Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Vitajte v mojom antikvariáte!
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
utorok 28. mája 2013
KLUSÁK, VLADIMÍR - JAZZ PIANO I.
JAZZ PIANO I.
album sedmi skladeb pro klavír
jazzový klavír Vladimíra Klusáka
Panton, Praha, 1982
2. vydanie, 3.000 výtlačkov
hudba, hudobniny, jazz, notové zápisy,
32 s., čeština
hmotnosť: 175 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
2,50 € PREDANÉ
*R06*
RAGTIME SE VRACÍ ragtime
AUTO RAG ragtime
PÁTÉ KOLO U VOZU boogie-woogie
NEZPEVNĚNÁ KRAJNICE swing
SEMAFOR SWING swing
YPSILON BOOGIE boogie-woogie
BLUES OPUŠTĚNÉ ULICE blues
MLÁDEK, IVAN - RAGTIME COCKTAIL
JOPLIN, SCOTT - RAGTIMES FOR PIANO II.
RAGTIMES FOR PIANO II.
edited by Ádám Fellegi
Editio Musica, Budapest, 19**
notové zápisy, hudba, hudobniny, jazz
68 s., angličtina
hmotnosť: 233 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
5,00 € PREDANÉ!
*R06*
Kto bol SCOTT JOPLIN?
THE NONPAREIL
GLADIOLUS RAG
ROSE LEAF RAG
FIG LEAF RAG
PINE APPLE RAG
SUGAR CANE
PLEASANT MOMENTS
PARAGON RAG
WALL STREET RAG
COUNTRY CLUB
SOLACE
EUPHONIC SOUNDS
STOPTIME RAG
SCOTT JOPLIN’S NEW RAG
MAGNETIC RAG
REFLECTION RAG
JOPLIN, SCOTT - RAGTIMES FOR PIANO I.
RAGTIMES FOR PIANO I.
edited by Ádám Fellegi
Editio Musica, Budapest, 19**
notové zápisy, hudba, hudobniny, jazz
84 s., angličtina
hmotnosť: 284 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
5,00 € PREDANÉ!
*R06*
Kto bol SCOTT JOPLIN?
ORIGINAL RAGS
MAPLE LEAF RAG
PEACHERINE RAG
THE EASY WINNERS
A BREEZE FROM ALABAMA
ELITE SYNCOPATIONS
THE STRENUOUS LIFE
THE ENTERTAINER
CLEOPHA
WEEPING WILLOW
PALM LEAF RAG
THE FAVORITE
THE CHRYSANTHEMUM
THE SYCAMORE
THE CASCADES
EUGENIA
LEOLA
BETHENA
ANTOINETTE
THE RAGTIME DANCE
pondelok 27. mája 2013
BLÁHA, BOHUMIL - JAZZOVÝ AKORDEON
JAZZOVÝ AKORDEON
JAZZACCORDION
7 skladeb pro akordeon s doprovodem kytary (ad libitum)
Panton, Praha, 1981
2. opravené vydanie, 3.000 výtlačkov
hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
40 s., čeština
hmotnosť: 215 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
2,00 € PREDANÉ!
*R06*
Jazzová studie - Bohumil Bláha
Tři uličníci - Petr Kodl, Bohumil Bláha
Chyťte brouka - Alfons Jindra, Bohumil Bláha
Ezop a brabenec - Jaroslav Ježek, Bohumil Bláha
Počítej do tří - Bohumil Bláha
Valčík - Bohumil Bláha
To nechce klid - Bohumil Bláha
JAZZ NA KLAVÍRI
populárne slovenské tanečné melódie v jazzovej koncepcii Ladislava Gerhardta
Štátne hudobné vydavateľstvo, Bratislava, 1964
1. vydanie, 1.000 výtlačkov
hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
32 s., slovenčina
hmotnosť: 162 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: zachovalá, obal oddelený od sponky, poznámky ceruzou
4,00 € PREDANÉ!
