BREHMŮV ŽIVOT ZVÍŘAT III./2.
Ptáci
Tinamy - Kurovití - Jeřábovití - Kulíkovití - Kukačkovití
J. Otto, Praha, 1927
preklad Jiří Janda
zoológia, ornitológia
498 s., čeština
tvrdá väzba, veľký formát
stav: dobrý
PREDANÉ
*sampa*
Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
V polovici tridsiatych rokov utvorilo sa na Slovensku hnutie revolučných intelektuálov. označované ako Avantgarda 38. Základom tohto hnutia bola početná skupina slovenských nadrealistických básnikov, s ktorými úzko spolupracovali teoretici zoskupení v Spolku pre vedeckú syntézu a čoskoro sa k nim pridali aj mladi výtvarní umelci. Toto intelektuálne hnutie sa konštituovalo roku 1938 — v roku Mníchova — s programom uvedomelej protifašistickej a progresívnej umeleckej a vedeckej aktivity. Túto zástavu intelektuálnej avantgardy hnutie neohrozene nieslo počas druhej svetovej vojny a až do konca štyridsiatych rokov, do nástupu stalinizmu v ČSSR.
Hnutie A 38 rozvíjalo širokú intelektuálnu aktivitu, vydávalo literárne umelecké zborníky, básnické a vedecké knihy, organizovalo výtvarné výstavy a vedecké diskusie. V kontexte slovenskej národnej kultúry hnutie A 38 reprezentuje organizovanú umeleckú a vedeckú aktivitu generácie, ktorá vedome nadväzuje na vývin európskej intelektuálnej avantgardy prvej polovice nášho storočia.
Kniha Mikuláša Bakosa, ktorý bol jedným z vedúcich účastníkov a spolupracovníkov hnutia, prináša v mnohom autentické svedectvo o činnosti a zástoji tohto hnutia. V prvej časti po úvodnej všeobecnej úvahe o definícii umeleckej avantgardy nasledujú analytické štúdie a polemické články o tomto hnutí, predovšetkým o problémoch básnickej tvorby slovenských nadrealistov, a v ďalších častiach knihy publikuje sa rad významných dokumentov o činnosti tejto skupiny slovenskej avantgardy v literatúre, výtvarnom umení a vedeckom myslení.
Rozmanitá podoba krajiny Slovenska a neustály vzrast účasti obyvateľov na cestovnom ruchu prispieva k zvyšovaniu záujmu rôznych kruhov čitateľov o turistickú, sprievodcovskú a vlastivednú literatúru. Turistickí sprievodcovia, ktorí v knižnej podobe vyšli najskôr iba o najpríťažlivejších oblastiach Československa, dnes poskytujú informácie o všetkých jeho kútoch. Informácie zhrnuté v týchto neodlučných sprievodcoch pri cestách po našej vlasti sú stále vyhľadávanejšie a čoraz špecifickejšie. Mení sa výber oblastí, spôsob podania textu, jeho interpretácia a rozsah tak, aby sa uspokojili záujmy koníčkárov i tých, ktorí chcú „všetko vidieť a všade byť." Aj preto sa paleta žánrov turistickej a vlastivednej literatúry mimoriadne rozrástla. Takmer rovnako rýchlo rastie aj rozptyl informácií o rôznych územných celkoch a lokalitách. Po zámkoch a hradoch, chránených územiach a národných parkoch, rekreačných strediskách a pohoriach, sa začali opisovať tiež iné súbory historických dokumentov a prírodných celkov.
Naša kniha sa zaraďuje do radu podobných vlastivedne orientovaných publikácií. Ponúkame v nej čitateľom populárne spracované informácie o 24 najvýraznejších slovenských kotlinách a zníženinách obklopených pohoriami. Snažili sme sa skĺbiť základné údaje o prírode, histórii, hospodárstve a osídlení častí Slovenska, ktoré síce nie sú objektami najväčšieho záujmu turistov, ale cez ktoré všetci prechádzajú na ceste za krásami slovenských hôr. Naša kniha je voľným rozprávaním o charakteristických črtách prírody, najvýznamnejších historických objektoch, mestách i dedinách slovenských kotlín. Upozorňuje aj na obrovské pozitívne zmeny, ktoré postihli život ich obyvateľov po februári 1948 a prispeli k vytvoreniu nového obrazu kotlinovej krajiny Slovenska.
Na záver chceme poďakovať za spoluprácu na tejto knihe dr. Františkovi Podhorskému, CSc. a Gabriele Vargovej, ktorí významne prispeli k odbornému a technickému spracovaniu rukopisu.
Pravda, Bratislava, 1975
edícia Antológia z diel filozofov (3)
edícia Členská knižnica
prebal Emil Bačík
1. vydanie, 5.000 výtlačkov
75-050-75
filozofia
550 s., slovenčina
PREDANÉ
*bib23*šport*
Obecnost mnohých vět elementární matematiky spočívá na předpokladu, že byla zavedena čísla komplexní. Aby tomu bylo podobně s větami elementární geometrie rovinné a v prostoru, je třeba zavésti imaginární body, přímky, příp. celé křivky, imaginární roviny atd. Seifertova knížka jednoduchým způsobem — vycházejíc od elementární geometrie analytické — uvádí čtenáře do klasických method takového zavedení — do geometrie projektivní — která v minulém století přinesla tolik nového; definuje jak páry sdružených imaginárních elementů v jednomocných reálných útvarech, tak — podle Staudta — jednotlivé samotné imaginární prvky.
