Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 1. júna 2013

PEPRNÍK, JAROSLAV - ANGLIČTINA PRO POKROČILÉ 1

PEPRNÍK, JAROSLAV

ANGLIČTINA PRO POKROČILÉ 1

FIN, Olomouc, 1995
5. upravené vydanie
edícia Jazykové učebnice
ISBN 80-7182-024-5

 učebnice, angličtina, jazyky
432 s., čeština, slovenčina
hmotnosť: 408 s.

brožovaná väzba
stav: veľmi dobrý, nepoužívaná

2,50 € predané

*R07*


Učebnice, jejíž první tří vydání vyšla pod názvem Anglický jazyk pro filology 1, je určena pro první dva ročníky oborového studia angličtiny na filozofických fakultách a pokročilým z řad široké veřejnosti.

Základní texty mají část vyprávěcí a část dialogickou. Náměty jsou. vzaty z denního života a závažnější z nich se cyklicky opakují. Dialogy obsahují značné množství frazeologie z běžného společenského styku. Mluvnická stránka textů není redukována na úroveň dosud probraných mluvnických jevů.

Slovní zásoba následující za textem je utříděna podle významových okruhů spjatých se situacemi popisovanými v základním textu. Obsahuje slova a obraty z textů i další výrazivo použitelné při rozvádění příslušného tématu. Slovní zásobuje nutno si osvojit v celém rozsahu, protože je pojata do cvičení. Výslovnost se uvádí pouze tehdy, když je neodvoditelná ze základních pravidel a přízvuk není na první slabice. Cvičení na slovní zásobu jsou vždy nejdříve doplňovací, substituční, překladová a potom komunikační - student reaguje na předem vymezenou situaci nebo aplikuje vlastní životní zkušenost.

Mluvnice se probírá v obdobném cyklu jako na střední škole, ovšem značně podrobněji a s důrazem na srovnání češtiny s angličtinou. Mluvnická cvičení následují hned za mluvnickým výkladem.

Doplňkové texty na konci každé lekce a dva kultumě-historické základní texty umožní informované srovnávání skutečnosti naší a cizí. Nemají sloužit jen k četbě a reprodukci, měly by se stát východiskem pro diskusi.








utorok 28. mája 2013

GERSHWIN, GEORGE - RHAPSODY IN BLUE

GERSHWIN, GEORGE

RHAPSODY IN BLUE

Státní hudební vydavatelství, Praha, 1966
1. vydanie, 2.500 výtlačkov

hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
40 s., čeština
hmotnosť: 135 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: veľmi dobrý

5,00 € PREDANÉ!

*R06*





KLUSÁK, VLADIMÍR - JAZZ PIANO II.

KLUSÁK, VLADIMÍR

JAZZ PIANO II.
album sedmi skladeb pro klavír

Panton, Praha, 1982
1. vydanie, 8.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, jazz, notové zápisy,
28 s., čeština
hmotnosť: 140 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: veľmi dobrý

1,50 € PREDANÉ!

*R06*



AERO-BOOGIE boogie-woogie
LÉTÁNÍ VE VÝŠKÁCH swing
POHLED DO NEZNÁMA II blues
HOUPAVÝM KROKEM swing
OZVĚNY HARLEMU swing
BOOGIE PRO DLOUHOU CHVÍLI
RAG SLUNEČNÉHO DNE ragtime






KLUSÁK, VLADIMÍR - JAZZ PIANO I.

KLUSÁK, VLADIMÍR

JAZZ PIANO I.
album sedmi skladeb pro klavír
jazzový klavír Vladimíra Klusáka

Panton, Praha, 1982
2. vydanie, 3.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, jazz, notové zápisy,
32 s., čeština
hmotnosť: 175 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

2,50 € PREDANÉ

*R06*


RAGTIME SE VRACÍ ragtime
AUTO RAG ragtime
PÁTÉ KOLO U VOZU boogie-woogie
NEZPEVNĚNÁ KRAJNICE swing
SEMAFOR SWING swing
YPSILON BOOGIE boogie-woogie
BLUES OPUŠTĚNÉ ULICE blues



MLÁDEK, IVAN - RAGTIME COCKTAIL

MLÁDEK, IVAN

RAGTIME COCKTAIL
melodie Ivana Mládka
v úpravách Leopolda Korbeláře
piano solo

Panton, Praha, 1981
1. vydanie, 3.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, notové zápisy
16 s., čeština
hmotnosť: 115 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

1,80 € PREDANÉ!

