Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

piatok 6. apríla 2012

SYŘIŠŤOVÁ, EVA - IMAGINÁRNY SVET

SYŘIŠŤOVÁ, EVA

IMAGINÁRNY SVET
(Imaginární svět)

Smena, Bratislava, 1985
edícia Križovatky
1. vydanie, 10.000 výtlačkov

psychológia, psychiatria, mentálne choroby,
184 s., slovenčina
hmotnosť: 214 g

mäkká väzba
stav: výborný, nepoužívaná

1,50 € PREDANÉ!

*076*




Dr. Eva Syřišťová, CSc., je docentkou Katedry psychológie Karlovej univerzity v Prahe. V centre jej teoretického a praktického záujmu vždy boli jej klinicko-psychologické a vedecké práce psychózy, najmä schizofrénie. Je prvou autorkou v Československu, ktorá psychoterapeuticky sprístupnila schizofrenickú psychózu a priblížila tak odbornej, ako aj laickej verejnosti pozoruhodné psychologické zázemie tejto choroby.

Jej kniha Imaginárny svet vzbudila značný ohlas v širokých čitateľských radoch, medzi odborníkmi aj laikmi u nás i v zahraničí. V prvej časti — viac teoretickej - sa autorka venuje histórii schizofrénie, kritickému pohľadu na ochorenie, biologickým a konštitučným aspektom a farmakologickým i psychologicko-sociálnym modelom. Analyzuje prístupy mnohých lekárov i vedcov a odhaľuje dôležité medzníky v názoroch na chorobu a spôsoby jej liečenia. V druhej časti na príkladoch zo života a z lekárskej praxe autorka osvetľuje vznik choroby, jej priebeh i možnosti psychoterapie. Kniha chce vykoreniť mylný názor laikov, že schizofrenikov svet je nezrozumiteľný „normálnemu" človeku. Autorka jedinečným spôsobom sprostredkúva dosiaľ neznámy vnútorný svet chorého čitateľovi, vedie ho k pozitívnemu a realistickému postoju k psychickým poruchám a získava ho pre myšlienku aktívnej pomoci.

Podľa štatistík Svetovej organizácie duševného zdravia pripadá na 100 osôb duševne zdravých jeden schizofrenik, čo značí, že na našej zemeguli žije asi 25 miliónov schizofrenikov. Nie je to zanedbateľné číslo. Autorka toto číslo nepodceňuje - a varuje. Svojím nezvyčajným „lyrizmom podrobeným disciplíne" dosahuje u čitateľa mimoriadnu účasť a porozumenie. Ťažisko knihy spočíva v sile medziľudských vzťahov, v jej hlboko humanistickom odkaze.




BÁDY, FERENC - AZ ÖRÖK ÁDVENT FELÉ...

BÁDY, FERENC

AZ ÖRÖK ÁDVENT FELÉ...
Válogatott cikkek, meditációk

Ecclesia, Budapest, 1984
ISBN 963-363-924-7

náboženstvo, beletria, román,
340 s., maďarčina
hmotnosť: 380 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

0,30 € DAROVANÉ

*076*


Dr. Bády Ferenc

1912-ben született Nagycétényben (Nyitra m.). Középiskoláit a váci piaristáknál és az esztergomi bencéseiknél végzi. Teológiai tanulmányait az esztergomi Hittudományi Főiskolán kezdi és a Pázmány Péter Tudományegyetemen fejezi be.
1936-ban Esztergomban pappá szentelik.
1936—40 között az Országos Katolikus Legényegylet prefektusa és titkára, újságjának szerkesztője. Folyamatosan jelennek meg cikkei a katolikus sajtóban.
1940—42-ben Zuglóban káplán, közben a Budapesti Egyházközségi Tudósítót, majd később a Ferencváros c. lapot szerkeszti.
1942—50 között az Országos Központi Legényegylet elnöke és az Actio Catholica Országos Elnökségének főtitkára.
1950-ben a Szent Erzsébet Karitász Központ igazgatója. A katolikus Kis Színház egyházi vezetője.
1951—57-ig az Ecclesia Szövetkezet elnöke.
1951-ben címzetes apát.
1951—56-ig Budapest-óbudai plébános.
1956—57 között esztergomi szemináriumi rektor.
1957 óta Budapest-Újlak plébánosa.
1977-ben protonotárius kanonok, majd esperes, ezt követően budai főesperes.
1984-ben Lékai László bíboros, prímás, esztergomi érsek általános érseki helynökké nevezi ki.


