Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 20. júla 2013

HŮLA, ZDENĚK - NAUKA O KONTRAPUNKTU

HŮLA, ZDENĚK

NAUKA O KONTRAPUNKTU

Editio Supraphon, Praha, 1985
1. vydanie, 10.000 výtlačkov

hudba, hudobná teória
328 s., čeština
hmotnosť: 526 g

mäkká väzba
stav: výborný

3,50 € PREDANÉ

*R11*

 Je tomu právě dvacet let, kdy u nás posledně vyšla pedagogicky zaměřená práce o kontrapunktu: byl to druhý díl Hůlovy Nauky o kontrapunktu, věnovaný instrumentální polyfonii. Během let se Hůlova Nauka (včetně svého prvního dílu, vydaného už v roce 1958) skvěle osvědčila a současně se stala pro posluchače středních a vysokých hudebních škol i pro širší veřejnost literaturou tím nedostupnější, o co žádanější. Jeho nová, nyní už jednosvazková Nauka o kontrapunktu zestručňuje a kondenzuje výklad do rozsahu menšího, aniž by však pomíjela cokoliv podstatného z pojednávané látky a aniž by cokoliv slevila z vysoké úrovně autorových pedagogických prací. Učebnici proto uvítají především instrumentalisté a zpěváci na konzervatořích, kteří tento nesnadný předmět zvládají ve třetím a čtvrtém ročníku, a ovšem i jejich učitelé. Kniha jistě zaujme i hudebníky a hudební pedagogy, kteří sice už dávno odrostli školním lavicím, ale chtějí si osvěžit či doplnit své znalosti.





SÝKORA, VÁCLAV JAN - DĚJINY KLAVÍRNÍHO UMĚNÍ

SÝKORA, VÁCLAV JAN

DĚJINY KLAVÍRNÍHO UMĚNÍ

Panton, Praha, 1973
1. vydanie, 6.000 výtlačkov

hudba
332 s., čeština, obrazova príloha
hmotnosť: 740 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: prebal po okrajoch mierne pokrčený, knihy vo výbornom stave

2,70 €

*R11*  in **S2P**

Dr. Václav Jan Sýkora CSc., musikolog, cembalista a klavirista, byl svou dosavadní vědeckou i uměleckou činností přímo predestinován k tomu, aby podal velký přehled dnešních vědomostí z oblasti klavírní hry a literatury. Jeho kniha „Dějiny klavírního umění“ splňuje očekávání a poskytuje českému čtenáři hluboce fundované a přitom přehledné pohledy na všechny obory předmětu. Kniha má tři části: Dějiny nástroje, Dějiny hry a pedagogiky, Dějiny klavírní literatury. První část pojednává o vzniku a rozvoji základních typů, clavichordu, cembala a kladívkového klavíru. Jsou probrány i všechny důležité přechodné a dobové typy, jako byla orfika, tangentové klavíry, gambové klavíry, cimbal d´amour, sklenná harmonika atd. Pojednává se o reformních klaviaturách, o ladění a jeho vývoji, jsou podány základní informace o dnešním klavíru a jeho údržbě.

Druhá část informuje o počátcích pedagogické práce v 15. století, o rozvoji názorů na prstoklady a frázováni během staletí, o vývoji základních pedagogických směrů, pojednává o důležitých učebnicích v minulosti a dospívá ke kritice metodických soustav dnešních. Čtenář se dozví o velkých výkonných umělcích a školách, ke kterým se hlásili, o uměleckých ideálech virtuosů minulosti. Pojednání o interpretačním a pedagogickém zaměření velkých skladatelů, jako byli Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Liszt, Schumann, Brahms, Smetana a jiní, je jistě lákavou četbou a přináší řadu nových poznatků i překvapení. Mluví se o vzniku etudové literatury a o jejím rozmachu ve škole anglické a vídeňské, o mohutném rozvoji romantické virtuozity, o Lisztovi, jeho škole a jejím vlivu na metodiku a pedagogiku, o obnově cembalového umění v moderní době.

