ZMLUVA PODĽA PAGANINIHO
(Paganinikontraktet)
Ikar, Bratislava, 2011
preklad Mária Bratová
obálka Augustín Putera
ISBN 978-80-551-2467-4
beletria, román, detektívky, literatúra švédska
376 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom, väčší formát
OD 15.2.2025 JE TÁTO STRÁNKA NEAKTUALIZOVANÁ! PREJDITE PROSÍM NA : WWW.STAREDOBRE.SK
Práca je pokusom využiť poznatky základného výskumu v oblasti tradičnej ľudovej kultúry pre spoločenskú prax, a to najmä osvetovú a vzdelávaciu. Zámer autorky spočíva v pozorovaní širokej škály prejavu vkusu ľudových vrstiev v súčasnosti a vhľadaní cesty, pomocou ktorej by bolo možné tieto prejavy ovplyvniť v duchu a v tendenciách socialistickej spoločnosti, teda v tendenciách jej etiky, estetiky a socialistického životného štýlu vôbec.
Táto kniha je voľným pokračovaním knihy Léčivé rostliny pro zdraví a krásu. Nie sú v nej iba liečivé čaje a ich využitie pre zdravý a plnohodnotný život, ale aj niečo o využití liečivých rastlín v našej strave, niečo o včelích produktoch aj niečo o masáži - význam ktorej aj vďaka našej výchove nevieme ešte celkom doceniť.
Vedeli ste, že Hitler užíval kokaín? Že Stalin vykradol banku? Že telo Charlieho Chaplina po jeho smrti ukradli a požadovali zaň výkupné?
Giles Milton je majster beletrizovanej histórie. Jeho Bizarné historky z dejín, napísané osobitým, pútavým štýlom, ponúkajú stovku fascinujúcich historiek, čriepkov histórie, ktoré pôsobia ako výplody spisovateľovej fantázie, ale každé slovo na nich je pravdivé.
Hrdinami historiek sú osobnosti ako Hiroo Onoda, posledný japonský vojak, ktorý bojoval v druhej svetovej vojne ešte v roku 1974, Agatha Christie, ktorá sa v roku 1926 na jedenásť dní záhadne stratila, alebo Werner Franz, stevard, ktorý prežil pád Hindenburgu, keď vzducholoď v roku 1937 zachvátili plamene. Bizarné historky z dejín prinášajú aj odpoveď na to, kto zjedol posledného dronta, kto v skutočnosti zabil Rasputina a prečo má seržant Stubby štyri nohy.
Týmito faktograficky precíznymi historkami Giles Milton ukazuje v novom svetle rozličné neslávne udalosti a mnohé rázovité postavy (a zvieratá) z dejín, ktoré spoločne tvoria pestrú galériu špiónov, lotrov, kanibalov, dobrodruhov a otrokov naprieč dvadsiatimi storočiami a šiestimi svetadielmi.
*komka*fil*
Pozor na intelektuály! Tak by mělo znít zásadní ponaučení z tragického dvacátého století, jež vidělo miliony a miliony nevinných lidí obětovaných v dalekosáhlých plánech na zlepšení podmínek a kvality lidstva.
Kdo jsou lidé, kteří připravovali myšlenkové podhoubí pokrokového, nového a lepšího světa? Vzdělanci a učenci? Nikoli. Většinou nadaní umělci, ale zároveň idealisté a kazatelé světské Utopie, a vždy velcí rétoři a geniální psavci, stačí si vzpomenout na Marxe: „soukromý majetek je krádež a proletariát může ztratit jen své okovy.” Johnson ve své nejslavnější a kontroverzní knize (aby ne, když je tolik potrefených) ukazuje brilantně na životě a díle známých osobností, jako Rousseau, Shelley, Marx, Ibsen, Tolstoj, Hemingway, Russell, Brecht, Sartre, Mailer, Chomsky a mnoho dalších, tu nejhorší z lidských nemocí, intelektualismus. Ono zvláštní přesvědčení polovzdělanců, že jsou povoláni rozumět všemu – morálce, politice, ekonomii, náboženství, filosofii i dějinám a světu, a ze svých amatérských představ si utkají syntézu světonázoru, jako by nevěděli, že lidské vědění je omezené a odbornost v jedné věci neznamená autoritu v disciplině odlišné.
