Súbor turistických máp 1:100 000
Správa geodézie a kartografie, 1960
obálka František Bobáň
1. vydanie, 14.400 výtlačkov
geografia, mapy
nestr., slovenčina
mapová skladačka
stav: dobrý
1,90 €
*bruri**geo/mapy*
OD 15.2.2025 JE TÁTO STRÁNKA NEAKTUALIZOVANÁ! PREJDITE PROSÍM NA : WWW.STAREDOBRE.SK
tvrdá väzba (dobová preväzba?)
stav: veľmi dobrý
NEPREDAJNÉ
*kvaja**h-6-6*
Dědina žije především těžkými zájmy hospodářskými. Nor ukázal dědinu prudce vzrušenou posledními chvílemi před provedením zcelení pozemků. A zcelení pozemků — to je prostě revoluce proti tradici, revoluce proti rodinnému zvyku, proti krevní lásce k těm a těm polím. Inženýr, jenž zcelení provádí, je obávaný nepřítel — celá dědina je proti němu. Dědina má pak u Nora úd, jenž je zanícen touto nenávistí, jenž ten tradiční odpor žije jako vášeň, která by ho dovedla třeba i zabiti — je to sedlák Zajaš. Zajaš žije pudovou nenávistí sedláka proti zcelení pozemků za celou vesnici — za celou vesnici jí trpí a vlastně se jí ničí. Zajaš je tu bytost, jež při veškeré své empirii, krevnatosti a srostitosti je symbol. Je v něm cosi ze staré mythické síly dědiny, cosi ze staré rolnické racy. Když pak přijde dávno již zapomenutý bratr — tulák — a dožaduje se poloviny rodinného statku, trpí Zajaš zoufale. Rozdělit statek na polovinu, to je jako krájet tělo na půlky. Ani to by snad tak nebolelo. Je to poraněné lidské zvíře, jež se brání. Zabít — zabít — zabít! Ale Zajaš, třeba symbol sedláka, je už moderní člověk — netragický. Nezabije. Odstěhuje se, když ho soud odsoudí k rozdělení statku. Toto drama má v sobě mnoho životní empirie. Mnoho reálného pozorování. A mnoho krve a reality.
Fr. Götz v „Nár. Osvoboz. “
SKLENÝ VRCH
Tatran, Bratislava, 1968
edícia Hviezdoslavova knižnica (149)
doslov Mikuláš Gašparík
prebal Marián Čunderlík
4. vydanie (1. v Tatrane), 40.200 výtlačkov
61-808-68
literatúra slovenská, beletria, román
368 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý
PREDANÉ *barpe*bels*
PREDANÉ *ripri**bels*
Štvrté vydanie románovej prvotiny v rozpätí štrnástich rokov nie je v našej literatúre celkom bežný jav. Najmä ak si uvedomíme, koľko nám vraví ešte dnes, po toľkých prevratných zmenách, akými prešiel svet a ľudstvo od jej napísania i od Povstania, konkrétnej historickej udalosti, na ktorú sa východiskovo viaže. SKLENÝ VRCH Alfonza Bednára ešte vždy čitateľa aktivizuje.
Azda preto, že autor povstaleckú tematiku nastoľuje takrečeno cudne; nie ako dokumentárny obraz udalostí a hybných síl tohto dejinného faktu, ale ako skúšobný kameň citov a vôle, previerku ľudského vnútra. Ako umelecký prameň ustavičnej retrospektívy a konfrontácie minulosti so súčasnosťou, ideálov a ich realizácie. Tento základný kompozičný princíp využíva na obhajobu práva jednotlivca na vlastný vnútorný svet. Preto i konkrétne v jeho próze nadobúda všeľudskú platnosť.