Ez a könyv egy közel félévszázadot felölelő hiteles papi életmű összegezése, szellemi dokumentumgyűjteménye.

És mint minden igazi írásmű, mely az alkotó egyéniség és az élet ütközéséből kipattant szikrától nyeri fényét és hőjét, nemcsak a szerző egyéniségének vonásait viseli magán, hanem a megélt korszakok kínzó problémáinak sajátos karakterét is. Erre utal az előszót író Bíboros Főpásztor, amikor az írásokban kitapintható jellegzetességek között az emberi élet korszakváltásai mellett a „történelmi időjárás jegyeit" említi.

Máté evangéliumának utolsó verseiben így szól a föltámadás után tanítványainak megjelenő, és tőlük búcsút vevő Krisztus: „Én kaptam minden hatalmat az égen és a földön. Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket ..." (Mt 28,18—19). A tanítványt tehát — és minden tanítvány-utódot — az ég és föld minhen hatalmának birtokosa küldi, kényszeríti, hogy menjen és beszéljen.

De beszélni nehéz. Igazat beszélni még nehezebb. Krisztusi módon igazat beszélni a legnehezebb. Bizonyos korokban pedig, amikor a kemény igazságok tisztító erejére, önvizsgálatra és bűnbánatra van szükség, már-már emberfeletti, heroikus feladat. De az igazi tanítvány nem hallgathat. Beszélnie kell, mert Krisztus szeretete sürgeti. El kell ismételnie, egyéniségével és életével tanúsítania kell az evangéliumi üzenet örök igazságait, amire a világ mindig is szomjazott és ma is szomjazik. És be kell mutatnia, hogy ezek az örök igazságok hogyan érvényesek ma, itt és most, a folyton változó világ e pillanatában.

És ez roppant felelősséggel járó feladat. Könyvünk szerzője vállalta ezt a felelősséget. Amint összegyűjtött írásaiból kitűnik, volt bátorsága, hogy kimondjon „kényes" igazságokat. Volt szeme rá, hogy meglássa a jövő új horizontját. Volt ereje olyan utat keresni, melyet sokan zsákutcának ítélték. Ilyen feladatra csak szellemi és erkölcsi tartalékok birtokában lehet vállalkozni. Az olvasó ki fogja érezni ezt, az egyes elmélkedésekben, homíliákban és cikkekben megmutatkozó alapos tárgyi ismeretből és gyakorlati teológiából, nyelvezetének világosságából, hiteles kereszténységéből és mély emberségéből.

Habent sua fata libelli... Bizonyára vannak izgalmasabb „előéletű" írásművek is, mint ez a könyv. De lehet-e elismerőbbet írni egy papi szerző művéről, mint hogy kiadását az őt hallgató és szerető, vele szellemi-lelki egységben élő hívei kezdeményezték?

ECCLESIA





štvrtok 5. apríla 2012

BHIKKHU BODHI - THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS

BHIKKHU BODHI

The Discourse on
THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS
(Brahmajála Sutta)
The Brahmajála Sutta and its Commentarial Exegesis

Buddhist Publication Society, Kandy, 1978

náboženstvo, náboženstvá východné, buddhizmus, filozofia
360 s., angličtina
hmotnosť: 410 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: prebal po krajoch opotrebovaný, kniha vo výbornom stave

0,30 € PREDANÉ !

Kto je BHIKKHU BODI ?
*076*


THE TRANSLATOR

Bhikkhu Bodhi (Jeffrey Block), is a Buddhist monk of American nationality. Born in New York City in 1944, he received a B.A. degree from Brooklyn College in 1966 and a doctorate in philosophy from Claremont Graduate School in 1972. Coining to Sri Lanka after completing his academic studies, he entered the Buddhist monastic order as a novice in 1972, and the following year received full ordination as a bhikkhu. He studied in Sri Lanka and India from 1972 to 1977, and now resides in the United States.

The Discourse on THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS (Brahmajála Sutta)

The Brahmajála Sutta is one of the most important discourses in the Páli Canon of Theraváda Buddhism. It appears as the very first discourse in the Suttapitaka, and its assignment to this position reflects the high esteem in which it was held by the ancient redactors of the Canon. But the Brahmajála is more than merely the first item in the collection of the Buddha's discourses. It is the gateway to the entire Dispensation (Sásana) itself, and its central message must be grasped to ensure a correct understanding of the doctrinal development to follow.