Nejobsáhlejší část, Dějiny klavírní literatury, probírá systematicky, ale přitom přehledně notové písmo tabulatur, nejstarší památky, epochu virginalistů, a pokračuje výkladem rozmachu umění nizozemského, španělského, portugalského, italského, francouzského, německého až do baroku a do epochy klasické. Bach a jeho synové jsou jakýmsi přirozeným centrem celého staršího vývoje. Je podán přehled nových poznatků o české hudbě předsmetanovské. Kapitoly o romantismu a o národních školách celé Evropy pak vedou čtenáře až do současnosti a k problémům dnešní avantgardy.

Kniha, rozdělená přehledně do 87 kapitol, je doplněna 104 notovými příklady a řadou ilustrací. Bohatý výběr z české i světové literatury, týkající se všech probraných oborů, knihu zakončuje.








pondelok 8. júla 2013

PILKA, JIŘÍ - ZAOSTRENÉ NA HUDBU

PILKA, JIŘÍ

ZAOSTRENÉ NA HUDBU

Opus, Bratislava, 1983
preklad Elena Kučerová
1. vydanie

hudba, hudobná teória
176 s., fotoggrafie, slovenčina
hmotnosť: 630 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

1,80 €

*R11* in **S3P**

Táto kniha je určená predovšetkým dospievajúcej mládeži. Popri viacerých praktických radách — často samozrejmostiach, na ktoré však neraz zabúdame — týkajúcich sa počúvania hudby doma a na koncerte, nákupu reprodukčného zariadenia a starostlivosti oň, alebo výberu platní do diskotéky obsahuje prehľad dejín hudby „v kocke", stručný úvod do "populárnej estetiky", zoznamuje čitateľa so svetom tónov , a hudobnej matérie vôbec a umožňuje nahliadnuť i na prácu interpreta, dirigenta, hudobného režiséra, do tvorivej, dielne skladateľa a pod. Autor podáva plastický obraz hudby na pozadí vývoja myslenia, vedy, vynikajúcich prejavov ľudského ducha či už vo sfére techniky alebo ďalších odvetví umenia.  V prítomnosti zasa poodhaľuje zákulisie hudby, dáva nazrieť do problematiky organizácie koncertného života, opery, do nahrávacieho štúdia. Možno tým  hudbe trocha uberá z tajomnosti, ktorá ju vždy obklopovala, ale podáva rozhodne obraz pútavý, pestrý, neskreslený. Zaostrenou pozornosťou, záujmom umožňuje hlbšie preniknúť k jej podstate, usiluje sa dať odpoveď na otázku, „čo je hudba". A to nielen tzv. vážna hudba. Autor, popredný český popularizátor hudby rozhodne nepatrí medzi tých, čo tvoria nepreniknuteľné hranice medzi populárnou hudbou, džezom, ľudovou, vážnou hudbou č i dychovkou. Nechce, aby sa po prečítaní knihy mladý človek ponáhľaI do koncertnej siene, alebo začal preorganizúvať svoju diskotéku, v ktorej prevládajú platne z oblasti populárnej hudby. Nič podobné nie je cieľom tejto knihy. Má byť len informatívnou príručkou a poskytnúť podnety na  zamyslenie sa nad miestom hudby -  akejkoľvek - v našom živote.





sobota 6. júla 2013

RISINGER, KAREL - NAUKA O KONTRAPUNKTU 20. STOLETÍ

RISINGER, KAREL

NAUKA O KONTRAPUNKTU 20. STOLETÍ
(1. a 2. diel)

Panton, Praha, 1984
1. vydanie, 1.500 výtlačkov

hudba, hudobná teória
184 s., 208 s., čeština
hmotnosť: 623 g

mäkká väzba, s prebalom
stav: výborný, nepoužívaná

2,90 € PREDANÉ

*R11*







ŠOLC, JIŘÍ - PIANO V JAZZU

ŠOLC, JIŘÍ
VERBERGER, JIŘÍ

PIANO V JAZZU

Státní hudební vydavatelství, Praha, 1966
1. vydanie, 3.000 výtlačkov

hudba, hudobná teória, jazz,
240 s., čeština
hmotnosť: 849 g

tvrdá väzba, bez papierového prebalu
stav: veľmi dobrý, venovanie

5,50 € PREDANÉ!

