Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

nedeľa 3. septembra 2017

JURAJ RAFAEL DONNER A JEHO OKRUH NA SLOVENSKU

JURAJ RAFAEL DONNER A JEHO OKRUH NA SLOVENSKU

Tvar, Bratislava, 1954
edícia Knižnica výtvarného umenia (17)
prebal Vladimír Janský
1. vydanie, 3.300 výtlačkov

umenie, sochárstvo, výtvarné umenie
132 s., čb fot., slovenčina
hmotnosť: 386 g

tvrdá väzba
stav: veľmi dobrý, bez prebalu, na frontispice pečiatka Dar 1961-62

4,50 € PREDANÉ

*juriv*

Na konci tridsiatych rokov osemnásteho storočia pôsobili v Bratislave umelci zvučných mien, ktorí vytvárali z tohto mesta stredisko umeleckého ruchu Uhorska. K najvýznačnejším z nich patril Juraj Rafael Donner, ktorý, i keď bol najvýznamnejším sochárom rakúskym, vytvoril svoje vrcholné diela v Bratislave. Pôsobil tu približne jedenásť rokov, a diela, ktoré vytvoril v tomto období, patria nielen medzi najlepšie práce jeho tvorby, ale aj medzi diela, ktoré majú po stránke umeleckej európsku úroveň. Aj susedná Viedeň bola jeho tvorbou ovplyvnená, a to jednak prostredníctvom diel, ktoré pre ňu v Bratislave zhotovoval, jednak tým, že Bratislava bola strediskom, odkiaľ Donnerovi žiaci — čerpajúc z jeho umenia — prenášali do Viedne nové umelecké poznatky, ktoré sa tak veľmi odlišovali od tvorby súčasných barokových majstrov, väčšinou Talianov. Bratislava sa tak i popri centrálnom význame Viedne stala v štyridsiatych rokoch osemnásteho storočia mestom, do ktorého prichádzali z Viedne a z Rakúska objednávky, splňované a rozosielané z Donnerovej dielne. Je to niečo ojedinelého v tejto dobe a opakovalo sa to iba na konci osemnásteho storočia, keď veľký rakúsky majster F. X. Messerschmidt vytváral svoje najlepšie diela tiež v Bratislave.

Bude úlohou tejto práce zhodnotiť, na akom umeleckom stanovisku Donner stál a čo jeho tvorba znamenala pre Bratislavu a západné Slovensko. Budeme sa tiež zaoberať osobnosťou J. R. Donnera a jeho tvorbou, pokúsime sa ukázať, ako sa jeho dielo svojím umeleckým výrazom odlišuje od celej súčasnej umeleckej tvorby a ako Donnerov umelecký postoj a svetonázor sa prejavil svojimi pokrokovými prvkami aj v tých dielach, ktoré mali slúžiť cirkevnej propagácii.

Písal kolektív poslucháčov Katedry dejín umenia Slovenskej univerzity v Bratislave: D. Chudomelková, A. Jursa, K. Kahoun, E. Križanová, N. Táborová, S. Vámošiová pod vedením dr. Juraja Kostku.