PANÍ BOVARYOVÁ
(Madame Bovary)
Odeon, Praha, 1973
edícia Světová knihovna
preklad Eva Musilová
doslov Jiří Pechar
obálka Milan Hegar, Fréderic Bazille
3. vydanie (v Odeone), 29.730 výtlačkov
beletria, román, literatúra francúzska
332 s., čeština
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, neautorské venovanie
1,50 €
*ripri**belx*
Flaubert začal psát Paní Bovaryovou na popud svých přátel, kteří mu radili, aby se stále neobíral jedním a týmž odlehlým námětem — psal právě jednu z verzí Pokušení svatého Antonína —, aby si víc všímal současnosti a využil například jako námětu k románu zprávu z novin, že se blízko Rouenu otrávila žena venkovského lékaře a že jejímu skonu předcházelo manželské drama. Tak vznikla Paní Bovaryová, do níž vložil autor tolik svých osobních pocitů a představ, celou svou životní filosofii, poznamenanou skepsí jako výkřikem poraženého a pesimismem, že se s ní nakonec ztotožnil. „Paní Bovaryová, to jsem já, “ říká autor.
Reálným motivem románu je drama manželské nevěry. Nezkušená dívka, která tráví celé mládí v odloučenosti, sama se svými sny a růžovými vidinami budoucnosti, se provdá za venkovského lékaře, rozvážného a usedlého muže, který není s to přehrát se na románového kavalíra. Ema se boří do šedi všedního života, který ji dusí a zároveň nutí hledat cestu ven. Tato cesta vede k milostným vzplanutím, která nakonec nikdy neodpovídají vysněným představám. Provází je deziluze, silnější než vůle žít. Paní Bovaryová ztroskotává při prvním nárazu na neúprosnou skutečnost. Provinila se tím, že chtěla vědět, co se skrývá za pojmy blaženost, vášeň a opojení, které ji v knihách připadaly tak krásné.
ARNOŠT PADERLÍK - ZÁTIŠÍ
Nakladateství československých výtvarných umělců, Praha, 1957
edícia Současné profily (1)
prebal Václav Pátka
1. vydanie, 3.300 výtlačkov
umenie
34 s., 32 čb + 1 far. fot., čeština
mäkká väzba s prebalom
stav: dobrý, obálka ušpinená, pečiatky v knihe
0,90 €
*bib20**ume*
HRUŠKA, ČENĚK
SLAVNÉ OBDOBÍ REVOLUČNÍHO HNUTÍ Vmäkká väzba
stav: dobrý, pečiatky v knihe
0,50 €
*bib20**polit*
mäkká väzba
stav: dobrý, pečiatky v knihe
0,50 €
*bib20**polit*
MALÝ BIBI, KRÁLOVSKÁ OPIČKA
Cassiova edice, Praha, 1932
ilustrácia O. Kudrnáč
číslovaný výtlačok, literatúra česká, poézia, knihy pre deti,
78 s., čeština
tvrdá väzba (dobová preväzba)
stav: veľmi dobrý
NEPREDAJNÉ
*kvaja**h-6-6*
KAŽDÉMU, ČO JEHO JE
(A ciascuno il suo - Il giorno della civetta)
Pravda, Bratislava, 1980
edícia Členská knižnica Pravda
preklad Blahoslav Hečko
prebal Otokar Rosa
1. vydanie, 44.500 výtlačkov
75-004-80
beletria,román,literatúra talianska,detektívky,
216 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý
0,20 €
*ripri*petz1*/*dete *
Detektívne ladené prózy, ktoré vám predkladáme — Každému, čo jeho je (1964) a Deň sovy (1961), patria k tomu najlepšiemu, čo Sciascia napísal. Aj tu — ako v celom diele — rozvíja na malej ploche dramatické príbehy, v ktorých nemilosrdne odhaľuje metódy maskovania tých najväčších zločinov, skorumpovanú políciu a celú právnu džungľu. Hrdinovia príbehov, osamelí obhajcovia spravodlivosti profesor Laurana a odvážny kapitán karabinierov Bellodi majú pátranie po motívoch reťaze vrážd sťažené práve preto, že tajné nitky a spletité zákruty vedú do najvyšších kruhov...
