AGUILAR, JOSÉ CALVO
(NE)OBYČAJNÝ INFLUENCER
Nik nie je natoľko obyčajný, aby na jeho vplyve nezáležalo
Porta libri, Bratislava, 2020
obálka Adrián Husár
ISBN 978-80-8156-198-6
motivácia, psychológia,
167 s., slovenčina
mäkká väzba
stav: veľmi dobrý
2,00 €
*svama3*psy*
Nik nie je natoľko obyčajný, aby na jeho vplyve nezáležalo. Kniha, ktorú držíš v ruke, je dôležitá. Má totiž potenciál zmeniť to, akým spôsobom prežiješ svoj život. A nielen to. Má potenciál ovplyvniť kvalitu a smerovanie životov ľudí v tvojom okolí. Cez teba. Kým dnes je výraz influencer synonymom fenoménu, ktorý sa týka viac menej marketingového sveta a internetu, rád by som sa vrátil k pôvodnej definícii slova influencer.
Podľa slovníka je influencer „ten, ktorý vplýva“. Človek, ktorý má vplyv na druhých, je influencer.
Influencer môže byť v spoločnosti považovaný skôr za negatívny jav. Možno si niektorí myslia, že influenceri sú ľudia, ktorí túžia len po peniazoch, po (krátkodobej) sláve. Ide o biznis, povolanie hnané sebeckou túžbou. Ich cieľom nie je zmeniť svet k lepšiemu, ale prezentovať sa a mať obdiv od čo najväčšieho počtu ľudí (a tak nalákať firmy, aby ich sponzorovali, či už priamo alebo cez rôzne produkty a benefity). Preto sa chceme hneď v prvej kapitole vrátiť k pôvodnému významu pojmu influencer. Bez marketingu. Bez biznisu.
Influencer je človek, ktorý vplýva na druhých.