Co ale u kazatelů nového, lidštějšího světa překvapí nejvíc, je tak častá nelidskost a podlost jejich soukromého života, někdy dosahující až monstrózních rozměrů.
PREDANÉ
*marno*fil*
Koloman Kertész Bagala, 2004
edícia Pôvodná tvorba (4)
1. vydanie
ISBN 80-89129-25-0
beletria, román, literatúra slovenská, podpis autora
160 s., slovenčina
tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrá
NEPREDAJNÉ
*komka*home*
Laureát prestížneho literárneho ocenenia Dominika Tatarku 2004
Najnovší román Stanislava Rakúsa zachytáva hodnotovú stratifikáciu zvráteného systému normalizácie, ktorý vytláča na perifériu schopných a favorizuje neschopných či bezcharakterných ľudí. Hlavný protagonista, prozaik a teoretik literatúry Adam Zachariáš, sa pokúša cez „poetiku nenapísanosti“ zobraziť pravú tvár tohoto obdobia. Vzniká tak text v texte – román v románe.
*bib34*jaz*
5,50 €
*bib34*fil*
Soubor 6 statí, jak je psal Sabina do novin a dělnických kalendářů v letech 1849 a 1870-72. Již názvy článků: Životní otázky, Bída lidská, Pokusy základních oprav společenských, Sociální studie, Opravy vně i vnitru a Rozjímání po práci - napovídají, že názory radikálního demokrata se braly reformistickým směrem. Ač Sabina sledoval soudobé světové socialistické myšlení, nesouhlasil s revolučními socialisty, obával se odstranění soukromého vlastnictví a doufal, že se dojde k socialismu soustavným šířením osvěty a vzdělanosti mezi lid, věřil v cíle předmarxovských utopistů, v mravní pokrok, ač sám jako policejní konfident nevynikal jistě mravností. V předmluvě vylíčil Vozka Sabinovu životní cestu, jeho účast na událostech r. 1848, jeho postoj k Palackému a k Bakuninovi i k domácímu dělnickému hnutí a na jeho článcích vystopoval zvláště jeho ještě neujasněné chápání socialismu. Známý Sabinův"poklesek", za nějž byl označen jako "zrádce národa", omlouvá Vozka jeho nejistým postavením volného novináře a povahovou slabostí.
* Mimořádné encyklopedické dílo předních českých a slovenských myslivců, zoologů a fotografů.
* Všechno o tradiční myslivosti i o genetice, chorobách, výživě a etologii zvěře.
* Podrobný popis a biologie všech druhů zvířat Střední Evropy. Jejich pobytové znaky a vztah k přírodě.
* Přehled českých zákonů i zákonných opatření Evropské unie a mezinárodních dohod týkajících se myslivosti.
* Jedinečná obrazová dokumentace.Téměř 1 500 speciálně pořízených fotografií, obrázků,map a dalších ilustračních materiálů.
* Kniha, která zaujme nejen myslivce, ale všechny milovníky přírody.
*sospo*učeb*
PREDANÉ
*karyn*ume*
PREDANÉ
*karyn*ume*
Nový Zákon ukazuje člověku správnou cestu. A já jsem si dovolil připojit k němu vysvětlivky, aby byly hlouběji odůvodněny jeho mravní poučky. Čtenář uvidí, že náboženství sleduje věcné cíle a staví na rozumově logických zákonech. Jeho východiskem je totiž učení o sebevládě, vrcholící v úplném zastavení duševní činnosti při bdělém vědomí, které je jediným reálným předpokladem nezaujatého pozorování. Jím se zostřují smysly natolik, že studující člověk může sledovat dění v příčinách a následcích. To je druhé, vyšší dobro náboženského učení...
...Hodnota náboženství tkví v tom, že když člověk dodržuje jeho přikázání, dospěje k objektivnímu zjištění, že provazy připoutanosti byly zpřetrhány a místo pocitu připoutanosti vystoupil ničím nezničitelný pocit blaha a svobody, spojený s poznáním pomíjejícnosti všech zevních věcí...