Leonardo Sciascia majstrovsky rozohráva detektívnu zápletku, pričom nešetrí komikou a iróniou. Predstavuje nám pestrú paletu svojráznych sicílskych typov, od ustráchaných bedárov po pohlavárov mafie, ktorá už celé desaťročia bašuje na tomto ostrove.
VYŠINSKIJ, A. J.
PROJEVY NA IV. ZASEDÁNÍ VALNÉHO SHROMÁŽDĚNÍ OSN
Světové rozhledy, Praha, 1950
edícia Knihovna aktualit Světových rozhledů (20)
politika, história
64 s., čeština
mäkká väzba
stav: dobrý, pečiatky a lepky v knihe
0,90 €
*bib20**polit*
OBSAH
1. O zákazu atomové zbraně a o mezinárodní kontrole - Projev 10. listopadu 1949 .
2. O odsouzení příprav nové války a o uzavření paktu pěti velmocí pro upevnění míru (14. listopadu 1949)
3. O odsouzení příprav nové války a o uzavření paktu pěti velmoci pro upevnění míru (16. listopadu 1949)
O MEZINÁRODNÍ SITUACI
Světové rozhledy, Praha, 1950
edícia Knihovna aktualit Světových rozhledů (2)
2. vydanie
politika, história
24 s., čeština
mäkká väzba
stav: dobrý, pečiatky a lepky v knihe
0,90 €
*bib20**polit*
POZNÁMKA K II. VYDÁNÍ
Referát A. A. Ždanova "O mezinárodní situaci byl pronesen" koncem září 1947 na ustavujícím zasedání Informačního byra komunistických a dělnických stran. V době, která uplynula od tohoto zasedání, došlo k tomu, že Titova klika v Jugoslavii zradila demokratický a protiimperialistický tábor a zavlekla Jugoslavii do imperialistického tábora. Ani Finsko, v němž nabyly převahy reakční síly, nelze dnes již považovat za součást protiimperialistického tábora. Naproti tomu dovršil čínský lid své historické vítězství nad reakční kuomintanskou vládou, která se opírala o americký imperialismus, a v důsledku toho se Čínská lidová republika stala mohutnou složkou pokrokového tábora.
I po odstupu více než dvou let zůstává referát A. A. Ždanova základním rozborem mezinárodní situace po druhé světové válce, jehož hluboká pravdivost je potvrzována celým dosavadním politickým a hospodářským vývojem. Redakce
BASKICKÉ LISTY Z KRAJE RAMUNTCHOVA
neznámy vydavateľ, 1937
edícia Dálné ozvěny (2)
obálka Jan Doležal
história, geografia, cestopis, podpis autora, číslovaný výtlačok,
166 s., čb fot., čeština
tvrdá väzba, veľký formát
stav: veľmi dobrý, bez prebalu
NEPREDAJNÉ
*kvaja**h-6-6*
PREDANÉ
*geog**mapy*
DOM NA PARU
(La maison a vapeur)
Mladé letá, Bratislava, 1982
edícia Knihy Julesa Verna
preklad Marta Vulganová-Gálová
ilustrácie Milan Veselý
1. vydanie, 45.000 výtlačkov
66-168-82
beletria, román, dobrodružné, literatúra francúzska,
280 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalomPREDANÉPREDANÉ stav: veľmi dobrý *petz1*b-fra*PREDANÉ stav: veľmi dobrý *ripri*b-fra*
Inžinier Banks pozve plukovníka Munroa, kapitána Hooda a Francúza Mauclera na výpravu po severných častiach Indie. Ako dopravný prostriedok im má slúžiť obrovský oceľový slon poháňaný parným strojom, pôvodne vyrobený ako hračka pre bohatého radžu. Napínavý príbeh sa odohráva v Indii roku 1867. V tomto období sa chcú Indovia vymaniť spod Britskej nadvlády a získať samostatnosť.