*R06*
JAZZ — slovo, ktoré od svojho vzniku až dodnes vyvoláva na jednej strane vzruch a nadšenie, kým druhú stranu provokuje a dráždi. Azda žiadne iné umenie či oblasť umenia nebola svedkom tak veľkej lásky a tak hlbokej nenávisti ako práve jazz. Tých krátkych šesťdesiat rokov existencie jazzu je históriou víťazného boja jedného z najmladších umení dvadsiateho storočia. A ak dnes — teda po viac ako polstoročí — môžeme hovoriť o jazze ako o umení, ktorému sa napokon predsa len podarilo dosiahnúť legitímneho uznania, je to zásluhou najmä toho, že ide o umenie mladé, umenie zdravé a progresívne. Sociálne podmienky jeho vzniku mu dali do vena revoltujúce tendencie, ktoré si zachoval dodnes, ktorými bojoval proti konvencii, falošnosti a pozlátku salónnej spoločnosti a salónnej hudby. Jazz je drsný a bezprostredný. No svojou drsnosťou, bezprostrednosťou a schopnosťou vyjadriť v pomernej skratke mnohostrannosť techniky a mechanizácie Či atomizácie nášho storočia, pocity a nálady dnešného človeka, zachováva si pre neho svoju vzrušujúcu prítažlivosť a spoločenskú oprávnenosť. A hoci stále zvyšovanie umeleckých nárokov v zložke skladobnej a interpretačnej ho dnes podstatne odlišuje od podoby, akú mal vo svojich začiatkoch, jeho popularita stále narastá, a to i napriek vedomému a zámernému odputávaniu sa od všeobecne obľúbených foriem modernej tanečnej hudby. No vzájomné ovplyvňovanie sa a akási apriórna spätosť týchto dvoch oblastí stále trvá a bude trvať so všetkou pravdepodobnosťou aj naďalej. Jazz vznikol ako hudba funkčná — určená predovšetkým k tancu —, a hoci vo svojich dnešných a najčistejších podobách už túto pôvodnú funkčnosť nemá, ba dalo by sa povedať, že skôr opak je pravdou, lebo jazz sa stále viac a viac stáva hudbou posluchovou, jazzových hudobníkov vždy priťahovali dobré známe a populárne tanečné melódie, na témy ktorých potom tvorivo aplikovali svoje jazzové cítenie. Pretože pravlasťou jazzu je Severná Amerika, chápeme ako prirodzený dôsledok aj okolnosť, že prevažná väčšina typických jazzových tém, ako sa hrajú na celom svete — v Paríži, Stockholme, Moskve, Budapešti či v Tókiu — sú amerického pôvodu. No kým donedávna sa tento stav považoval za nemeniteľnú samozrejmosť, dnes — a to najmä zásluhou československých jazzmanov — sa v Európe ukazujú tendencie oprosťovania sa od epigónskeho kopírovania amerických vzorov. Ako témy na improvizované jazzové pretlmočenie sa čoraz častejšie uplatňujú vhodné skladby domácich autorov.
JAZZ na Slovensku — napr. v pomere k českému jazzu — nemá ešte bohatú tradíciu. Je mladý tak, ako mladými sú ľudia, ktorí ho hrajú či inak sa mu venujú. Nemá ani profesionálnu základňu, akú napr. už dávno má jazz v Čechách. No je tu rovnaké nadšenie a rovnaká obetavá láska k veci. Jazzu sa začína aj na Slovensku venovať zvýšená pozornosť, rastie počet vyškolených a vzdelaných hudobníkov i teoretikov, ktorí sa mu dali do výhradných služieb. Popri mnohých mladých nadšencoch je tu aj skupina skladateľov modernej tanečnej hudby tzv. strednej generácie, ktorej tvorba má svoje korene zapustené v jazze a v jeho typickom kompozičnom prejave. Tu vznikajú dobré predpoklady pre zdravý rozvoj slovenského jazzu. Mladí jazzoví hudobníci uvedomele siahajú po tvorbe svojich starších kolegov-skladateľov, ktorí im podávajú svoju skúsenú ruku; osvojujú si ich témy a vytvárajú na ich melodickom a harmonickom podklade — ozajstný slovenský jazz.
