Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

streda 7. marca 2012

KADNÁR, EMIL - NOVINÁRSKA PUBLICISTIKA II.

KADNÁR, EMIL

NOVINÁRSKA PUBLICISTIKA II.
beletristické novinárske žánre

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1983
obálka Štefan Pavelka
1. vydanie, 1.500 výtlačkov

žurnalistika, štylistika, slovenský jazyk
234 s., slovenčina
hmotnosť: 530 g

tvrdá väzba, veľký formát, papierový úrebal
stav: výborný, nepoužívaná

5,50 €

*H-2-3*

"... Poslucháči žurnalistiky, ale aj žurnalistická prax čoraz naliehavejšie kladú pred novinovedu otázku, ako písať dobrú reportáž, črtu a besednicu (causerie). V tejto vysokoškolskej učebnici odpovedá na ne docent Katedry žurnalistiky Filozofickej fakulty Univerzity Komenského PhDr. Emil Kadnár, kandidát vied o umení. Jeho vedecká štúdia dáva nielen komplexný a vyčerpávajúci pohľad na históriu a teóriu týchto žánrov, ale najmä poslucháčom vysokoškolského štúdia žurnalistiky a novinárom v praxi dáva aj návody na ich tvorbu. Štúdia nevychádza iba z teórie týchto žánrov, nehovorí iba o tom, čo je reportáž, črta a zábavnica, ale najmä o tom, aké by mali byť, resp. ako ich tvoriť, aby takými boli. Metóda tvorby týchto žánrov nevychádza len z teoretického, ale aj z empirického poznania, opierajúc sa hlavne o tvorbu klasikov týchto žánrov. Reportáž je azda najfrekventovanejší žáner umeleckej publicistiky, najobľúbenejší nielen u čitateľov, ale aj u jej tvorcov v novinárskej praxi, pretože zachytáva a zobrazuje mnohorakosť, mnohotvárnosť a dynamiku dneška. Reportáž má v československej žurnalistike bohaté tradície — môže nadväzovať na tvorbu jej klasikov: Egona Ervína Kischa, Juliusa Fučíka, ale aj Bohuša Chňoupka. Hoci vznikla pred dva a pol storočím, svoju dnešnú podobu nadobudla až niekedy na začiatku tohto storočia, najmä po prvej svetovej vojne. V slovenskej tlači sa začala výraznejšie frekventovať až v tridsiatych rokoch a zameriavala sa najmä na sociálnu tematickú oblasť. Naša súčasná reportáž, napriek obľúbenosti u čitateľov i u tvorcov, zápasí o vyššiu kvalitu a čaká na výrazné reportérske osobnosti. ..."

"... Črta je najvýraznejším predstaviteľom žánrov umeleckej publicistiky. Črta — to je vlastne „obrázok, poviedka zo života". Svojou formou je to vlastne beletria, odlišuje sa od nej len svojím dokumentárnym zobrazovaním života. Má bohaté tradície tak v českej, ako aj v slovenskej publicistike (a literatúre). Veď v minulosti jestvovala na Slovensku celá plejáda autorov skvelých čŕt, počínajúc Svetozárom Hurbanom-Vajanským, Jozefom Gregorom-Tajovským, Jankom Kalinčiakom, Martinom Kukučínom až po Janka Jesenského. V súčasnej slovenskej publicistike pociťujeme značnú absenciu tohto žánru, stojaceho na rozhraní medzi žurnalistikou a beletriou, a to tým viac, že aj naši spisovatelia akoby ju strácali z pozornosti. Zábavnica nie je v našej publicistike neznámy žáner. Vtipnými rozprávačmi — causermi boli najmä S. H. Vajanský, Janko Jesenský, Janko Alexy a František Gabaj. V súčasnej slovenskej publicistike akoby upadala do zabudnutia — azda preto, lebo si vyžaduje silnú rozprávačskú osobnosť. Žurnalistika je jav novodobej kultúry. Stala sa nezastupiteľnou súčasťou nášho každodenného života. V našej socialistickej žurnalistike sa kladú najvyššie nároky na kvalitu jej tvorby, žánrové majstrovstvo nevynímajúc, aby naša tlač, rozhlas a televízia svoj zaujímavý a aktuálny obsah sprostredkúvali svojim recipientom v najdokonalejšej podobe. Táto vysokoškolská učebnica sa usiluje vyplniť prázdny priestor v oblasti teórie publicistických žánrov a poslucháčom štúdia žurnalistiky i novinárom v praxi poskytnúť bohaté a komplexné poznanie o tvorbe reportáže, črty a zábavnice. ..."