Vedle všech základních konstrukcí s těmito prvky nebo s těmito prvky a prvky reálnými (jako na př. určení imaginárních průsečíků přímky a kružnice, nebo určeni roviny třemi imaginárními body a pod. ) najde zde čtenář zmínky o imaginárních mimoběžkách, o imaginárních kuželosečkách, o komplexní rovině atd.
Poľský spisovateľ Arkady Fiedler (nar. 1894) je autorom mnohých cestopisov a reportáží, ktoré mu doma i vo svete získali veľkú popularitu.
V cestopise Madagaskar, ukrutný čarodej autor ako bystrý pozorovateľ odkrýva pred čitateľom svet tajomného Madagaskaru, najväčšieho ostrova v Indickom oceáne. Madagaskar oddávna lákal Európanov, ktorí v ňom videli „rajskú záhradu“ oplývajúcu prírodným bohatstvom. Keď sa však stretli s jeho obyvateľmi a prírodou, zistili, že je to ostrov vrtošivý, neľútostný, „ukrutný čarodej“, smrť číha na každom kroku — rieky a jazerá sa hmýria krokodílmi, zabíjajú jedovaté stromy kumangy, cyklóny, malária, dyzentéria, útočia aj bojovné kmene po stáročia sa navzájom vraždiace.
Od 16. stor. stroskotávali všetky pokusy o európsku kolonizáciu. Neuspeli Portugalci, hynuli expedície Angličanov, Holanďanov, Francúzov. Až roku 1896 stáva sa Madagaskar francúzskou kolóniou. Po stáročiach ukrutných kmeňových vojen a po vyše šesťdesiatich rokoch francúzskej koloniálnej nadvlády získal Madagaskar nezávislosť a roku 1960 utvorila sa Malgašská republika na čele s prezidentom Tsirananom v rámci Francúzskeho spoločenstva.
Autor precestoval celý ostrov, od prístavu Majunga, cez hlavné mesto Tananarive, cez „mesto lásky“, „mesto kvetov“ až do Morondavy a Tuléaru v zátoke svätého Augustína. Pozoroval zvláštnosti prírody i podnebia, životné prostredie, ľudské obydlia, životnú úroveň obyvateľov ostrova. Zážitky a pozorovania konfrontuje so skúsenosťami, ktoré zažil pri stretnutí s touto krajinou roku 1938, ale aj s cestopisnými a odbornými prácami svojich predchodcov-cestovateľov. Všíma si kultúru a duchovný život obyvateľov ostrova, ľudovú tradíciu a výtvarné umenie.
Sviežo a kultivovane napísanými cestopisnými reportážami autor vytvára akúsi umeleckú monografiu o Madagaskare.
Prelistovali ste knihu a teraz sa vraciate ku záložke, aby ste sa dozvedeli, čiu, akú a pre koho vydávame túto knihu. Dovoľte, aby sme Vám na tieto otázky odpovedali v opačnom poradí, ako ste nám ich kládli.
Knižka je pre všetkých, čo chodia na potulky lesom, a tiež pre tých, ktorých má na tieto potulky vyvábiť. Obom má pomáhať otvárať oči a objavovať les. Celkom, celkom obyčajný les, ktorého je u nás všade dosť za humnami a ktorý je taký, taký bohatý nielen na šumenie stromov, ale aj na spustu obyvateľov. A títo obyvatelia... nech sa páči, len sa pozrite, ako vyzerajú, čo robia. Že ste si ich pri poslednom výlete nevšimli? A ako to bolo s tým ohništom, čo ste dobre nezahasili? Ved mohli zhorieť také krásne tvory ako veverička, mladé myšiaky, chlpaté sovy, strašidelné húsenice... A iné nič nemáte na svedomí? Všetky jašteričky majú chvosty po Vašej poslednej prechádzke? Ale nechajme nepríjemné veci a poďme k prostrednej otázke, k otázke druhej.
Na túto otázku odpovieme krátko: akú knihu sme vydali a či treba takýchto kníh (a nielen o lese), nám pomôžete zodpovedať Vy svojím záujmom a kritickým postojom.
Napokon otázka tretia: čiu? Knihu Jozefa Ponca, znalca prírody záujmom, a nie povolaním. (V Osvete vychádza jeho kniha o motýľoch, už má pripravenú knihu o tom „Kde vtáky hniezdia“ a ešte malú knihu o „Motýľoch zblízka“ pre malých motýliarov. Teraz sa chystá do džunglí Žitného ostrova. ) Dúfame, že budúceho autora mnohých zaujímavých kníh, písaných fotografickým aparátom, perom a najmä zaľúbenosťou do veci a do dejov, o ktorých rozpráva.
