Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

pondelok 12. februára 2024

LEJTES, NATAN SEMJONOVIČ - ROZUMOVÉ SCHOPNOSTI A VEK

LEJTES, NATAN SEMJONOVIČ

ROZUMOVÉ SCHOPNOSTI A VEK

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1973
edícia Základné pedagogické a psychologcké diela
prebal Karol Rosmány
1. vydanie, 4.000 výtlačkov
67-138-73

psychológia
228 s., slovenčina

tvrdá väzba s prebalom
stav: dobrý, pečiatky v knihe, prebal ošúchaný

predané

*bib30*psy*

V prvej kapitole autor venuje pozornosť vekovym osobitostiam žiakov a ich významu pre vývin rozumových schopností. V následujúcich troch podkapitolách pojednává autor o celkových psychických svojráznostiach žiakov 2., 6. a 9. ročníka. Na týchto reprezentantoch ilustruje špecifické a svojrázné psychické osobitosti dětí rôznych vekových skupín. Pritom autor využíva svoje bohaté skúsenosti a výsledky vlastných pozorování.

V druhej kapitole autor venuje pozornosť problémom nerovnomernosti vývinu schopností. Zacieľuje sa najmä na problém tzv. „zázračných détí“, podrobne osvetľuje túto problematiku so znalosťou odborníka a podává aj pripomienky, jako třeba takéto javy hodnotiť v praxi a správně k nim pristupovať. Značnú pozornosť táto kapitola venuje otázkám vzrastu všeobecných i špeciálných schopností v staršom školskem veku.

V tretej kapitole autor pojednává o vekovom a individuálnom pristupe k rozumovým osobitostiam žiakov, kde rozoberá tak niektoré teoretické otázky, ako aj možnosti praktických prístupov, aplikovanie teoretických a výskumných faktov na praktickú výchovu a usmerňovanie rozumového vývinu žiaka. V kapitole sa venuje primerana pozornosť aj niektorým metódam psychologického výskumu…

Celkove kniha pojednáva o všeobecných rozumových schopností vo vzťahu k vekovym osobitostiam žiakov mladšieho, stredného a staršieho skolského veku. Autor akcentuje najmä zásadu, že schopnosti sa u detí nezískávajú v hotovej forme od narodenia, ale že sa rozvíjajú postupně v súčinnosti dieťaťa s okolitým svetom...