PSYCHOLÓGIA V ŽIVOTE ČLOVEKA
Obzor, Bratislava, 1966
edícia Malá moderná encyklopédia
obálka Emil Bačík
1. vydanie, 3.000 výtlačkov
65-002-66
psychológia
220 s., slovenčina
tvrdá väzba
stav: dobrý, bez prebalu
PREDAJ
*ripri**psy*
Táto publikácia dopĺňa tri textové zväzky Súpisu pamiatok na Slovensku fotografickými zábermi najvýznamnejších slovenských pamiatok.
Fotografie sú zoradené chronologicky, podľa prevažujúcich štýlových znakov zobrazených pamiatok (pamiatky praveké, predrománske, gotické, renesančné, barokové, klasicistické, neoslohové, secesné, pamiatky novej architektúry a ľudovej architektúry), a umožňujú vidieť umenie Slovenska v historickom vývine a v rozdielnej bohatosti jednotlivých štýlových období. Chronologické hľadisko sa neuplatnilo dôsledne. Na začiatok zväzku sú zaradené zábery tzv. národnohistorických pamiatok a na záver ukážky ľudovej architektúry. Prvú kategóriu tvoria jednak pamiatky autentické (rodné domy, domy politickej a kultúrnej činnosti, hroby a i. ), jednak symbolizujúce, znakové a spomienkové výtvory, viazané na konkrétnu udalosť, miesto či osobu dávnejšej i nedávnej minulosti. Posunutie národnohistorických pamiatok na Čelo slovenského pamiatkového fondu vyjadruje ich mimoriadny kultúrnopolitický význam. Ukážky ľudovej architektúry sú zaradené na koniec zväzku, pretože majú málo štýlových znakov.
V jednotlivých štýlových obdobiach nasledujú snímky v tomto poradí: svetská architektúra (hrady, kaštiele, meštianske domy), cirkevná architektúra (kostoly, kláštory, kaplnky), sochárske a maliarske diela (nástenné, tabuľové, závesné), umeleckoremeselné výtvory z kameňa, kovu a dreva. Vo zväzku sa okrem niekoľkých výnimiek nachádzajú len snímky pamiatok, ktoré sa zachovali dodnes. Asi 80 percent všetkých záberov predstavu je súčasný stav slovenského pamiatkového fondu. Pravda, iba reprezentatívne, pretože štátny zoznam nehnuteľných a hnuteľných pamiatok Slovenskej socialistickej republiky obsahuje vyše 20 000 pamiatok. Podobne ako tri predchádzajúce textové zväzky Súpisu pamiatok na Slovensku, aj tento záverečný obrázkový zväzok je dielom kolektívu pracovníkov Slovenského ústavu pamiatkovej starostlivosti a ochrany prírody v Bratislave. Okrem fotografií obsahuje ešte obsiahly úvod. V prvej časti úvodu sa jednak sumujú filozofické a politické zásady socialistickej pamiatkovej starostlivosti, jednak sa preberajú rozličné druhy klasifikácie slovenského pamiatkového fondu (podľa hodnoty, spoločenského dosahu, podstaty a druhov pamiatok). V ďalšej časti úvodu nasleduje desať kapitol o pamiatkach podľa chronologických, resp. štýlových období, jedenásta kapitola sa zaoberá pamiatkami ľudovej architektúry. Vo všetkých kapitolách sa na pozadí prevládajúcich dobových spoločenských prúdov a zmien načrtáva vývin pamiatok — umeleckých objektov v jednotlivých štýlových obdobiach. Je to špecifický príspevok k problematike umenia na Slovensku od praveku po dnešok. Publikácia dokumentuje starostlivosť socialistického zriadenia o záchranu, obnovu a udržiavanie slovenských pamiatok.