Vieme, akú účasť mali na knihe a majú na jeho večných potulkách lesom jeho traja synovia, ktorým knihu venoval, a preto k odpovedi dodávame: knihu budúceho vychovávateľa a inštruktora toho, komu túto knihu kupujete. Vychovávateľa ku kráse a inštruktora mladých pionierov-fotografov.
Ak by sme si obraz medzivojnovej prózy mali zrekonštruovať podľa posledných reedícií významných diel tohto obdobia a ich čitateľského úspechu, potom by sme mohli priradiť k jej vrcholom jednak moderný sociálny román, dajme tomu urbanovského typu, a jednak expresionistickú poviedku v tej podobe, akú jej vtlačil Švantner.
Medzi týmito vrcholmi nie sú však len priepasti a terénne zlomy: priestor modernej prózy nedá sa zmapovať presne bez toho, žeby sme nebrali do úvahy dielo Jozefa Cígera Hronského, stojac uprostred križovatky, od ktorej sa tiahnu horské chrbty viacerými smermi. Ak by sme však náš obraz trochu skonkretizovali: v Hronského románoch sú zárodky skoro všetkých vývinových tendencií slovenskej prózy, no najmarkantnejšia je v nich línia, spájajúca žáner moderného sociálneho románu s neskorším špecificky slovenským „prírodným“ expresionizmom, ale aj s ďalšími vývinovými tendenciami.
Začítajúc sa do Chleba, ponárame sa do veľkého množstva osudov, na pohľad ostro odlišných, ale v čomsi podstatnom navzájom podobných. Uľa Urvancka je epizódna postava, no neprekrýva ju predsa ani osobitný, výnimočný Metodej Chlebko, nezastiera ju ani zvláštny osud Anče Ondrušovej. Keď stará Karasková zomrie, netýka sa to len niekoľkých postáv, ale celej dediny. Pravda, skutočnosť, že osudy postáv sú v Chlebe navzájom úzko pospájané a závislé, nevytvorila by ešte pravé ovzdušie kolektivistického románu. Nad Hronského Bacúchom visí jediná spoločná hrozba hladu a boja o chlieb. Boj a strach o chlieb je podkladom spoločnej bacúšskej drámy. Keď sa chlapi vracajú z robôt z ďalekej cudziny domov, celý Bacúch reaguje potešením, keď odchádzajú smútkom. Keď padne hlad na Bacúch, spoločne reptajú proti osudu. Strach pred hladom rodí spoločnú bacúšsku dušu. A na tejto spoločnej základni buduje Hronský svoje dielo.
PREDANÉ
*sospo*h-2-8*
PREDANÉ stav: pečiatky v knihe, prasknutá väzbaPREDANÉ € stav: dobrý, pečiatky v knihe
*bib23*geo*
3,90 € 2,50 €
*bot
Martin Daneš (narozen 1962) je známý český publicista. V polovině 80. let emigroval do Francie, kde vystudoval mezinárodní vztahy na pařížském Institutu politických věd a žurnalistiku na Francouzském tiskovém institutu. Od návratu do Prahy, s výjimkou roku 1992, kdy byl diplomatickým poradcem v Kanceláři prezidenta republiky, působí jako novinář. Byl redaktorem několika listů (Lidové noviny, Metropolitan, Český deník) a šéfredaktorem Denního Telegrafu. Spolupracuje s dalšími českými (Mladá fronta Dnes) a zahraničními periodiky (Le Soir, L´Express, La Tribune Desfossés). Nejnověji se věnuje i beletristické tvorbě.
*agisa*his*
Pred dvadsiatimi rokmi vzbudila veľký záujem útla knižka noviel V úzkosti hľadania. Hneď po jej vyjdení sa vedelo, že do literatúry vstúpil dobre školený a vážny umelec, ktorý chcel o človekovi povedať čosi viac a po novom, než to robila vtedajšia lyrická próza. V centre záujmu mladého a filozoficky dobre školeného autora bol moderný človek s celým komplexom morálnych problémov, človek na krížnych cestách dejín, úzkostlivo hľadajúci svoj osobný i spoločenský ideál, ktorý sa mu v chmúrnych štyridsiatych rokoch strácal v strašnej vojnovej dráme. Dominik Tatarka zbierkou noviel protestoval proti degradácii hodnôt, búril sa proti krutovláde a ponižovaniu človeka, pretože mu bytostne boli blízke humanitné ideály európskej kultúry. Najväčšie zlo civilizácie videl vo vojne, a preto ju nekompromisne súdil na bolestných ľudských tragédiách.
Poníženie človeka na úroveň veci našlo ešte otriasajúcejši obraz v povojnových novelách, v ktorých jednoznačne odsudzuje fašizmus ako najtmavšie obdobie ľudských dejín. Velká vojnová dráma postupne však doznieva v Tatarkovej tvorbe, jej strašidelné polohy prechádzajú ako reminiscencie a memento pred ďalšou katastrofou i do próz so súčasnou tematikou.