štvrtok 5. apríla 2012

BHIKKHU BODHI - THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS

BHIKKHU BODHI

The Discourse on
THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS
(Brahmajála Sutta)
The Brahmajála Sutta and its Commentarial Exegesis

Buddhist Publication Society, Kandy, 1978

náboženstvo, náboženstvá východné, buddhizmus, filozofia
360 s., angličtina
hmotnosť: 410 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: prebal po krajoch opotrebovaný, kniha vo výbornom stave

0,30 € PREDANÉ !

Kto je BHIKKHU BODI ?
*076*


THE TRANSLATOR

Bhikkhu Bodhi (Jeffrey Block), is a Buddhist monk of American nationality. Born in New York City in 1944, he received a B.A. degree from Brooklyn College in 1966 and a doctorate in philosophy from Claremont Graduate School in 1972. Coining to Sri Lanka after completing his academic studies, he entered the Buddhist monastic order as a novice in 1972, and the following year received full ordination as a bhikkhu. He studied in Sri Lanka and India from 1972 to 1977, and now resides in the United States.

The Discourse on THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS (Brahmajála Sutta)

The Brahmajála Sutta is one of the most important discourses in the Páli Canon of Theraváda Buddhism. It appears as the very first discourse in the Suttapitaka, and its assignment to this position reflects the high esteem in which it was held by the ancient redactors of the Canon. But the Brahmajála is more than merely the first item in the collection of the Buddha's discourses. It is the gateway to the entire Dispensation (Sásana) itself, and its central message must be grasped to ensure a correct understanding of the doctrinal development to follow.

THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS The Brahmajála Sutta and its Commentarial Exegesis

The aim of the Buddha in expounding the Brahmajála Sutta is to elaborate a "net" of sixty-two cases capable of, catching all possible speculative views on the nature of the self and the world. The Discourse succinctly describes the situation cut of which each view arises, and then goes on to show the general conditional basis for man's speculative flights. It explains how man's speculative disposition holds him in bondage to the wheel of birth and death, and how by the development of insight he can cut through the chain of theories and opinions to arrive at the state of enlightened liberation.

The present work is an English translation of the Sutta and the exegetical literature that has built up around it, including its classical commentary and two sub-commentaries. It contains the first attempt at a large-scale translation from the sub-commentaries, a stratum of Buddhist literature rich in insights into the philosophical and psychological core of the Dhamma. Included as well are three digressional tracts from the exegetical literature, among them a long treatise on the Páramitás (Perfections) and the Bodhisattva ideal, which throws a valuable sidelight on a rarely known aspect of Theraváda Buddhism.

A lengthy introduction elucidates the key points of the discourse and explains the place of the Brahmajála in the overall structure of Buddhist thought.





MERTON, THOMAS - HÉTLÉPCSŐS HEGY

MERTON, THOMAS

HÉTLÉPCSŐS HEGY
(The Seven Storey Mountain)

Szent István Társulat, Budapest, 1981
ISBN 963-360-145-2

životopisy, kresťanstvo, náboženstvo,
404 s., maďarčina
hmotnosť: 483 g

tvrdá väzba
stav: výborný, nepoužívaná

1,00 €  DAROVANÉ

Viete, že THOMAS MERTON, trapistický mních, mystik, zomrel v Bangkoku na zásah elektrickým prúdom, keď vychádzal z vane ?
*076*


BHIKKU NÁNANANDA - CONCEPT AND REALITY

BHIKKU NÁNANANDA

CONCEPT AND REALITY
in Early Buddhist Thought

Buddhist Publication Society, Kandy, 1976
2. vydanie

náboženstvo, náboženstvá východné, buddhizmus, filozofia
154 s., angličtina
hmotnosť: 200 g

mäkká väzba
stav: veľmi dobrý

0,10 € PREDANÉ !

Kto je BHIKKHU ?