KRÁSY ČESKOSLOVENSKA
Orbis, Praha, 1970
edícia Naše vlast
obálka Emanuel Kupčík
2. vydanie, 60.000 výtlačkov
publikácie obrázkové, geografia, monografie,
nestrán., čb a far. fot., čeština
tvrdá väzba s prebalom, veľmi veľký formát
stav: dobrý, neautorské venovanie, prebal ošpchaný
4,00 €
*hroda**geo*
DO VIDENIA, VYSOKÉ TATRY
Práca, Bratislava, 1981
edícia Knižnica praktických príručiek (2/81)
prebal Miloslav Fulín
1. vydanie, 25.250 výtlačkov
74-005-81
cestopis, geografia,
144 s., far. fot., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom, veľmi veľký formát
2,00 € stav: dobrý *greel*geo*
PREDANÉ stav: veľmi dobrý *hroda**geog*
Václav Cibula, autor textovej časti tejto knihy, sa priznal: keď prišiel do Tatier po prvý raz, videl predovšetkým skaly, štíty, strmé steny, prekrásne vysokohorské jazierka, teda to, čo očarí turistu a každého, kto prichádza do našich najvyšších hôr hoci len na krátky pobyt. Dnes vidí v týchto veľhorách čosi viac. Nikdy nezatvára oči pred krásou hôr, ale dnes hľadá predovšetkým ľudí, ktorí v týchto horách žijú; pátra aj po tom, akí boli, ako žili a čo po sebe zanechali ich predchodcovia.
Tak sa povodí asi každému, kto znovu a znovu prichádza na miesta už známe, dôverne blízke, z roka na rok milšie. Tak sa povodilo aj Milade Einhornovej a Erichovi Einhornovi, keď s fotoaparátmi chodili po Tatrách a čítali ich pradávnu históriu nielen z obrovitých skalných velikánov, z horských lúk a fantastických vodopádov, ale aj z vráskavých tvárí starých ľudí i z bezstarostných, veselých úsmevov dnešnej mládeže.
Takto vznikla kniha, ktorá nie je len súborom fotografií so sprievodným textom, ale predovšetkým sa pokúša zachytiť slovom aj obrazom, aký je duch tohto prekrásneho kúta našej vlasti a tamojšieho ľudu. Kniha, ku ktorej sa budú radi vracať všetci, čo mali šťastie stráviť kus alebo hoci len kúsoček svojho života vo Vysokých Tatrách.
MUŽ ČINU
Obraz života druhého presidenta Československé republiky - presidenta-budovatele Dr. Edvarda Beneše
Rebcovo nakladatelství, Praha, 1946
prebal a ilustrácie Jaroslav Jareš
životopisy, história, podpis autora,
162 s., čeština
tvrdá väzba s prebalom, väčší formát
stav: dobrý
NEPREDAJNÉ
*kvaja**h-6-6*
Již v letech 90. minulého století řekl náš prvý president Osvoboditel Dr. T. G. Masaryk: »Lze bezpečně odhadovati kulturní výši národa podle toho, jaké má životopisy svých velkých mužů. Národ, který nemá životopisů, se vůbec nepohroužil do sebe. « A potom nám dává v onom svém článku za vzor Anglii, kde mají životopisy svých velkých lidí, napsané vhodně pro různé stupně čtenářů.