*R06*



JOPLIN, SCOTT - RAGTIMES FOR PIANO II.

JOPLIN, SCOTT

RAGTIMES FOR PIANO II.
edited by Ádám Fellegi

Editio Musica, Budapest, 19**

notové zápisy, hudba, hudobniny, jazz
68 s., angličtina
hmotnosť: 233 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

5,00 € PREDANÉ!

*R06*

Kto bol SCOTT JOPLIN?


THE NONPAREIL
GLADIOLUS RAG
ROSE LEAF RAG
FIG LEAF RAG
PINE APPLE RAG
SUGAR CANE
PLEASANT MOMENTS
PARAGON RAG
WALL STREET RAG
COUNTRY CLUB
SOLACE
EUPHONIC SOUNDS
STOPTIME RAG
SCOTT JOPLIN’S NEW RAG
MAGNETIC RAG
REFLECTION RAG




JOPLIN, SCOTT - RAGTIMES FOR PIANO I.

JOPLIN, SCOTT

RAGTIMES FOR PIANO I.
edited by Ádám Fellegi

Editio Musica, Budapest, 19**

notové zápisy, hudba, hudobniny, jazz
84 s., angličtina
hmotnosť: 284 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

5,00 € PREDANÉ!

*R06*

Kto bol SCOTT JOPLIN?


ORIGINAL RAGS
MAPLE LEAF RAG
PEACHERINE RAG
THE EASY WINNERS
A BREEZE FROM ALABAMA
ELITE SYNCOPATIONS
THE STRENUOUS LIFE
THE ENTERTAINER
CLEOPHA
WEEPING WILLOW
PALM LEAF RAG
THE FAVORITE
THE CHRYSANTHEMUM
THE SYCAMORE
THE CASCADES
EUGENIA
LEOLA
BETHENA
ANTOINETTE
THE RAGTIME DANCE



pondelok 27. mája 2013

BLÁHA, BOHUMIL - JAZZOVÝ AKORDEON

BLÁHA, BOHUMIL

JAZZOVÝ AKORDEON
JAZZACCORDION
7 skladeb pro akordeon s doprovodem kytary (ad libitum)

Panton, Praha, 1981
2. opravené vydanie, 3.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
40 s., čeština
hmotnosť: 215 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

2,00 € PREDANÉ!

*R06*

Jazzová studie - Bohumil Bláha
Tři uličníci - Petr Kodl, Bohumil Bláha
Chyťte brouka - Alfons Jindra, Bohumil Bláha
Ezop a brabenec - Jaroslav Ježek, Bohumil Bláha
Počítej do tří - Bohumil Bláha
Valčík  - Bohumil Bláha
To nechce klid - Bohumil Bláha



JAZZ NA KLAVÍRI

JAZZ NA KLAVÍRI
populárne slovenské tanečné melódie v jazzovej koncepcii Ladislava Gerhardta

Štátne hudobné vydavateľstvo, Bratislava, 1964
1. vydanie, 1.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
32 s., slovenčina
hmotnosť: 162 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: zachovalá, obal oddelený od sponky, poznámky ceruzou

4,00 € PREDANÉ!