THE ALL-EMBRACING NET OF VIEWS The Brahmajála Sutta and its Commentarial Exegesis

The aim of the Buddha in expounding the Brahmajála Sutta is to elaborate a "net" of sixty-two cases capable of, catching all possible speculative views on the nature of the self and the world. The Discourse succinctly describes the situation cut of which each view arises, and then goes on to show the general conditional basis for man's speculative flights. It explains how man's speculative disposition holds him in bondage to the wheel of birth and death, and how by the development of insight he can cut through the chain of theories and opinions to arrive at the state of enlightened liberation.

The present work is an English translation of the Sutta and the exegetical literature that has built up around it, including its classical commentary and two sub-commentaries. It contains the first attempt at a large-scale translation from the sub-commentaries, a stratum of Buddhist literature rich in insights into the philosophical and psychological core of the Dhamma. Included as well are three digressional tracts from the exegetical literature, among them a long treatise on the Páramitás (Perfections) and the Bodhisattva ideal, which throws a valuable sidelight on a rarely known aspect of Theraváda Buddhism.

A lengthy introduction elucidates the key points of the discourse and explains the place of the Brahmajála in the overall structure of Buddhist thought.





MERTON, THOMAS - HÉTLÉPCSŐS HEGY

MERTON, THOMAS

HÉTLÉPCSŐS HEGY
(The Seven Storey Mountain)

Szent István Társulat, Budapest, 1981
ISBN 963-360-145-2

životopisy, kresťanstvo, náboženstvo,
404 s., maďarčina
hmotnosť: 483 g

tvrdá väzba
stav: výborný, nepoužívaná

1,00 €  DAROVANÉ

Viete, že THOMAS MERTON, trapistický mních, mystik, zomrel v Bangkoku na zásah elektrickým prúdom, keď vychádzal z vane ?
*076*


BHIKKU NÁNANANDA - CONCEPT AND REALITY

BHIKKU NÁNANANDA

CONCEPT AND REALITY
in Early Buddhist Thought

Buddhist Publication Society, Kandy, 1976
2. vydanie

náboženstvo, náboženstvá východné, buddhizmus, filozofia
154 s., angličtina
hmotnosť: 200 g

mäkká väzba
stav: veľmi dobrý

0,10 € PREDANÉ !

Kto je BHIKKHU ?

*076*




streda 4. apríla 2012

STEINER, JOHANNES - KONNERSREUTHI NEUMANN TERÉZ

STEINER, JOHANNES

KONNERSREUTHI NEUMANN TERÉZ
eredeti jelentések, naplók és okmányok alapján
(Theres Neumann von Konnersreuth - Ein Lebensbild nach authentischen Berichten, Tagebüchern und Dokumenten)

Ecclesia, Budapest,
ISBN 962-363-480-6
2.vydanie

kresťanstvo, náboženstvo
338 s. + 51 obr., maďarčina
hmotnosť: 335

mäkká väzba
stav : dobrý

0,90 € DAROVANÉ

*076*
Nemecká katolícka mystička, v roku 2005 sa začal proces beatifikácie TERÉZIE NEUMANNOVEJ


Johannes Steiner
- 1902-ben született a felső-bajorországi Markt Altmannsteinben négygyermekes gabona- és terménykereskedő első gyermekeként.
1913-tól középiskoláit végzi Neuburgban.
1922-től a müncheni Kereskedelmi Főiskola hallgatója, emellett látogatja az egyetem filozófia- és művészettörténeti előadásait. Közben a Münchner Neueste Nachrichten c. lapnál dolgozik. Itt ismerkedik meg Dr. Fritz Gerlich-hel. Doktorrá avatása után a Naturrechtverlag GmbH kiadói igazgatója és üzletvezetője.
- 1933-ban a szerkesztőséget és a kiadóhivatalt az SA rohamcsapatai megsemmisítik. Gerlich által kapcsolatba kerül Neumann Terézzel és családjával, aki összeismerteti Dr. Hugó Schnellel. Vele együtt alapitja meg a Schnell & Steiner kiadóvállalatot, előbb kis egyházi kiadványok, majd könyvek kiadására.
- 1962-ben Neumann Teréz halála után azonnal hozzákezd a róla szóló, azóta több kiadásban megjelent életrajz megírásához Naber plébános tanácsai mellett. Ma is a kiadó egyik vezetője.

Ez a könyv egy német parasztleány, a konnersreuthi Neumann Teréz életén keresztül a vallásos élmények és tapasztalatok legkényesebb területével, a misztikával, pontosabban Isten e választottjának misztikájával ismerteti meg az olvasót. Neumann Teréz alakja és története sokáig parázs viták kereszttüzében állt, és nem is indokolatlanul. Élete a hit szemüvegén keresztül nézve Isten csodálatos ajándéka; a természettudományok korlátai közül kilépni képtelen szemlélet számára maga az abszurdum.