Ta slova a tato výzva zaujala autora naší knihy a přirozeně na prvém místě sáhl k těm, kdož vytvářeli náš samostatný stát. Po životopise našeho prvého presidenta Osvoboditele Dr. T. G. Masaryka, který zachytil v knize »Od piky«, odevzdává našim čtenářům životopis druhého našeho presidenta-Budovatele Dr. Edvarda Beneše v této knize »Muž činu«. Knihu určil nejširšímu kruhu čtenářů. Proto zvolil formu pro ně co nejzábavnější a nejzajímavější: Formu belietrisovaného životopisu. Místo suchých dat, která by čtenáře unavovala, vypráví jim o našem presidentovi jako o živém člověku, vede své čtenáře poutí presidentova života od jeho mládí, od chvíle, kdy vykročil jako chlapec do života až do dne, kdy si ho národ povolal v čelo svého státu. Tuto část označuje jako I. díl své práce. II. díl, který bude následovat, obsáhne jeho práci nejtěžší, jeho nové vyhnanství a budovatelskou práci v cizině v době nejtěžšího útlaku německého za II. světové války, až do dne, kdy jako vítěz znova se vrací do své osvobozené vlasti.
Čtenář vidí před sebou živě jednotlivé scény jeho života, vypravované živým a jadrným slovem, prožívá všechny ty události znovu s ním, jako by se odehrávaly nyní. Dbá však předem přesné historické pravdy a pečlivě se stará o to, aby ji nikdo nezkreslil. A tak vyrůstá před očima čtenářovýma jeden z jeho největších lidí jako živý vzor ušlechtilého člověka, věčně bojujícího za právo, spravedlnost, svobodu a rovnost českého lidu, vzor, který musí věčně zářit jako jasná hvězda na českém nebi všemu českému národu — ba všemu lidstvu.
Naše mládež touží po opravdových vzorech. Knihou Petrusovou se jí takového věčně živého vzoru dostává. Její životní podání způsobí, že mládež bude po knize sahati ráda a přečte ji s radostí a jen k svému prospěchu.
A nejen mládež — i všecek náš lid. A tak se splní touha našeho spisovatele a autora této knihy. Kniha, jež vyšla ze srdce, promluví k srdci nejen mládeže, ale k srdci všeho našeho lidu. Bude to tak, jak si přál, když ji psal pro mládež — od 10 třeba až do 80 let !
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý
DAROVANÉ
*ripri**printer*
Život mnohostranne, ba všestranne nadaného právnika - súdneho radcu, kapelníka, hudobného kritika a publicistu, riaditeľa, učiteľa hudby, komponistu, maliara a karikaturistu, dekoratéra, dramaturga a divadelného architekta, novelistu a románopisca Ernsta Theodora Amadea Hoffmanna (1776-1822) bol mimoriadne rušný. Bol činný na nespočetných pôsobiskách, pričom je zaujímavé, že hlavnými dejiskami jeho života boli striedavo rozličné súdne úrady a rozličné divadlá, v prerušovanom slede, v rozličných funkciách a v rôznych oblastiach pôsobnosti. Ako literát je predstaviteľom nemeckého romantizmu. V svojej tvorbe často preplieta skutočný svet rozprávkovými a fantastickými prvkami. Nie sú to však iba prostriedky na ohurovanie čitateľa, za týmito fantasticko-rozprávkovými obrazmi sa neraz skrýva satira na zadubenosť malomeštiaka, veriaceho všelijakým kaukliarskym a magickým úkazom, bosoráctvu, no pritom neschopného pochopiť krásu básnickej fantázie, ktorá človeku poskytuje viac pôžitkov než honba za hodnosťami a majetkom.
Výber z jeho poviedok, ktorý v tomto zväzku predkladáme čitateľskej verejnosti, obsahuje jeho tri naj príznačnejšie novely: Slečna zo Scuderi je vlastne kriminálna novela, ktorej dej je zasadený do Paríža za Ľudovíta XIV. Hlavnou postavou je zlatník Cardillac, ktorý z chorobnej túžby po šperkoch zabíja svojich zákazníkov. Tieto zločiny odkryje jeho pomocník, pričom sa dostane do podozrenia, že sám zabil svojho majstra. Pred šibenicou ho zachráni bystrý um slečny zo Scuderi, ktorá sa ho ujme, takže sa nakoniec môže oženiť so zlatníkovou dcérou a založiť si v cudzine šťastnú domácnosť.