*R06*


JAZZ — slovo, ktoré od svojho vzniku až dodnes vyvoláva na jednej strane vzruch a nadšenie, kým druhú stranu provokuje a dráždi. Azda žiadne iné umenie či oblasť umenia nebola svedkom tak veľkej lásky a tak hlbokej nenávisti ako práve jazz. Tých krátkych šesťdesiat rokov existencie jazzu je históriou víťazného boja jedného z najmladších umení dvadsiateho storočia. A ak dnes — teda po viac ako polstoročí — môžeme hovoriť o jazze ako o umení, ktorému sa napokon predsa len podarilo dosiahnúť legitímneho uznania, je to zásluhou najmä toho, že ide o umenie mladé, umenie zdravé a progresívne. Sociálne podmienky jeho vzniku mu dali do vena revoltujúce tendencie, ktoré si zachoval dodnes, ktorými bojoval proti konvencii, falošnosti a pozlátku salónnej spoločnosti a salónnej hudby. Jazz je drsný a bezprostredný. No svojou drsnosťou, bezprostrednosťou a schopnosťou vyjadriť v pomernej skratke mnohostrannosť techniky a mechanizácie Či atomizácie nášho storočia, pocity a nálady dnešného človeka, zachováva si pre neho svoju vzrušujúcu prítažlivosť a spoločenskú oprávnenosť. A hoci stále zvyšovanie umeleckých nárokov v zložke skladobnej a interpretačnej ho dnes podstatne odlišuje od podoby, akú mal vo svojich začiatkoch, jeho popularita stále narastá, a to i napriek vedomému a zámernému odputávaniu sa od všeobecne obľúbených foriem modernej tanečnej hudby. No vzájomné ovplyvňovanie sa a akási apriórna spätosť týchto dvoch oblastí stále trvá a bude trvať so všetkou pravdepodobnosťou aj naďalej. Jazz vznikol ako hudba funkčná — určená predovšetkým k tancu —, a hoci vo svojich dnešných a najčistejších podobách už túto pôvodnú funkčnosť nemá, ba dalo by sa povedať, že skôr opak je pravdou, lebo jazz sa stále viac a viac stáva hudbou posluchovou, jazzových hudobníkov vždy priťahovali dobré známe a populárne tanečné melódie, na témy ktorých potom tvorivo aplikovali svoje jazzové cítenie. Pretože pravlasťou jazzu je Severná Amerika, chápeme ako prirodzený dôsledok aj okolnosť, že prevažná väčšina typických jazzových tém, ako sa hrajú na celom svete — v Paríži, Stockholme, Moskve, Budapešti či v Tókiu — sú amerického pôvodu. No kým donedávna sa tento stav považoval za nemeniteľnú samozrejmosť, dnes — a to najmä zásluhou československých jazzmanov — sa v Európe ukazujú tendencie oprosťovania sa od epigónskeho kopírovania amerických vzorov. Ako témy na improvizované jazzové pretlmočenie sa čoraz častejšie uplatňujú vhodné skladby domácich autorov.

JAZZ na Slovensku — napr. v pomere k českému jazzu — nemá ešte bohatú tradíciu. Je mladý tak, ako mladými sú ľudia, ktorí ho hrajú či inak sa mu venujú. Nemá ani profesionálnu základňu, akú napr. už dávno má jazz v Čechách. No je tu rovnaké nadšenie a rovnaká obetavá láska k veci. Jazzu sa začína aj na Slovensku venovať zvýšená pozornosť, rastie počet vyškolených a vzdelaných hudobníkov i teoretikov, ktorí sa mu dali do výhradných služieb. Popri mnohých mladých nadšencoch je tu aj skupina skladateľov modernej tanečnej hudby tzv. strednej generácie, ktorej tvorba má svoje korene zapustené v jazze a v jeho typickom kompozičnom prejave. Tu vznikajú dobré predpoklady pre zdravý rozvoj slovenského jazzu. Mladí jazzoví hudobníci uvedomele siahajú po tvorbe svojich starších kolegov-skladateľov, ktorí im podávajú svoju skúsenú ruku; osvojujú si ich témy a vytvárajú na ich melodickom a harmonickom podklade — ozajstný slovenský jazz.