*076*




streda 4. apríla 2012

STEINER, JOHANNES - KONNERSREUTHI NEUMANN TERÉZ

STEINER, JOHANNES

KONNERSREUTHI NEUMANN TERÉZ
eredeti jelentések, naplók és okmányok alapján
(Theres Neumann von Konnersreuth - Ein Lebensbild nach authentischen Berichten, Tagebüchern und Dokumenten)

Ecclesia, Budapest,
ISBN 962-363-480-6
2.vydanie

kresťanstvo, náboženstvo
338 s. + 51 obr., maďarčina
hmotnosť: 335

mäkká väzba
stav : dobrý

0,90 € DAROVANÉ

*076*
Nemecká katolícka mystička, v roku 2005 sa začal proces beatifikácie TERÉZIE NEUMANNOVEJ


Johannes Steiner
- 1902-ben született a felső-bajorországi Markt Altmannsteinben négygyermekes gabona- és terménykereskedő első gyermekeként.
1913-tól középiskoláit végzi Neuburgban.
1922-től a müncheni Kereskedelmi Főiskola hallgatója, emellett látogatja az egyetem filozófia- és művészettörténeti előadásait. Közben a Münchner Neueste Nachrichten c. lapnál dolgozik. Itt ismerkedik meg Dr. Fritz Gerlich-hel. Doktorrá avatása után a Naturrechtverlag GmbH kiadói igazgatója és üzletvezetője.
- 1933-ban a szerkesztőséget és a kiadóhivatalt az SA rohamcsapatai megsemmisítik. Gerlich által kapcsolatba kerül Neumann Terézzel és családjával, aki összeismerteti Dr. Hugó Schnellel. Vele együtt alapitja meg a Schnell & Steiner kiadóvállalatot, előbb kis egyházi kiadványok, majd könyvek kiadására.
- 1962-ben Neumann Teréz halála után azonnal hozzákezd a róla szóló, azóta több kiadásban megjelent életrajz megírásához Naber plébános tanácsai mellett. Ma is a kiadó egyik vezetője.

Ez a könyv egy német parasztleány, a konnersreuthi Neumann Teréz életén keresztül a vallásos élmények és tapasztalatok legkényesebb területével, a misztikával, pontosabban Isten e választottjának misztikájával ismerteti meg az olvasót. Neumann Teréz alakja és története sokáig parázs viták kereszttüzében állt, és nem is indokolatlanul. Élete a hit szemüvegén keresztül nézve Isten csodálatos ajándéka; a természettudományok korlátai közül kilépni képtelen szemlélet számára maga az abszurdum.

1898-ban született; 1918-ban, húszéves korában, a faluban támadt tűz oltása során hátgerince súlyos sérülést szenved, aminek következtében egész teste megbénul, majd a következő évben meg is vakul. Négy évi vakság után, 1923-ban Lisieuxi Kis Szent Teréz boldoggá avatásának napján visszanyeri látását, 1925-ben pedig, a szentté avatás napján csodás körülmények között bénaságából is felgyógyul. 1926-ban megjelenik testén Krisztus öt sebe - a stigmák -, amelyeket 1962-ben bekövetkezett haláláig visel. A sebek nem gyógyulnak és nem fertőződnek; péntekenként - Urunk szenvedésének és kereszthalálának napján - bőségesen véreznek és erős fájdalmakat okoznak. Teréz életét gyermekkora óta látomások és jelenések kísérik: csodás gyógyulásainál Lisieuxi Kis Szent Teréz jelenlétét tapasztalta, péntekenként Jézus szenvedéseit élte át, szentáldozásai során — és sok más alkalommal is - misztikus kapcsolatba került az Üdvözítővel. 1926-tól nem. kíván enni és inni; 1927-től haláláig - 35 éven át! - semmiféle ételt és italt nem vesz magához, a mindennapos szentáldozás ostyáján kívül; a misztika története nem ismer hasonló esetet.