Druhé dve novely, Voľba nevesty a Zlatý hrniec, sú prepletené rozprávkovými prvkami a magicko-kaukliarskymi úkazmi. Voľba nevesty má často spracovanú tému: dievča zaľúbené do svojho „ideálu“ dostáva sa do konfliktu s otcom, ktorý jej chce nanútiť starého, ale bohatého ženícha. Dievča sa vzpiera, lebo ľúbi mladého chudobného maliara. Na pomoc jej príde zlatník, ktorý zastraší starého pytača kaukliarsko-magickými vidinami, pričom autor necháva čitateľa na pochybách, či sú to pytačove halucinácie vyplývajúce z opitosti a či zlatníkove triky. Prestrašený otec i dvaja pytači (ďalší pribudol v podobe prihlúpleho baróna) pristávajú na podmienku, že dievča dostane ten, kto z troch skriniek vytiahne portrét dievčaťa. To sa podarí maliarovi. No napokon sú všetci spokojní, lebo dostali, po čom túžili; mladý maliar teda prísľub ruky dievčaťa. No ten, ako sa neskôr ukáže, je väčšmi zaľúbený do maliarstva než do dievčaťa: za študijného pobytu v Ríme naň zabudne a dievča sa uspokojí...
Tretia novela Zlatý hrniec spája skutočnosť s rozprávkovo-fantastickými prvkami. Vysokoškolák s bujnou fantáziou na odporúčanie svojho profesora získava prácu u starého archivára. Spisovateľ predstavuje archivára s dvojakým životom: na jednej strane vážený učenec, na druhej strane akýsi čarodejník, u ktorého študent prežíva fantastické dobrodružstvá. Zlatý hrniec, to je Hoffmannov symbol básnickej fantázie, z ktorej sa malomeštiak smeje, lebo v nej vidí príznaky choroby a nevie pochopiť, aké hodnoty sa v nej skrývajú. '
PREDMET LÁSKY
(The Love Object)
Smena, Bratislava, 1970
edícia Štafeta
preklad Viera Marušiaková
prebal Pavol Blažo
18.000 výtlačkov
73-044-70
beletria, poviedky, literatúra írska
124 s., slovenčina
tvrdá väzba
stav: dobrý, bez prebalu
0,70 €
*ripri**belx*
STUDŇA LÁSKY
Tatran, Bratislava, 1969
edícia Meteor (15)
doslov Vladimír Petrík
obálka Karol Rosmány, Jarmila Čihánková
ilustrácie Jarmila Čihánková
6. vydanie (3. v Tatrane), 30.000 výtlačkov
61-906-69
beletria, román, literatúra slovenská,
288 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý
PREDANÉ
*ripri* *bels*
Motívom Studne lásky je prastará legenda o vyhĺbení zámockej studne na Trenčianskom hrade. Podľa romantickej povesti vytesali studňu v nepoddajnej skale Turci na príkaz bohatého obchodníka Omara, zaľúbeného do tureckej krásavice Fatmy, ktorá sa dostala na Trenčiansky hrad ako zajatkyňa. Pán hradu, hrdý a mocný veľmož Štefan Zápoľský, nechcel za nič na svete vydať Turkom Fatmu, preto im postavil takú nemožnú podmienku: vyrúbte do tejto skaly, na ktorej hrad stojí, studňu, potom ju prepustím. Turkom sa tento zázrak po úmornej, niekoľko rokov trvajúcej práci podaril a Fatma bola voľná.
Autor komponoval svoj román ako renesančnú fresku tých čias, vykresľujúc presvedčivo nielen postavy fiktívne, ale aj postavy historické.