*R11*





CHAPLIN, CHARLES - MÔJ ŽIVOT

CHAPLIN, CHARLES

MÔJ ŽIVOT
(My Autobiography)

Tatran, Bratislava, 1989
edícia Svetová tvorba (194)
1. vydanie, 55.000 výtlačkov
ISBN 80-222-0095-6

životopisy, beletria
368 s. slovenčina
hmotnosť: 794 g

tvrdá väzba, papierový prebal

3,00 stav: veľmi dobrý *bagbe* *kat-bio*

2,80 € stav: veľmi dobrý, vyblednutý chrbát prebalu *H-5-1*

2,90 € stav: výborný, nepoužívaná
*R11* PREDANÉ!


Kto by nepoznal známu figúrku tuláka Charlieho kto by nepoznal aspoň zopár z množstva filmov herca, scenáristu a režiséra Charlieho Chaplina, priekopníka americkej filmovej grotesky u klasika svetovej kinematografie? Jeho poetický svet plný humoru a irónie je skrz-naskrz preniknutý citom, ktorý dodáva jeho dielam nový rozmer, na svoje časy nezvyčajný tragikomický náboj, čo núti diváka smiať sa i plakať zároveň.

,,Ked som dal život tomuto úbohému tulákovi,“ hovorí o svojom hrdinovi Ch. Chaplin, „tejto vystrašenej, znepokojenej, biedne živenej bytosti s patetickou filozofiou, mal Som na mysli satiru: palička predstavovala dôstojnosť, fúziky hrdosť a vyčaptané topánky ťažobu pozemských trampôt.“

Charlie Chaplin prešiel vo svojom vývoji veľký kus cesty. Séria krátkych grotesiek z prvého obdobia jeho tvorby je založená predovšetkým na gagoch a situačnej komike, ale zakrátko už preniká do jeho diel sociálna tematika a Chaplin vykračuje za novými námetmi a novou dramatickou formou, ktorá mu pomohla vyjadriť svoj postoj k rozkladu spoločenských hodnôt a predniesť humanistické posolstvo adresované celému svetu.

Pamäti Ch. Chaplina, ktoré sa pod názvom Môj život po prvý raz dostávajú do rúk slovenského čitateľa, zachytávajú peripetie umelcovho bohatého života veľmi verne a dôkladne. Sú ľudské ako autor sám, pretože sú napísané spontánne a sú osobným vyznaním človeka, ktorý ako citlivý umelec v nich obnažuje svoje rozkolísané vnútro. Sú do značnej miery verným odrazom jeho životných radostí i sklamaní, ťažkostí i úspechov, a zároveň výrazom istého uspokojenia nad prekonaním nespočetných životných prekážok, ktoré sa pred autorom vŕšili na jeho ceste od živorenia na londýnskych predmestiach až k vrcholu umeleckej slávy a vyrovnanej starobe.

Želáme čitateľom, aby im životopis Charlieho Chaplina priniesol práve toľko radosti ako jeho filmy.







