Naše vojsko, Praha, 1990
edícia Signál
obálka Petr Horák
beletria, literatúra česká, poviedky, detektívky
160 s., čeština
mäkká väzba
stav: dobrý
Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
Příběh o Colasu Breugnonovi patří bezesporu mezi skvosty moderní světové literatury. Hlavní hrdina řezbář, prostý Burgunďan, miluje život, rodný kraj, s pohanskou láskou uctívá přírodu s jejími štědrými dary, rád usedá u sklenky vína. Dobrou náladou a bodrou veselostí se přenáší přes všechny svízele a nástrahy osudu, nezahořkne a nezatrpkne a nikdy jej neopouští optimismus a radost ze života, humor ani zralá moudrost. V rozhlase knihu četl Z. Štěpánek.
Spisovatel Deon Meyer, autor románu Zajatci smrti, který zaznamenal velké čtenářské úspěchy nejprve v zahraničí a vzápětí i u českých čtenářů, předkládá veřejnosti svou novou knihu, Opět opouští vyježděnou cestu thrillerových postupů a zcela neobvyklými prostředky stupňuje čtenářovo napětí až k šokujícímu závěru.
Je to další portrét společnosti v pohybu, politicky zvířené země na jihu Afriky. Meyer vidí své postavy globálně: v jejich odvaze potýkat se se životem, čelit zlu, trestat zločin a bezpráví, Odkrývá však i charakterové vady slabých a záporných postav; sobectví, násilníctví, touhu po majetku, krutost. Nevyhýbá se odvážným erotickým motivům v jejich životním projevu.
Výchozí událostí knihy je zastřeleni obchodníka se starožitnostmi, nejdříve kruté zmučeného. Jde zřejmě o popravu běžnou v praktikách gangů dealerů s drogami. Ze sejfu zavražděného zmizí veškerý obsah včetně důležitého dokumentu.
Policista Zatopek van Heerden má týden na to, aby nalezl vraha. Zatopek - naše čtenáře potěší, že jeho křestní jméno bylo zvoleno podle slavného českého sportovce, jehož si policista hluboce váží - postupně objevuje šokující skutečnost a vyplňuje prázdná místa v životním běhu zavražděného. Ukazuje se, že odpověď na otázku, kdo je vrah, leží zasuta v minulosti, která - jak připomíná motto knihy - "nikdy neumírá".
Nový Meyerův román potvrzuje, že jeho autor rychle vyrůstá ve skvělého hledače a soudce celé galerie lidských typů v nám dosud málo známé zemi jižní Afriky. Zaujme a strhne nejen vyznavače kvalitní thrillerové literatury, ale i čtenáře, kteří se nespokojí s pouhou akci a mají dar hluboce se vciťovat do osudů románových hrdinů, s nimi žit, trpět, milovat.
Druhé vydání druhého dílu oblíbených Základů elektrotechniky přináší čtenářům dílo obohacené o nové stati z moderní elektrotechniky. Dělení knihy na čtyři základní části (tj. Střídavé proudy, Dlouhá vedení, Přechodné jevy a Matematický doplněk) bylo zachováno. Oddíl pojednávající o střídavých proudech, obsahující stati o sinusových napětích a proudech, byl obohacen proti původnímu vydání v části o inversi o způsob bez přenášení úhlů. Výklady o dvojpólu a resonanci jsou rozšířeny, v části o čtyřpólech je nově tabulka převodových vzorců. Oddíl o nesinusových proudech je rovněž obsáhlejší a je přidána stať o legovaném a orientovaném plechu a o ferritech; starší způsoby harmonické analysy jsou nahrazeny metodou Rungeho, přidán výklad o modulaci a nelineárních okruzích. V stati o souměrných složkách je pojednáno o souměrných impedancích a výpočtech zkratů. Nové jsou stati o transduktorech a rozšířeny stati o ferroresonanci subharmonických, o trojfázových sítích a zhasínání oblouků při zemních zkratech. Nová je kapitola o usměrňovačích, část o přechodných jevech byla rovněž přepracována a operátorový počet byl nahrazen Laplaceovou transformací. Přidány jsou kapitoly o proměnném vstupním napětí, o harmonické analyse neperiodických jevů atd.
Již z tohoto stručného výčtu je zřejmé, o jak bohatou a moderní látku jde, a že pod skromným názvem Základy elektrotechniky je obsaženo mnohem více, co může potřebovat každý odborník a studující elektrotechniky.