Emberileg tulajdonképpen érthető, hogy a természettudománynak kizárólagosságot biztosító gondolkodás elutasítja e közléseket, mert ami tudományosan nem magyarázható, „az nem lehet igaz". A tények azonban ettől még tények maradnak. Hiábavaló minden spekuláció és mégoly alaposan alátámasztott okfejtés valaminek a lehetetlenségéről, ami VAN. Contra factum non valet argumentum -tartja a régi, de örök érvényű alapelv: a tényekkel szemben semmiféle érv sem lehet érvényes.

Ennek ellenére még a keresztények között is — főleg a mindenáron modernnek látszani akarók soraiban - divatos dolog a természetfeletti jelenségek, a csodák jelentőségét alábecsülni. Az indoklás rendszerint az, hogy az ilyesminek a hit szempontjából nincs jelentősége. Pedig Jézus üzenetének az az „elmodernizálhatatlan" lényege, hogy a látható és mérhető fizikai világon kívül van egy láthatatlan és mérhetetlen szellemi világ is, amelybe a halál kapuján keresztül mindannyian belépünk egyszer, s ahol Isten megítél bennünket, és az evangélium a bizonyítéka annak, hogy e másik világ erői megjelenhetnek a fizikai világ hatókörében, és felfüggeszthetik vagy módosíthatják annak törvényeit. Az Űr Jézus és az apostolok is tettek csodákat, legtöbbször éppen a hit felkeltése vagy megerősítése érdekében, amint az Máté evangéliumából (11, 20—21) is nyilvánváló: Jézus „akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tiruszban és Szidonban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot".

Mert minden csoda jel. Isten és az ö természetfeletti valóságainak jele. Fel kell ismernünk mondanivalóját, üzenetét, logikus következményeit pedig be kell építenünk az életünkbe.

ECGLESIA

Viz László





RÓNAY, GYÖRGY - HIT ÉS HUMANIZMUS

RÓNAY, GYÖRGY

HIT ÉS HUMANIZMUS

Ecclesia, Budapest, 19**
ISBN 963-363-411-3

filozofia, kresťanstvo, náboženstvo
452 s., maďarčina
hmotnosť: 576 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: prebal opotrebovaný po krajoch, kniha vo výbornom stave

0,60 €  DAROVANÉ

Kto bol GYÖRGY RÓNAY ? (hun.)
*076*

Tíz éven át lehettem Rónay György közvetlen munkatársa, bizalmasa. Amikor meghívott maga mellé a Vigiliát szerkeszteni, az embert nem ismertem, csak az írót, a költőt, a neves esztétát és fordítót. Sok mindent olvastam tőle, és sok mindent hallottam róla, de hogy valójában kicsoda: mennyire ember, mennyire mélyen keresztény tudtam. Előbb találkoztam a prózaíróval, főként a novellistával, később a költővel és irodalomkritikussal, mint a köznapi emberrel, a meggyőződéses hívővel, egyházának hűséges munkásával, akinek morális nagysága, etikai tartása oly erős példa volt életében s oly erős, egyre erősebb példa halálában, hogy úgy érezzük, az ember már-már életműve fölé nő, az ember már-már több a műnél.

Különös ez a fordított sorrend: általában arról szoktunk beszélni egy-egy kiváló író vagy költő méltatásakor, milyen nagyszerű alkotásokat hagyott maga után, milyen emlékezetes figurákat  teremtett, s ezzel szemben az emberről, a hétköznapi társról inkább hallgatunk, mert tudjuk, milyen gyenge anyagból volt gyúrva. Legtöbbször a művekre hivatkozunk, és lehetőleg keveset mondunk arról, aki megalkotta őket. Nem így Rónay György esetében. Azon kevesek közé sorolhatjuk, azok közé az írók, költők, művészek közé, akiknél az ember etikai minősége azonos az alkotások minőségével, akiknél az etikai kvalitás szorosan igazodik a mű esztétikai kvalitásához. Mondandója — akár regényeit vagy elbeszéléseit lapozzuk föl — nem pusztán a szereplőknek a jól bonyolított történetből vagy jól megszerkesztett helyzetből következő gondolataiból állt össze, hanem erre a történetre, erre a helyzetre tartalékolt legsajátabb vallomásaiból és élményeiből. Lírája — a fiatalkoritól az öregkoriig — sohasem pózból, szerepből, másodlagosságból táplálkozott, hanem a következetesen humanista, következetesen keresztényi magatartásából. Az írás éppúgy magánügye volt, a. legtisztább, lelkiismereti értelemben, mint a privát élete.

