földközi-tengeri Kréta szigetén egy minden korábbitól eltérő civilizáció kezdett kibontakozni, hamarosan virágba szökkent, és olyan lenyűgöző alkotásokat hozott létre, amelyek – bár csak hiányosan, töredékesen maradtak fenn – bámulatba ejtenek bennünket.
Sinclair Hood könyve az egyik legjobb és legteljesebb összefoglalása a krétai bronzkornak, amelyet – legjelesebb kutatója, Arthur Evans nyomán – minószi kultúrának is szoktak nevezni. A mű áttekinti mindazt, amit napjainkig a tudomány az ókori krétai társadalomról, gazdaságról, vallásról, hadviselésről, építészetről, művészetről és kézművességről, a mindennapi életről, viseletről, sportról, játékról stb. feltárt.
A szerző, aki a krétai régészet egyik legkiválóbb szakemberének számít, a gazdag anyagot közérthetően, világosan és a kitűnő illusztrációk jóvoltából igen szemléletesen dolgozta fel.
tvrdá väzba, malý formát
stav: dobrý, pečiatky v knihe, lepka na obálke, dobová preväzba
PREDANÉ
*trsos**bels*
mäkká väzba
stav: dobrý
PREDANÉ
*gopal4**uče*
1,50 €
*kocev**čas*
PREDANÉ
*kocev*belx*
Americký spisovatel Gore Vidal napsal svůj první román WILLIWAW v devatenácti letech, když se zdržoval za mořem v době druhé světové války. Dvě desetiletí se kromě psaní románů, divadelních her, povídek a esejů věnoval také politické dráze.
V roce 1948 vydal snad svůj nejúspěšnější bestseller THE CITY AND THE PILIAR. Pak následovaly romány THE JUDGEMENT OF PARIS a prorocký MESSIAH.
V padesátých letech psal hry pro televizi a filmy pro společnost Metro-Goldwyn-Mayer. Přímo pro divadlo byla určena hra THE BEST MAN.
V roce 1960 se Vidal vrátil k literatuře románem JULIAN o odpadlickém římském vládci. Kniha vyšla v mnoha jazycích a vydáních, je vysoce ceněna pro autorovu hlubokou znalost prostředí, charakterů a celé epochy.
Od sedmdesátých let píše historii Spojených států očima jedné rodiny. Gabriel García Márquez ji označil jako skvělou sérii historických románů či,, zromantizované historie".
Ve stejné době vyšly z jeho pera satirické komedie -MYRA BRECKINRIDGE, MYRON, KALKl, DULUTH. Vidal publikoval i několik svazků esejů.
Hluboká znalost historie se skrývá i za jeho PŘÍMÝM PŘENOSEM Z GOLGOTY. Forma zpracování života Kristova a jeho následovníků je poněkud netradiční. Přesto však tento „crazy“ román zaujme čtenáře od prvních stránek.
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, prebal ošúchaný
predané
*kocev**his*
Na první pohled se zdá, že zajímavá forma Kramerovy knihy o Sumerech má jen upoutat pozornost čtenáře: je tu sebráno dvacet pět případu sumerského prvenství u nejrůznějších kulturních a civilizačních jevů v historii vůbec, tedy ono obvyklé hledání historického předstihu, zvídavé dotazování, kdo byl první. A protože Sumerové byli jedni z prvních uživatelů písma, ne-li vůbec první (jejich soupeři jsou staří Egypťané), je u nich poprvé písemně doložen leckterý prvek nebo zárodek instituce, která později sehrála v dějinách prvořadou úlohu. Měli první školy, první zákoníky, první doložené lékárnické receptáře, první dějepisce, první mapu, první doklady o soudním řízení a podobně. Ale ve skutečnosti Kramer tímto postupem přístupně zpracoval skoro soubor toho, co se doposud podařilo o sumerském životě, institucích a myšlenkovém světě vyzkoumat z jejich vlastních literárních památek. Tak je tu zachycen obraz národa, jehož písemné památky stojí na samém úsvitu zaznamenané historie lidstva.