1898-ban született; 1918-ban, húszéves korában, a faluban támadt tűz oltása során hátgerince súlyos sérülést szenved, aminek következtében egész teste megbénul, majd a következő évben meg is vakul. Négy évi vakság után, 1923-ban Lisieuxi Kis Szent Teréz boldoggá avatásának napján visszanyeri látását, 1925-ben pedig, a szentté avatás napján csodás körülmények között bénaságából is felgyógyul. 1926-ban megjelenik testén Krisztus öt sebe - a stigmák -, amelyeket 1962-ben bekövetkezett haláláig visel. A sebek nem gyógyulnak és nem fertőződnek; péntekenként - Urunk szenvedésének és kereszthalálának napján - bőségesen véreznek és erős fájdalmakat okoznak. Teréz életét gyermekkora óta látomások és jelenések kísérik: csodás gyógyulásainál Lisieuxi Kis Szent Teréz jelenlétét tapasztalta, péntekenként Jézus szenvedéseit élte át, szentáldozásai során — és sok más alkalommal is - misztikus kapcsolatba került az Üdvözítővel. 1926-tól nem. kíván enni és inni; 1927-től haláláig - 35 éven át! - semmiféle ételt és italt nem vesz magához, a mindennapos szentáldozás ostyáján kívül; a misztika története nem ismer hasonló esetet.

Emberileg tulajdonképpen érthető, hogy a természettudománynak kizárólagosságot biztosító gondolkodás elutasítja e közléseket, mert ami tudományosan nem magyarázható, „az nem lehet igaz". A tények azonban ettől még tények maradnak. Hiábavaló minden spekuláció és mégoly alaposan alátámasztott okfejtés valaminek a lehetetlenségéről, ami VAN. Contra factum non valet argumentum -tartja a régi, de örök érvényű alapelv: a tényekkel szemben semmiféle érv sem lehet érvényes.

Ennek ellenére még a keresztények között is — főleg a mindenáron modernnek látszani akarók soraiban - divatos dolog a természetfeletti jelenségek, a csodák jelentőségét alábecsülni. Az indoklás rendszerint az, hogy az ilyesminek a hit szempontjából nincs jelentősége. Pedig Jézus üzenetének az az „elmodernizálhatatlan" lényege, hogy a látható és mérhető fizikai világon kívül van egy láthatatlan és mérhetetlen szellemi világ is, amelybe a halál kapuján keresztül mindannyian belépünk egyszer, s ahol Isten megítél bennünket, és az evangélium a bizonyítéka annak, hogy e másik világ erői megjelenhetnek a fizikai világ hatókörében, és felfüggeszthetik vagy módosíthatják annak törvényeit. Az Űr Jézus és az apostolok is tettek csodákat, legtöbbször éppen a hit felkeltése vagy megerősítése érdekében, amint az Máté evangéliumából (11, 20—21) is nyilvánváló: Jézus „akkor korholni kezdte a városokat, amelyekben a legtöbb csodát tette, mert nem tartottak bűnbánatot: Jaj neked, Korozain! Jaj neked, Betszaida! Mert ha Tiruszban és Szidonban mentek volna végbe a bennetek történt csodák, már régen hamuban és szőrzsákban tartottak volna bűnbánatot".

Mert minden csoda jel. Isten és az ö természetfeletti valóságainak jele. Fel kell ismernünk mondanivalóját, üzenetét, logikus következményeit pedig be kell építenünk az életünkbe.

ECGLESIA

Viz László





RÓNAY, GYÖRGY - HIT ÉS HUMANIZMUS

RÓNAY, GYÖRGY

HIT ÉS HUMANIZMUS

Ecclesia, Budapest, 19**
ISBN 963-363-411-3

filozofia, kresťanstvo, náboženstvo
452 s., maďarčina
hmotnosť: 576 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: prebal opotrebovaný po krajoch, kniha vo výbornom stave

0,60 €  DAROVANÉ

Kto bol GYÖRGY RÓNAY ? (hun.)
*076*

Tíz éven át lehettem Rónay György közvetlen munkatársa, bizalmasa. Amikor meghívott maga mellé a Vigiliát szerkeszteni, az embert nem ismertem, csak az írót, a költőt, a neves esztétát és fordítót. Sok mindent olvastam tőle, és sok mindent hallottam róla, de hogy valójában kicsoda: mennyire ember, mennyire mélyen keresztény tudtam. Előbb találkoztam a prózaíróval, főként a novellistával, később a költővel és irodalomkritikussal, mint a köznapi emberrel, a meggyőződéses hívővel, egyházának hűséges munkásával, akinek morális nagysága, etikai tartása oly erős példa volt életében s oly erős, egyre erősebb példa halálában, hogy úgy érezzük, az ember már-már életműve fölé nő, az ember már-már több a műnél.