Je máj - slow-fox - Ján Siváček / Vladimír Dvořák
Pekné je mať rád - foxtrot - Pavol Zelenay / Vít Ílek
Bratislavské blues - Ľudovít Štassel / Ľudivít Štassel
Tak dávno to už viem - foxtrot - Tomáš Seidmann / Ivo Martin
Serpentíny - foxtrot - Ivan Horváth
Svitanie - slow-fox - František Havlíček / Ivo Martin
Blues - Milan Novák
Rozhovor - foxtrot - Ladislav Gerhardt
JAZZ CALEIDOSCOPE 2
JAZZOVÝ KALEIDOSKOP 2
klavírní sóla českých skladatelů
Bláha - Blatný - Dudek - Dvořák - Fried - Hála K. - Hála V. - Junk - Korbař - Kratochvíl - Malina - Růžička - Sluka - Velebný - Viklický
piano solo
Panton, Praha, 1985
5.000 výtlačkov, 1. vydanie
notové zápisy, hudba, hudobniny, jazz
40 s., čeština
hmotnosť: 172 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
2,20 € PREDANÉ
*R06*
JEŽEK, JAROSLAV - ŠEST PÍSNÍ
JAZZ AUF DEM KLAVIER 2
Lied der Zeit, Berlin, 1981
1. vydanie
jazz, hudba, hudobniny
40 s., nemčina
hmotnosť: 130 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
1,00 € PREDANÉ
*R06*
Für Gipsy - Friedhelm Schönfeld
Dezember Karneval - Friedhelm Schönfeld
Novembergedanken - Friedhelm Schönfeld
Be-re-di - Roswitha Neubarth
Duett - Roswitha Neubarth
Blaue Farben - Roswitha Neubarth
Safíry - Emil Viklický
Pookřála tráva - František Uhlíř
Spritztour - Volkmar Schmidt
Ich träumte - Willibald Winkler
Wogende Wellen - Willibald Winkler
Corinth-Ritzen-Roller - Ulrich Gumpert
Ballade - Ulrich Gumpert
Fast-Time I - Manfred Schmitz
Fast-Time II - Manfred Schmitz
Rondo toccatina - Manfred Schmitz
Im Dixie Bus - Günter Hörig
Dschungel-Marsch - - Günter Hörig
piatok 24. mája 2013
VIKLICKÝ, EMIL - ZELENÝ SATÉN
ZELENÝ SATÉN
jazzové skladby pro klavír
Panton, Praha, 1988
1. vydanie, 5.000 výtlačkov
hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz
36 s., čeština
hmotnosť: 155 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
1,50 € PREDANÉ!
*R06*
Zelený satén
Blahé paměti
Mávám
Cacharel
Už koníček pádí
Bod mrazu
Jestřáb
Procházka po San Franciscu
Jedna pro sestru
Opus pro Thada Jonese
DUDEK, JAROSLAV - JAZZ DANCE PIANO
JAZZ - DANCE - PIANO
album skladeb z muzikálu Banánový tanec v autorově úpravě pro sólový klavír
Panton, Praha, 1983
1. vydanie, 1.500 výtlačkov
hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz,
48 s., čeština
hmotnosť: 218 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný
1,50 € PREDANÉ!
*R06*
ZERBE, HANNES - KLAVIERSTUDIEN 1-3
streda 1. mája 2013
DVOŘÁK, MILAN - JAZZOVÉ KLAVÍRNÍ ETUDY 2
JAZZOVÉ KLAVÍRNÍ ETUDY 2
Jazz-Klavier Etüden
Supraphon, Praha, 1985
1. vydanie, 3.000 výtlačkov
hudba, hudobniny, notové zápisy, jazz,
48 s., čeština, nemčina
hmotnosť: 253 g
mäkká väzba, veľký formát
stav: výborný, nepoužívaná
2,00 € PREDANÉ!
*R06*
JAZZOVÉ KLAVÍRNI ETUDY 2 - PŘEDMLUVA
V předmluvě k prvnímu dílu Jazzových klavírních etud jsem hned v úvodu netakticky poznamenal, že ten, kdo není jazzovým klavíristou a nastuduje pečlivě všechny etudy, se jím ani pak nestane.
Tato poznámka není už pro druhý sešit tak podstatná, protože žánrový či stylový záběr je oproti prvnímu sešitu širší. Titul Jazzové klavírní etudy byl zachován kvůli návaznosti na první sešit a není zcela přesný, protože etudy zahrnují i různá odvětví soudobé populární hudby, která s jazzem souvisejí jen okrajově.
Při seřazení jsem dbal na kontrast ve stylu, tempu, žánru, prostě na to, aby každá další etuda byla "o něčem jiném".
Věřím, že etudy budou sloužit nejen k technickému a stylovému zdokonalení profesionálních a amatérských klavíristů, věnujících se jazzové a populární hudbě, nýbrž že některé z nich budou využity i jako přednesové skladby.
Milan Dvořák