VINCENC VINGLER - SOCHY ZVÍŘAT
Nakladateství československých výtvarných umělců, Praha, 1957
edícia Současné profily (3)
prebal Václav Pátka
1. vydanie, 3.300 výtlačkov
umenie, sochárstvo
34 s., 28 čb fot., čeština
mäkká väzba s prebalom
stav: dobrý, pečiatky v knihe
1,00 €
*bib20**ume*
KAREL HLADÍK (naroz. 1912), náš přední sochař mladší generace, úspěšný zvláště v portrétu (text J. L. Nerada).
FRANTIŠEK JIROUDEK (naroz. 1915), jeden z našich předních současných krajinářů (text Jiřího Kotalíka).
ANTONÍN KALVODA (naroz. 1907), rozvíjející k plnosti všechny stránky svého sochařského talentu (text Jiřího Setlíka).
OBRAZCOV, V. N.
STANICE A UZLY
(Stancii i uzly)
Vybrané statě z díla
Dopravní nakladatelství, Praha, 1957
preklad Boris Stiller
prebal Jaroslava Hrachovcová
1. vydanie, 1.500 výtlačkov
doprava, železnica, technika,
472 s., čeština
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, pečiatky v knihe
0,90 €
*bib20**v+t*
BIBLIOGRAFIA SLOVENSKÝCH POHĽADOV
Rozpis za roky 1939-1964
Matica slovenská, Martin, 1968
edícia Špeciálne bibliografie
obálka Terézia Kaššayová
600 výtlačkov
bibliografia
416 s., slovenčina
tvrdá väzba
stav: veľmi dobrý
NEPREDAJNÉ
*jacda**h-2-9*
Státní nakladatelství politické literatury, Praha, 1962
obálka Otakar Karlas
1. vydanie, 9.400 výtlačkov
25-124-62
filozofia
588 s., čeština
tvrdá väzba
1,90 € stav: dobrý, podčiarkovaný text *hroda**fil*
Státní nakladatelství politické literatury, Praha, 1961
obálka W. A. Schlosser
1. vydanie, 30.400 výtlačkov
náboženstvo
472 s., čb fot., čeština
tvrdá väzba s prebalom
3,50 € stav: dobrý, podčiarkovaný text ceruzou, prebal ošúchaný *hroda*
2,90 € stav: dobrý, bez prebalu, pečiatky v knihe *bib20*
*nab*
Pracovnici ve vědeckoateistické propagandě i širší okruh zájemců o náboženskou problematiku dosud postrádali příručku, která by jim poskytla přehled o původu a vývoji náboženství, o jednotlivých typech světových náboženství a informovala je o současném vývoji náboženství v celosvětovém měřítku. Publikace, která je dilem kolektivu sovětských autorů, o těchto otázkách nejen informuje, ale podává také marxistický rozbor náboženství, konfrontuje náboženský světový názor s výsledky moderní vědy, ukazuje cesty překonáváni náboženství v socialistické společnosti a charakterizuje církevně politické poměry v zemích socialistického i kapitalistického tábora. Práce je rozvržena do osmi oddílů. První oddíl pojednává o vzniku náboženství; další oddíl rozebírá základní světová náboženství, objasňuje jejich vznik a vývoj a charakterizuje jejich věrouku. Třetí oddíl podává informace o náboženských knihách (bible, korán). Oddíl čtvrtý se zabývá náboženskými svátky a obřady. Další část konfrontuje vědu a náboženství. Oddíl šestý rozebírá vztahy mezi církví a státem. Další oddíl dokazuje protikladnost komunistické a náboženské morálky. V předposlední části je osvětlen postoj komunistické strany k náboženství a konečně poslední kapitola pojednává o metodách a formách vědeckoateistické propagandy. Některé kapitoly jsou v českém vydání upraveny a rozšířeny tak, aby odpovídaly také specifickým podmínkám a potřebám ateistické propagandy u nás. Je to první ucelené marxistické zpracování tak širokého souboru otázek, jejichž výklad byl doposud roztříštěn v řadě publikací.
![]() |
exemplár bez prebalu |