TAUSK, PETR - FAREBNÁ TVORIVÁ FOTOGRAFIA

TAUSK, PETR

FAREBNÁ TVORIVÁ FOTOGRAFIA

Osveta, Martin, 1985
preklad Viera Gaburová
2. vydanie, 12.000 výtlačkov

príručky, fotografovanie
192 s., slovenčina
hmotnosť: 756 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

2,00 € PREDANÉ

*R11*

V súčasnosti sa farby tešia veľkému záujmu človeka, ktorý sa nimi rád obklopuje. Preto celkom logicky stúpa aj záujem o farebnú fotografiu, ktorá práve vďaka podaniu celej škály odtieňov presnejšie zachytáva oznámenie o skutočnosti. Obohatenie fotografie o farby otvorilo jej aj nové možnosti pôsobiť na city diváka. Preto nemožno farebný záber považovať za čiernobielu fotografiu, ktorá by bola navyše len kolorovaná. Čím skôr si záujemca o farebné snímky uvedomí ich svojráznosť, tým rýchlejšie nastúpi správnu cestu. K jej nájdeniu má práve pomôcť kniha Petra Tauska, ktorá vychádza v druhom, rozšírenom a prepracovanom vydaní.

Autor postupuje najprv od všeobecného rozboru farebných odtieňov a psychológie ich vnímania k špecifickým požiadavkám na technické vybavenie a k voľbe fotografických citlivých materiálov. Ďalšia časť publikácie sa venuje opisu čiastkových úkonov, v rámci postupu vedúceho k snímaniu farebných záberov, pričom autor stále pripomína, akým spôsobom ich možno modifikovať, aby fotografujúci dosiahol optimálne výsledky. Remeselné a umelecké zásahy sa vo fotografii vzájomne prelínajú a práve z tohto hľadiska je riešená aj kapitola, ktorá sa zaoberá významom oboch stránok týchto činností. Autor sám je nielen teoretik, ale aj aktívny fotografista, takže veľa tvrdení dopĺňa vlastnými skúsenosťami. Je to výhoda najmä v poslednej, rozsiahlej stati venovanej praktickým ukážkam, kde vysvetľuje čitateľovi, ako možno riešiť niektoré častejšie sa vyskytujúce námety.

Podstatným prínosom druhého vydania tejto publikácie je jej značné prepracovanie a rozšírenie o najnovšie poznatky z oblasti farebnej fotografie, rozšírený zoznam použitej a odporúčanej literatúry, ako aj Slovník osôb, o ktorých sa hovorí v texte.





piatok 5. júla 2013

JUNGBLUTH, AXEL - JAZZ HARMONIELEHRE

JUNGBLUTH, AXEL

JAZZ HARMONIELEHRE
Funktionsharmonik und Modalität

Schott, Mainz, 1981

hudba, jazz, hudobná teória,
88 s., nemčina
hmotnosť: 189 g

mäkká väzba
stav: výborný, nepoužívaná

2,30 € PREDANÉ

*R11*






ASRIEL, ANDRE - JAZZ, ASPEKTE UND ANALYSEN

ASRIEL, ANDRE

JAZZ, ASPEKTE UND ANALYSEN

Lied der Zeit, Berlin, 1985
4. vydanie

hudba, hudobná teória, jazz
436 s., nemčina
hmotnosť: 690 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

3,90 € PREDANÉ

*R11*

Ais im Jahre 1966 das Buch »Jazz-Analysen und Aspekte« erschien, war das, wenn auch mit allen Mängeln eines Erstlings behaftet, der erste Versuch uberhaupt, dem Publikum der DDR den Jazz in einer Gesamtdarstellung näherzubringen. Auf stetig verbesserte zweite und dritte Auflagen (1977 und 1980) folgt nun - abermals erweitert, aktualisiert und in neuem Gewande -die vierte, die den Jazz, diese verwegene improvisierte Musik des zwanzigsten Jahrhunderts, auf seinem abenteuerlichen, mit immer neuen kommerziellen Anfechtungen besäten Weg von seinen plebejischen Anfängen bis zu den vielfaltig verästelten, diffizilen Formen der frühen achtziger Jahre historisch und musikalisch darstellt. Möge es mit Hilfe der gewachsenen Einsichten des Autors und der temperamentvollen Einwände seiner Kritiker gelungen sein, die heute kaum noch zu uberschauende Vielfalt des Stoffes in einem informativen und anregenden Buch zu bändigen.