Sumerologie se plně rozvinula až v našem století. Ještě před sto lety se o existenci Sumerů netušilo. Dokud nebyla rozluštěna stará a dávno zapomenutá písma - dálo se tak v několika etapách průběhem minulého století, omezovaly se veškeré naše zprávy o starověkém Předním východě na to, čeho se bylo lze dočíst z bible a antických spisovatelů. A toho bylo dost málo. Podnícen Champollionovými úspěchy při luštění egyptských hieroglyfu, evropský vědecký svět byl zneklidňován tajemstvím nápisů zaznamenaných znaky v podobě klínů, roztroušených na různých místech Předního východu, nejvíce právě v místech, která -jak se vědělo z dostupných pramenu náležela k starověkým říším, perské a babylónské. Roku 1847 dokončil Henry Rawlinson, anglický důstojník indické armády a jeden z otců asyriologie, několikaletou nesmírně nesnadnou práci na opisování nápisu Dareia I. na strmé, nepřístupné skále u Behistúnu v Iránu; metodou pokusu a omylu se podařilo s přispěním několika odborníků persky
tvrdá väzba, malý formát
stav: dobrý, dobová preväzba
NEPREDAJNÉ
*andor**h-6-6*
tvrdá väzba s prebalom
stav: výborný, nečítaná
PREDANÉ
*andor**fil*
Mladý slovenský estetik doc. dr. Oliver Bakos, Csc., ktorý pracuje na Katedre estetiky a vied o umení FF UK, sa vo svojej prvej monografickej práci zameral na analýzu estetických názorov nemeckých klasikov, najmä na analýzu vnútornej štruktúry estetickej koncepcie Immanuela Kanta, ktorá je nepopierateľným východiskom nemeckej klasickej estetiky. Priamo či nepriamo na ňu aj v súčasnosti nadväzujú mnohé školy a smery buržoáznej estetiky, preto je dodnes predmetom rôznych polemík, komentárov a interpretácií. Nepopierateľný je však aj jej pozitívny vplyv na rozvoj marxistickej estetiky.
Sám autor v úvode svojej práce vyznačujúcej sa dôslednosťou a systematickosťou analýzy základných problémov Kantovej estetickej koncepcie, najmä problému vkusu, hovorí: „Bez dôsledného prehodnotenia myšlienkového bohatstva nemeckej klasickej filozofie a estetiky nie je možná interpretácia názorov klasikov marxizmu-leninizmu a bez dôkladnej znalosti názorov klasikov marxizmu-leninizmu nie je možný ani vlastný tvorivý rozvoj marxisticko-leninskej estetiky. Práve požiadavky súčasnosti, či už teoretického, kultúrneho alebo pedagogického charakteru, sú vonkajším motívom nášho prístupu k riešeniu nastolenej problematiky. “
O. Bakoš prehodnotil význam anglickej vkusovej školy (najmä E. Burka) pri formovaní Kantových estetických názorov, čo spolu s rozborom Schellingovej a Hegelovej estetickej koncepcie vhodne dopĺňa skúmanú problematiku a vytvára o nej ucelený obraz.
Z hľadiska myšlienkového kontextu nemeckej klasickej estetiky vyslovuje autor v poslednej časti polemické slovo k Marxovmu pojmu „zákony krásy“, ktorého interpretácie v súčasnej marxistickej estetike sú rozmanité, a dospieva k názoru, že Marx pod pojmom „tvorba podľa zákonov krásy“ mal na mysli umeleckú tvorbu.
tvrdá väzba, malý formát
stav: dobová preväzba, pečiatky v knihe, lepky na obale
PREDANÉ
*4trsos-6out**bels*
mäkká väzba
stav: zachovalá, pokreslená obálka
PREDANÉ
*gopal4**uče*
mäkká väzba
stav: dobrý
predané
*kocev*bape*his*
P. O. HVIEZDOSLAV (1849—1921) narodil sa vo Vyšnom Kubíne v rázovitej oravskej dedine. Študoval v Miškolci a v Kežmarku. Po skončení práv v Prešove bol podsudcom v Dolnom Kubíne a r. 1879 advokátom v Námestove, kde pôsobil do r. 1899.
Že Hviezdoslava neodcudzila národu škola, na tom má zásluhu jednak básnikova matka, po ktorej zdedil mäkkosť slova, citovú obsiahlosť a útle spojenie so slovenským dedinským životom, jednak učitel Medzihradský.
Debutoval Básnickými prviesenkami (1868). Od r. 1881 začal prispievať do Vajanského Slovenských pohľadov.
Básnik hneď od prvopočiatku sa vo svojich veršoch neohrozene priznáva k svojmu ubiedenému národu, bojuje proti sociálnej nespravodlivosti. Tu je Hviezdoslavovo pravé žriedlo, ku ktorému sa neprestajne vracia. Čítaním Sládkoviča nadväzuje na ohnivko slovenského písaného slova.
V malom, od sveta odrezanom mestečku, Námestove, napísal Hviezdoslav svoje najkrajšie verše. Tu vzniklo aj vrcholné Hviezdoslavovo dielo Hájnikova žena. V podobnom duchu ako Hájnikova žena sú epické básne Bútora a Čútora, Ežo Vlkolinský, Gábor Vlkolinský. Hviezdoslavova lyrika sa zaoberá subjektívnymi problémami. Sem patria Letorosty, Prechádzky jarom, Sonety, Stezky a iné. Z námestovských čias sú aj Krvavé sonety, básnikov protest proti hrôzam vojny. Hviezdoslav básnicky spracúva aj biblické námety (Agar, Kain, Ráchel a iné) a hojná je tiež prekladateľská činnosť (Hamlet, Tragédia človeka, Boris Godunov).
Hviezdoslavovo literárne dielo spĺňa svoje poslanie, čoho dôkazom sú hojné vydania básnikových veršovaných prác.