Udržať si zdravie, sviežosť a mladistvý vzhľad počas celého života je prirodzeným želaním každého človeka. Ženy k tomuto želaniu pripájajú ešte túžbu po kráse a osobitnom pôvabe. Od prvopočiatku ľudstva sa človek naučil používať najrozličnejšie krášliace prostriedky. Mnohé z nich pochádzajú zo sveta rastlín. O tom, ktoré účinné látky priaznivo pôsobia na náš vzhľad, kedy treba rastliny zbierať a ako si z nich pripraviť krášliaci prípravok sa dozviete v tejto bohato ilustrovanej publikácii. Oboznámi Vás aj s uplatnením jednotlivých rastlín pri priemyselnej výrobe moderných kozmetických prípravkov a liečiv.
Stevenson jako jeden z prvních anglických spisovatelů z konce 19. století postřehl, že čtenář ztratil zájem o objemný román velkých viktoriánců Dickensovy a Thackerayho generace. Knižní vydání jeho Ostrova pokladů v r. 1883 toho bylo neklamným důkazem: kratší román s dobrodružným námětem a napínavým dějem dokonale lahodil čtenářskému vkusu a okamžitě si získal obrovský úspěch. Nemenší pozornost vzbudily i Stevensonovy povídky, které upoutaly „strašidelností“ a tajuplností i kouzlem romantického vyprávění a z nichž sedm nejznámějších tvoří náš výbor ze Stevensonových kratších próz. V čele svazku stojí proslulý povídkový seriál Klub sebevrahů o fantastických dobrodružstvích a šlechetných činech prince Florizela z Bohemie, v mnohém předznamenávající detektivní a kriminální žánr. Jak dovedně uměl Stevenson čtenáře klamat a držet v napětí, výmluvně dokumentuje povídka Pavilón trn písčinách. Stevensona nesmírně přitahovalo téma „prazákladní rozdvojenosti člověka“ z mravního hlediska, vztah a rozpor dobra a zla, svár svědomí a viny. Nanejvýš dramaticky řeší tyto otázky v povídkách Markheim a Kumpáni, především však v mistrné novele Podivný případ dr. Jekylla a pana Hyda. Ze vzpomínek na jižní Francii vzniklo úsměvné a mravně naučné vyprávění Franchardský poklad. Zážitky a zkušenosti ze svého pobytu v oblasti Jižních moří uložil Stevenson mimo jiné do napínavé realistické povídky Falesánské pobřeží.
Věřme, že těchto sedm příběhů potěší dnešního čtenáře, mladého i staršího, stejně, jako potěšily čtenáře Stevensonovy doby. Vždyť záliba ve vzrušující dobrodružné četbě neodchází s věkem, ale je vlastní všem, kteří dosud nezestárli srdcem.
ROBERT LOUIS STEVENSON (13. 11. 1850 - 3. 12. 1894), klasik anglické literatury, vynikl především jako poutavý vyprávěč dobrodružných příběhů, v nichž jedinečně spojil vzrušující a napínavý děj s romantickou fantazií a jazykovou vytříbeností. Je znám jako romanopisec a povídkář, ale psal i verše a byl vynikající esejista. Pocházel ze skotského Edinburghu. Již od mládí byl křehkého zdraví a prakticky po celý život zápasil s vleklou plicní chorobou. I když vystudoval práva, jeho jedinou láskou zůstala literatura. Na cestách po Francii se seznámil s Američankou Fanny Osbornovou a roku 1879 se s ní v Kalifornii oženil. Následujícího roku se vrátil do Skotska, kde napsal svůj čtenářsky nejoblíbenější román Ostrov pokladů (Treasure Island, knižně 1883), který mu získal slávu na obou březích Atlantiku. Podlomené zdraví Stevensona neustále nutilo, aby hledal příhodnější klima pro své souchotiny: pobýval ve Švýcarsku, na Riviéře, téměř tři roky prožil v lázních Bournemouth na jihu Anglie. Po otcově smrti (1887) odcestoval znovu do Spojených států, nezdržel se však dlouho a již následujícího roku se vydal na dlouhou plavbu do Jižních moří. Osmnáct měsíců strávil na různých ostrovech v Tichomoří a svou plavbu ukončil na souostroví Samoa, kde náhle zemřel ve věku pouhých 44 let.
Ze Stevensonových nejznámějších knih připomeňme alespoň: Černý šíp (The Black Arrow, 1888), dobrodružný román z Anglie 15. století, Únos (Kidnapped, 1886) a Katriona (Catriona, 1893), dvojice příběhů ze skotské vysočiny, mistrnou makabrózní novelu Podivný případ dr. Jekylla a pana Hyda (The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde, 1886), Pán z Ballantrae (The Master of Ballantrae, 1889), tragický příběh dvou znepřátelených bratří, povídkové soubory Nové příběhy tisíce a jedné noci (New Arabian Nights, 1882), Kumpáni (The Merry Men, 1887) a Příběhy ostrovních noci (The Island Nights’ Entertainments, 1893); z básní zmiňme Dětský sad poezie (A Child’s Garden of Verses, 1885).