Különös ez a fordított sorrend: általában arról szoktunk beszélni egy-egy kiváló író vagy költő méltatásakor, milyen nagyszerű alkotásokat hagyott maga után, milyen emlékezetes figurákat  teremtett, s ezzel szemben az emberről, a hétköznapi társról inkább hallgatunk, mert tudjuk, milyen gyenge anyagból volt gyúrva. Legtöbbször a művekre hivatkozunk, és lehetőleg keveset mondunk arról, aki megalkotta őket. Nem így Rónay György esetében. Azon kevesek közé sorolhatjuk, azok közé az írók, költők, művészek közé, akiknél az ember etikai minősége azonos az alkotások minőségével, akiknél az etikai kvalitás szorosan igazodik a mű esztétikai kvalitásához. Mondandója — akár regényeit vagy elbeszéléseit lapozzuk föl — nem pusztán a szereplőknek a jól bonyolított történetből vagy jól megszerkesztett helyzetből következő gondolataiból állt össze, hanem erre a történetre, erre a helyzetre tartalékolt legsajátabb vallomásaiból és élményeiből. Lírája — a fiatalkoritól az öregkoriig — sohasem pózból, szerepből, másodlagosságból táplálkozott, hanem a következetesen humanista, következetesen keresztényi magatartásából. Az írás éppúgy magánügye volt, a. legtisztább, lelkiismereti értelemben, mint a privát élete.

A Rónay Györgyhöz fűződő kapcsolatom az évek folyamán szinte észrevétlenül nőtt át az ideális munkatársi kapcsolatból őszinte baráti viszonnyá. Ezt a kötetet is az ő csöndes jóváhagyásával szerkesztettem, amely most tiszteletadássá vált, a magyar katolicizmus tiszteletadásává Rónay György emléke előtt. És, ha nem veszik szerénytelenségnek, ez az én tisztelgésem is. Személyes főhajtásom.

Hegyi Béla





THE PATH OF BUDDHISM

THE PATH OF BUDDHISM

The Lanka Bauddha Mandalaya, 1952

buddhizmus, náboženstvá východné,
300 s., angličtina
hmotnosť: 511 g

tvrdá väzba
stav: zachovalá, obal opotrebovaný

0,50 € PREDANÉ !

*076*








utorok 3. apríla 2012

TEILHARD DE CHARDIN, PIERRE - AZ EMBERI JELENSÉG

TEILHARD DE CHARDIN, PIERRE

AZ EMBERI JELENSÉG
(Le Phénomène Humain, Éditions du Seuil)

Gondolat, Budapest, 1980
ISBN 963-280-939-4
2. vydanie, 18.000 výtlačkov

filozofia
396 s., maďarčina
hmotnosť: 331 g

tvrdá väzba, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

0,90 €  DAROVANÉ

Viete, že PIERRE TEILHARD DE CHARDIN, jezuita, sa podieľal na objavení sinantropa v Číne ?

*076*

A francia paleontológus és teológus nevét és felfogását a magyar olvasóközönség eddig csak a róla szóló tanulmányokból ismerhette. Ez a kötet Teilhard de Chardin fő műve, amely jelentős állomása volt annak a szemléletbeli elmozdulásnak, amelynek során a nyugati katolicizmusban egy radikalizálódó, a társadalmi problémák iránt érdeklődő irányzat bontakozott ki. E könyvében a szerző tudományos-meggyőződését és vallásos hitét próbálja összhangba hozni. A darwini evolúció-elméletből indul ki, s bár érvelése teológiai színezetű, és a társadalmi jelenségeket a biológia modellje alapján képzeli el, mégis a társadalmi és kozmikus méretű emberi felelősséget hirdeti. Nézeteinek számunkra elfogadhatatlan vonásai ellenére ez teszi koncepcióját mégis alkalmassá arra, hogy őt meghallgatva szálljunk vitába vele. Teológus írását olvassuk, aki végkövetkeztetéseiben ugyan a hithez jut el, de tudományos meggyőződését a valóságtól tanult dialektika módszerével bontakoztatja ki. A kötet ellentmondásai között Tordai Zádor értő bevezetője segíti eligazodni az olvasót.