(André Asriel, gebürtiger Wiener, Jahrgang 1922, studierte Klavier und später Komposition in Wien, London, Westberlin und Berlin— DDR, u. a. bei Franz Osborn, Ernst H. Meyer und Hanns Eisler. Er ist Lizentiat des Londoner Royal College und der Royal Academy of Music und legte seine Staatsexamen an der Westberliner Musikhochschule ab. Seit 1950 ist er Dozent, seit 1967 Professor fur Tonsatz an der Hochschule fur Musik »Hanns Eisler« in Berlin-DDR. Er wurde fur seine Arbeit als Lehrer und Komponist mit dem Nationalpreis und dem Vaterländischen Verdienstorden der DDR ausgezeichnet. Während seiner Londoner Emigration (1938-1946) erwachten uber den innigen Kontakt mit der englischen Sprache sein Interesse und seine Verbundenheit mit der angelsächsischen und afro-amerikanischen Volksmusik und mit dem Jazz. Elemente dieser Genres wurden zum integralen Bestandteil seiner Ausdrucksweise und sind in seinen Liedem, seiner Kammermusik und in seinen Film- und Theatermusiken nachweisbar. Seine jahrzehntelange Beschäftigung mit dem Jazz ais Komponist, Horer, Sammler und Leser fand schliesslich im vorliegenden Buch ihren Niederschlag.







SCHÖNBERG, ARNOLD - A ZENESZERZÉS ALAPJAI

SCHÖNBERG, ARNOLD

A ZENESZERZÉS ALAPJAI
(Fundamentals of Musical Composition)

Zeneműkiadó, Budapest, 1971
preklad Tibor Tallián
1.600 výtlačkov

hudba, hudobná teória, notové zápisy
224 s., maďarčina
hmotnosť: 528 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: kniha nečítaná, prebal po okrajoch ohnutý

8,00 € DAROVANÉ

*R11*

Schönberg, századunk legnagyobb zeneszerzőinek egyike, korának kiemelkedő pedagógusa is volt. E könyvét gyakorlati formatankönyvnek is nevezhetnénk. Célja, hogy „anyagot biztosítson az egyetemek átlagdiákja számára, akinek a zeneszerzéshez, zenéhez nincs különösebb tehetsége; kiszélesítse az iskolákban tanító szakemberek látókörét; bőséges tanulnivalót nyújtson a tehetséges zenésznek, a leendő komponistának is.” Tanítványait aktívan vonja be a zeneszerzés technikai problémáinak megoldásaiba: számos mintapéldával

mutat utat a lehetőségekhez, melyeknek segítségével a növendék önálló feladatokra vállalkozhat. „Három éves egyetemi tanárkodásom alatt (miközben negyven éves tanári pályafutásom sok elképzelését meg kellett változtatnom) felismertem, hogy a diákok legnagyobb gondja: hogyan komponálhatnak ihlet nélkül. Válaszom természetesen: sehogy. Minthogy azonban ha tudnak, ha nem, komponálniuk kell, el kell látni őket jótanácsokkal. És úgy hiszem, egyetlen útja van annak, hogy segítsünk rajtuk: ha megmutatjuk, hogy egy problémát nemcsak egyféleképpen lehet megoldani.” Ennek értelmében végigvezeti az olvasót a leggyakoribb zenei formákon. Bár a zeneszerző Schönberg századunk zenéjében új korszakot nyitott, mégis hitte és hirdette, hogy a modem zenéhez a klasszikus zeneirodalmon, a klasszikus formán át vezet az út. Ezt az utat bejáró könyve zenetanítók, előadók, a komponálással próbálkozók és általában zenét tanulók számára egyaránt nélkülözhetetlen.