A Rónay Györgyhöz fűződő kapcsolatom az évek folyamán szinte észrevétlenül nőtt át az ideális munkatársi kapcsolatból őszinte baráti viszonnyá. Ezt a kötetet is az ő csöndes jóváhagyásával szerkesztettem, amely most tiszteletadássá vált, a magyar katolicizmus tiszteletadásává Rónay György emléke előtt. És, ha nem veszik szerénytelenségnek, ez az én tisztelgésem is. Személyes főhajtásom.

Hegyi Béla





THE PATH OF BUDDHISM

THE PATH OF BUDDHISM

The Lanka Bauddha Mandalaya, 1952

buddhizmus, náboženstvá východné,
300 s., angličtina
hmotnosť: 511 g

tvrdá väzba
stav: zachovalá, obal opotrebovaný

0,50 € PREDANÉ !

*076*








utorok 3. apríla 2012

TEILHARD DE CHARDIN, PIERRE - AZ EMBERI JELENSÉG

TEILHARD DE CHARDIN, PIERRE

AZ EMBERI JELENSÉG
(Le Phénomène Humain, Éditions du Seuil)

Gondolat, Budapest, 1980
ISBN 963-280-939-4
2. vydanie, 18.000 výtlačkov

filozofia
396 s., maďarčina
hmotnosť: 331 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

0,90 €  DAROVANÉ

Viete, že PIERRE TEILHARD DE CHARDIN, jezuita, sa podieľal na objavení sinantropa v Číne ?

*076*

A francia paleontológus és teológus nevét és felfogását a magyar olvasóközönség eddig csak a róla szóló tanulmányokból ismerhette. Ez a kötet Teilhard de Chardin fő műve, amely jelentős állomása volt annak a szemléletbeli elmozdulásnak, amelynek során a nyugati katolicizmusban egy radikalizálódó, a társadalmi problémák iránt érdeklődő irányzat bontakozott ki. E könyvében a szerző tudományos-meggyőződését és vallásos hitét próbálja összhangba hozni. A darwini evolúció-elméletből indul ki, s bár érvelése teológiai színezetű, és a társadalmi jelenségeket a biológia modellje alapján képzeli el, mégis a társadalmi és kozmikus méretű emberi felelősséget hirdeti. Nézeteinek számunkra elfogadhatatlan vonásai ellenére ez teszi koncepcióját mégis alkalmassá arra, hogy őt meghallgatva szálljunk vitába vele. Teológus írását olvassuk, aki végkövetkeztetéseiben ugyan a hithez jut el, de tudományos meggyőződését a valóságtól tanult dialektika módszerével bontakoztatja ki. A kötet ellentmondásai között Tordai Zádor értő bevezetője segíti eligazodni az olvasót.





TOMÁŠ, EDUARD - 108 MEDITACÍ

TOMÁŠ, EDUARD

108 MEDITACÍ
jógových rad, postřehů a pokynů pro pokročilé

Avatar, Praha, 1996
edícia Vhled
1. vydanie
ISBN 80-85862-16-6

joga, duchovná cesta, náboženstvá východné, buddhizmus, zdravie
296 s., čeština
hmotnosť: 464 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

7,00 € PREDANÉ!
Viete, že TV seriál "Paměti mystika" je podľa námetu EDUARDA TOMÁŠA ?