Je máj - slow-fox - Ján Siváček / Vladimír Dvořák
Pekné je mať rád - foxtrot - Pavol Zelenay / Vít Ílek
Bratislavské blues - Ľudovít Štassel / Ľudivít Štassel
Tak dávno to už viem - foxtrot - Tomáš Seidmann / Ivo Martin
Serpentíny - foxtrot - Ivan Horváth
Svitanie - slow-fox - František Havlíček / Ivo Martin
Blues - Milan Novák
Rozhovor - foxtrot - Ladislav Gerhardt


JAZZ CALEIDOSCOPE 2

JAZZ CALEIDOSCOPE 2
JAZZOVÝ KALEIDOSKOP 2

klavírní sóla českých skladatelů
Bláha - Blatný - Dudek - Dvořák - Fried - Hála K. - Hála V. - Junk - Korbař - Kratochvíl - Malina - Růžička - Sluka - Velebný - Viklický
piano solo

Panton, Praha, 1985
5.000 výtlačkov, 1. vydanie

notové zápisy, hudba, hudobniny, jazz
40 s., čeština
hmotnosť: 172 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

2,20 € PREDANÉ

*R06*




JEŽEK, JAROSLAV - ŠEST PÍSNÍ

JEŽEK, JAROSLAV

ŠEST PÍSNÍ
zpěv a klavír
na slova Vítězslava Nezvala, Jaroslava Seiferta a Jeana Cocteaua

Panton, Praha, 1983
2. vydanie, 1.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, notové zápisy
16 s., čeština
hmotnosť: 95 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

1,50 € PREDANÉ!

*R06*





JAZZ AUF DEM KLAVIER 2

JAZZ AUF DEM KLAVIER 2

Lied der Zeit, Berlin, 1981
1. vydanie

jazz, hudba, hudobniny
40 s., nemčina
hmotnosť: 130 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

1,00 € PREDANÉ

*R06*







Für Gipsy -  Friedhelm Schönfeld
Dezember Karneval - Friedhelm Schönfeld
Novembergedanken - Friedhelm Schönfeld
Be-re-di - Roswitha Neubarth
Duett  - Roswitha Neubarth
Blaue Farben - Roswitha Neubarth
Safíry - Emil Viklický
Pookřála tráva - František Uhlíř
Spritztour - Volkmar Schmidt
Ich träumte - Willibald Winkler
Wogende Wellen - Willibald Winkler
Corinth-Ritzen-Roller - Ulrich  Gumpert
Ballade - Ulrich  Gumpert
Fast-Time I - Manfred Schmitz
Fast-Time II - Manfred Schmitz
Rondo toccatina - Manfred Schmitz
Im Dixie Bus - Günter Hörig
Dschungel-Marsch - - Günter Hörig

piatok 24. mája 2013

VIKLICKÝ, EMIL - ZELENÝ SATÉN

VIKLICKÝ, EMIL

ZELENÝ SATÉN
jazzové skladby pro klavír

Panton, Praha, 1988
1. vydanie, 5.000 výtlačkov

hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
36 s., čeština
hmotnosť: 155 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný

1,50 € PREDANÉ!

*R06*



Zelený satén
Blahé paměti
Mávám
Cacharel
Už koníček pádí
Bod mrazu
Jestřáb
Procházka po San Franciscu
Jedna pro sestru
Opus pro Thada Jonese

Emil VIKLICKÝ (nar. 23. listopadu 1948 v Olomouci) nemá sice s Cliffordem Brownem zas tak moc společného, ale jedna věc ho s legendárním trumpetistou bopové éry přece jen pojí. I on totiž dřív, než se s konečnou platností rozhodl být profesionálním jazzmanem, studoval matematiku. Dokonce to v ní — na rozdíl od svého předchůdce ze zámoří — dotáhl až k vysokoškolskému diplomu. Jenže už před promocí, když se jako stážista přijel do Prahy seznamovat s analogovými počítači, zjistil, že daleko víc mu vlastně učarovalo jamování s Hulánovým Jazz Sanatoriem. Zvítězila tedy muzika. A poněvadž se jí pak měl příležitost věnovat i během vojenské prezenční služby, za níž si v čele Jazzové skupiny AUS VN postupně odvezl první ceny z amatérských festivalů jak v Mladé Boleslavi, tak v Přerově, nenásledovaly u něj po návratu žádné úvahy, zda přijmout existenčně lákavou nabídku z jednoho významného pracoviště, nýbrž rovnou podpis angažmá do rytmiky k vokální skupině Linha Singers. Pak ve Viklického biografii následovalo působení v SHQ, duo s kytaristou Lubošem Andrštem a členství v jeho Energitu, roční stipendium na bostonské Berklee College, vznik vlastního kvarteta i čtyř velice pozoruhodných alb na tuzemských značkách, a v neposlední řadě četné úspěchy v zahraničí, díky nimž je dnes Emil nejen stálým pianistou mezinárodního kvarteta amerického trombonisty Lou Blackburna, ale také častým partnerem finského avantgardního skladatele Jarma Sermily.