Obsahom nového doplneného vydania publikácie, ktorá je rozdelená na dve časti, je stredoškolské učivo fyziky. Teoretický výklad je doplnený príkladmi.
Publikácia je vhodná predovšetkým na súhrnné opakovanie učiva na maturitu a pri príprave na prijímacie skúšky na vysoké školy.
V čase, keď som sa tak, ako iní, vrátil k prírode, stretol som sa s poľovníkmi. Rýchlo sa stali mojimi trvalými priateľmi. Učili ma poznávať poľovnícky život, hoci som nepatril medzi nich. Brodil som sa oráčinou i snehom pri nadhánke na zajace a bažanty, trmácal sa lesnými chodníkmi do vrchov za jeleňmi a srncami, predieral sa húštinami pri durení diviakov.
V tom čase som bol očarený tou večne vzrušujúcou hrou mužov, ktorá sa volá poľovačka. Možno sa u mňa prebudil atavizmus dávnych predkov, ktorí sa živili lovom, lebo som sa aj ja chcel stať poľovníkom. Je pravdou, že ma zmiatla prvá jasnočervená krv ulovenej zveri a krásne, zlatohnedé oči srny, pozerajúcej sa na človeka s ľútosťou a nemou výčitkou. Počas dlhých dní a hodín strávených s poľovníkmi som pochopil, že súčasťou lásky k prírode je aj regulované strieľanie zveri. No nikdy som nepochopil zvrátenosť loveckej vášne, ktorá chŕli strely na všetko, čo sa hýbe.
Keď môj záujem o poľovníctvo vrcholil, musel som pri výkone povolania trestného sudcu súdiť poľovníka, ktorý na poľovačke nešťastnou náhodou zastrelil svojho druha. Bolo mi ho ľúto. Mŕtveho poľovníka ešte viac. Nadovšetko som ľutoval mladú vdovu, jej dve malé deti, ktoré už otec nikdy nepohladí. Ani najprísnejší trest nevyrieši tragédiu oboch strán. Nijaký trest nemožno porovnať s celoživotným väzením výčitiek svedomia.
Ešte krátky čas som chodil s poľovníkmi do lesa a sledoval ich zvyklosti. Ešte krátky čas som bol presvedčený, že sa musím stať poľovníkom.
Neskôr som ich s ľútosťou opustil. Možno to bolo aj z obavy, aby som príliš nepodľahol loveckej vášni. Mohla by mi v budúcnosti zabrániť spravodlivo súdiť - aj poľovníkov. Záujem o poľovníctvo však vo mne pretrval, hoci v zúženej forme — v sledovaní veľkých poľovníckych úspechov a veľkých poľovníckych tragédií.
Všetky uvedené príbehy sa stali dlhoročným i mladším poľovníkom, lebo porušili základné pravidlá bezpečnosti pri poľovačke alebo pri zaobchádzaní so zbraňou. Niekedy sa rovnako ľahostajne správali aj ich obete. A tak obraz smrti, ktorú poľovníci spôsobili svojim druhom alebo svojim najbližším, ich bude sprevádzať navždy. Nikdy ho nevymažú z pamäti...
V poslednom čase sme svedkami neobyčajného rastu kritickej analýzy celého nášho života. Je len prirodzené, že sa literatúra sústreďuje aj na škvrny života, výsledkom čoho je už niekoľko význačných diel s neobyčajnou údernosťou. Medzi prózy a umelecké polemiky pravdy s nepravdou nepochybne patri aj Tatarkov DÉMON SÚHLASU ba je vlastne prvou vášnivou umeleckou kritikou kultu osobnosti a všetkého zlého, čo sa u nás v poslednom desaťročí porobilo. Hoci sa autor zameral len na umelecké kruhy, kde objavil priam ideál despotického človeka - démona súhlasu, ktorý nemilosrdne ničí všetko, čo sa vymyká jeho línii, má táto groteska všeobecnejší charakter a dá sa aplikovať na celú spoločnosť. Všade sme mali démonov-despotov, všade vládcov Figurov a všade plno poslušných a bezmocných figúrok. Pretože sa málo myslelo a obchádzal sa zdravý rozum, narobilo sa i veľa zlého. Tatarka ako statočný komunista, analytik javov a hĺbavý, mysliaci človek pokúsil sa ukázať cestu dopredu. Prichádza s kritikou, ale zároveň aj s návrhmi. Najväčšou jeho devízou, ktorú dáva, je obrana zdravého rozumu