*076*


Eduard TOMÁŠ se narodil 25.11.1908 v polském Přemyslu českým rodičům, s nimiž potom žil v několika evropských zemích.

Po ukončení studia na Právnické fakultě UK působil v různých správních úřadech až do roku 1955, kdy byl spolu s jinými právníky přeložen k manuální práci.

S jógovými zkušenostmi se setkal již v dětství. Duchovní obzor se mu však otevřel až prostřednictvím jógových a mystických knih a také po setkání s několika významnými duchovními učiteli (P. Brunton, F. Drtikol aj.). Značný vliv na jeho vnitřní vývoj měla i jeho žena Míla, s níž spolupracuje dodnes.

Od autora dosud vyšlo v nakladatelství AVATAR:

Cesta uskutečnění - asparšajóga
Umění klidu mysli
Jóga Velikého symbolu
Milarepa
Kamenná sekera
Tajemství jogínovo
Růžový elixír
999 otázek a odpovědí na cestě Poznání Praxe jogové filozofie
(spoluautorka Míla Tomášová)

K vydání se připravuje:
reedice a dotisky
999 otázek a odpovědí na cestě Poznání
Jóga pozornosti
Úvod do integrální jógy
Tajné nauky Tibetu
Umění klidu mysli

dosud nevydané tituly
Paměti mystika Duha v zrcadle Veridixin
Po stopách Zlatého věku a další







pondelok 2. apríla 2012

DOBRACZYŃSKI, JAN - JÓZSEF, AZ ÁCS

DOBRACZYŃSKI, JAN

JÓZSEF, AZ ÁCS
Bibliai regény
(Cień ojca)

Ecclesia, Pécs, 1981
ISBN 963-363-616-7
2. vydanie

beletria, román, história, Biblia, kresťanstvo
312 s., maďarčina

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: veľmi dobrý, nepoužívaná

0,90 €  DAROVANÉ

Viete, že JAN DOBRACZYŃSKI bol "Spravodlivý medzi národmi" ?

*076* 


Jan Dobraczyński, a világhírű katolikus író, a lengyel irodalom kimagasló egyénisége művészi pályafutásának talán legnagyobb művét alkotta meg ezzel a regénnyel. A könyv két év alatt három kiadást ért meg hazájában, valamennyi többezres példányszámban. Lefordították németre, angolra, franciára, olaszra, horvátra, eszperantóra. Osztatlan siker kíséri mindenütt.

Dobraczyński nem klisét állít olvasói elé József alakjában, nem valami öreg, szakállas, őszhajú, már-már aggastyán korú férfit. Az ő regényének Józsefe erős, fiatal férfi, szorgalmas munkás, élő és érző ember. A hitből él, és kétségeit ezzel az Istenbe vetett hittel legyőzve, tudatosan vállalja, hogy a Fiú - a Messiás - gondviselőjévé, családjának - a Szent Családnak - őrzőjévé legyen. Férfi, szereti a feleségét, Mirjamot, de elfogadja Isten akaratát, és vállalja az áldozatot.

Az Asszony és a Fiú között - e két biztos Pont között - játszódik le József élete (ezért lett az első rész címe: „Az Asszony", a másodiké pedig: „A Fiú"). Szent Józsefről keveset tudunk. Csak annyit, amenynyit a Szentírás - főként Máté, de Lukács evangéliuma is — mond róla. Az író kibővítette a Biblia szűkszavúságát, de mindig híven a hit tanításához és szelleméhez. A könyv lapjain újra meg újra megjelennek az Ó- és Újszövetség utalásai, az eredeti vallási és népszokások. Maga a színhely - a Szentföld - reális valóság. Végül pedig József ott „lép ki" a regényből, ahol a Bibliában is: amikor megtalálták Jézust a templomban.