V ryze jazzové rovině se ovšem i Viklický čím dál hmatatelněji profiluje jako komponista vyloženě osobitého rukopisu, což dokládá i tímto klavírním albem. Otevírá jej ZELENÝ SATÉN, jakási třívětá minisuita, s níž roku 1976 zvítězil v autorské soutěži Monacké konzervatoře. Některé z motivů zmíněné skladby lze ostatně najít i na pantonské edici Mini jazz klub, pro jejíž 6. a 13. pokračování je buď sám nebo s Energitem natočil téhož roku, co se — ověnčen prvenstvím z improvizační přehlídky pořádané lyonským festivalem „vážné" hudby — vrátil z Francie. Také ukázka, nazvaná BLAHÉ PAMĚTI a věnovaná Luďku Hulanovi, existuje v gra-
mofonové podobě, a to zásluhou nahrávky SHQ pořízené k 20. výročí vzniku tohoto souboru „živě" v pražském jazz klubu Parnas. Bossa nova MÁVÁM, napsaná původně pro zpěvačku Mirku Křivánkovou a formaci Ornis z Brna, naopak dosud natočena nebyla, stejně jako CACHAREL, za který se jeho autorovi dostalo v Monte Carlu před dvěma léty trofeje znovu — tentokrát za 2. místo. Speciálně pro tento výběr a se záměrnými názvuky moravského folklóru v melodice pak vznikl titul UŽ KONÍČEK PÁDÍ, zatímco BOD MRAZU se zrodil na objednávku výtvarníka Adolfa Borna pro jeho film Imago. Také JESTŘÁB je znám z Viklického snímků: konkrétně z LP V Holomóci městě, odměněného Cenou Supraphonu za rok 1978. Mimochodem sólo uvedené na této nahrávce je zde zpracováno formou transkripce. Po něm je zařazena harmonicky velmi složitá PROCHÁZKA PO SAN FRANCISCU, jejíž téma improvizačné vyžaduje zhruba tentýž přístup, s jakým se na Gnu High setkáte u Kennyho Wheelera, a konečně další z příspěvků prozrazujících, že fascinace modálním světem je u Emila opravdu typická — totiž JEDNA PRO SESTRU. Ačkoli pochází ještě z dob jeho amatérských začátků a patřila k těm, jimiž tehdy nadchl porotce v Přerově, dočkala se i ona záznamu na desky, neboť si ji pro svůj sampler z festivalu v jeskyních západoněmeckého městečka Balve vybrala tamní etiketa JG Re-kords. A závěrečný OPUS PRO THADA JONESE, výjimečný už tím, že v něm jde o klavírní stylizaci ryze velkokapelového námětu, ten nám zase dává nahlédnout do jiné z oblastí příznačných pro Viklického tvorbu. Do té, kterou rozvíjel už za své spolupráce s big bandem Národního divadla v Praze (Opus ... byl zprvu aranžován právě pro toto těleso), na niž se zaměřil v bostonských seminářích Herba Pomeroye a později také v kooperaci s mnoha dalšími orchestry — od Jazzového orchestru Československého rozhlasu nebo Pražského big bandu až po dnešní Bohemii Bohuslava Volfa.