sobota 17. marca 2012

YOGI PRANAVÁNANDA - TISZTA JÓGA

JÓGÍ PRANAVÁNANDA

TISZTA JÓGA
A XV. századi klasszikus jógakönyv, a Gheranda Szamhitá és kommentárja
(Pure Yoga)

Szatmári Zsigmond, 1995
ISBN 963-450-919-3
5.000 výtlačkov

joga, zdravie, šport
200 s., maďarčina+hindština
hmotnosť: 267 g

mäkká väzba
stav: výborný, nepoužívaná

1,80 €  DAROVANÉ

*070*


A Jógának ez a könyve, a Gheranda Szamhitá, a XV. században Indiában élt Jógi-Bölcs, GHERANDA, összefoglaló munkája az ősi Titkos Tanról (kommentárokkal kiegészítve), amelyben elmagyarázza a Jóga-tant, annak fokozatait, a legalapvetőbb gyakorlatoktól a „gyémántkeménységű test" megvalósításán át „az Emberben Lakozó Felsőbbrendű Én" megtapasztalásáig, a Megvilágosodásig, a Végső Célhoz vezető sok-sok gyakorlat leírásával.

A gyakorlatok egy része teljesen ismeretlen még a magyar olvasó számára, ami nem csoda, hiszen a Guru „Tartsd titokban!" paranccsal adta át ezeket a tanítványok legjobbjainak. E könyv a klasszikus Jógairodalom egyik legjelentősebb műve.

MAGYARORSZÁGON MOST JELENIK MEG ELŐSZÖR!

A Jógában a határok kérdése, az állandó diskurzus a különféle jógákról nagymértékben mesterkélt elmeszülemény. A fordítók és kommentátorok állandóan és rövidlátó módon a Hatha-Jóga klasszikus műveként emlegetik a Gheranda Szamhitát. Rendes körülmények között a legalapvetőbb és legfontosabb jógaként mutatják be, minden szakértő szó szerint érti, Guru és tanítvány hasonlóan félre magyarázza. Az ilyen részlegesen megértett és az egésztől elkülöníteti tanítások e Szent Tudomány szegényes karikatúráját képezik. Ugyanez igaz oly sok „izgalmas" és „új" meditációs módszerre is, amelyet manapság előadnak; csak kifinomult materializmusukban páratlanok, a „mi van ebben számomra" hozzáállásban. Ilyen észerevételek ösztönözték a szerzőt arra, hogy első alkalommal megmutassa ennek a Tiszta Jóga tanulmánynak a belső, illetve spirituális aspektusát. Ezért a jelen munka sokkal több mint „csak" Hatha-Jóga tanítások, melyeket népszerűen és nagyon helytelenül értelmeztek. Bár a Jóga teljes és örök mégis állandóan elvész; és ugyancsak állandóan megtalálják. Bizony bölcs az, ki megtalálja.