Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

nedeľa 9. februára 2025

KOTTER, JOHN P. - VEDENÍ PROCESU ZMĚNY

KOTTER, JOHN P.

VEDENÍ PROCESU ZMĚNY
Osm kroků úspěšné transformace podniku v turbulentní ekonomice
(Leading Change)

Management Press, Praha, 2004
preklad Hana Škapová
obálka Petr Foltera
1. vydanie (dotlač)
ISBN 80-7261-015-5

ekonomika
192 s., čeština

mäkká väzba
stav: dobrý

5,00 €

*ekon*

Kniha Johna Kottera Vedení procesu změny se zabývá strategickým chováním firem v podmínkách rychlých a dramatických proměn ekonomického prostředí. Sama vnitřní změna firmy – ať již jde např. o zavádění programů zvyšování jakosti, reengineering, změnu firemní kultury apod. – nebude úspěšná, říká tento proslulý americký autor a světově uznávaný odborník v problematice vedení lidí a realizace transformačních projektů, pokud manažeři odpovědní za transformaci podniků nezmění své metody a své chování a nebudou se orientovat spíše na „měkké“ metody vedení lidí než na čistě manažerské přístupy.

„Mnohem lepších výsledků dosáhneme, nebudeme-li změny řídit, ale vést,“ tvrdí autor a dokazuje, proč právě čistě manažerský přístup při jejich realizaci vede k nezdaru (Kotter se domnívá, že podstatou všech problémů a neúspěchů, kterým manažeři při transformaci svých podniků musí čelit, je volba chybných metod a podcenění významu interní komunikace a „vůdcovských“ přístupů; nutnými důsledky takových kroků jsou jen nedostatečné změny chování podniku a jeho zaměstnanců.)

John Kotter analyzuje příklady více než sta firem usilujících o úspěšnou transformaci a posílení své konkurenceschopnosti. Odhaluje nejčastější chyby, jichž se manažeři v průběhu realizace procesu změny dopouštějí, a koncipuje osmibodový proces úspěšné transformace: jak při transformaci postupovat, jak se vyrovnat s případnými překážkami a transformaci dovést do zdárného konce. Poukazuje na nezbytnost vyvolat přesvědčení o naléhavosti změny a nutnosti ji podstoupit, ukazuje, jak je důležité formulovat společnou vizi a získat pro její realizaci širokou podporu mezi manažery a ostatními zaměstnanci podniku, jak překonávat přirozené obavy a nechuť lidí k změnám a jak dosažené výsledky pevně zakotvit do podnikové kultury, aby transformační úsilí přineslo dlouhodobý efekt.

John Kotter, jeden z nejvýznamnějších světových odborníků v oboru rozvoje vůdčích dovedností a implementace transformačních procesů, tak na základě svých dlouholetých zkušeností připravil velice čtivého a přehledného průvodce pro všechny vedoucí pracovníky, kteří ve svých podnicích odpovídají za nesnadný úkol provést klíčové změny, jež téměř vždy předpokládají (či představují) také zásadní transformaci organizační kultury a organizačního chování.

Skvělým „pokračováním“ tohoto svazku, které obohacuje základní Kotterovu koncepci vedení transformačních procesů, je nová Kotterova kniha Srdce změny (její český překlad vyšel v nakladatelství Management Press s podtitulem Skutečné příběhy o tom, jak lidé mění své organizace). Rozvíjí východiska původní koncepce a na základě bohatého empirického materiálu (jde o desítky autentických příběhů a příkladů ze života organizací usilujících – úspěšně i neúspěšně – o transformaci) dokládá, že chování lidí nemění racionální argumenty, ale že základní podmínkou změny chování lidí je změna jejich cítění a emocí, a to na základě zprostředkování názorných, emocionálně působivých zkušeností.