Vitajte v mojom antikvariáte!

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.

Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.

Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na
riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :

a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

streda 7. marca 2012

VEĽAS, ŠTEFAN - NOVINÁRSKA PUBLICISTIKA I.

VEĽAS, ŠTEFAN

NOVINÁRSKA PUBLICISTIKA I.
publicistika racionálneho typu

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1983
1. vydanie, 1.500 výtlačkov
obálka Štefan Pavelka

žurnalistika, štylistika, slovenský jazyk
240 s. + 7 príloh, slovenčina
hmotnosť: 523 g

tvrdá väzba, veľký formát, papierový prebal
stav: výborný, nepoužívaná

5,50 € PREDANÉ

*H-2-3*

"... Predstavte si, že jedného dňa by sa stala takáto neuveriteľná vec: ráno by ste zapli rádio — a ono by mlčalo.
To nič, — povedali by ste si. — niečo sa stalo. Zájdem si do najbližšieho stánku kúpiť noviny.
Lenže novín by nebolo, lebo jednoducho nevyšli.
Ešte si vždy môžem večer zapnúť televízor.. — povedali by ste si rozladene.
Obrazovka by však ostala bez obrazu.
Takouto modelovou situáciou by sa síce porušil jeden z hlavných zákonov žurnalistiky, že noviny musia vždy výjsť a rozhlasové a televízne relácie, sa musia v určenom čase odvysielať. Vtedy by sme najlepšie pochopili, čo žurnalistika znamená v živote každého jednotlivca, veľkých kolektívov aj celej spoločnosti. Ostali by sme znepokojení a bezradní, tápali by sme v neznáme, lebo človek na to, aby sa mohol orientovať vo svojom prostredí, potrebuje ako svetlo v tme hotové informácie o spoločenskej skutočnosti, ktorá ho obklopuje. Pre človeka je totiž spoločenské prostredie jednou zo základných podmienok jeho existencie, jemu najvlastnejší živel, ktorý potrebuje k životu práve tak ako vzduch. Keby sa niečo také stalo, vtedy by sme sa najnázornejšie presvedčili o tom, že ľudská potreba byť informovaný o dianí doma a vo svete, o vývoji a o každom záchveve v aktuálnej sociálnej realite, patrí medzi naše základné potreby. A ako sa ruka v ruke, s neustále rastúcimi nárokmi a potrebami čoraz viac diferencovala deľba práce, ako sa s rozvojom spoločnosti oddelila materiálna a duchovná výroba, tak sa vydelila aj špecifická činnosť žurnalistiky, aby túto potrebu mohla uspokojovať, aby sme jednoducho vedeli, čo sa okolo nás deje, čo môžeme čakať a čo máme za danej situácie robiť. To je hlavné poslanie žurnalistiky. Je základným zdrojom informácie z oblasti aktuálnej sociálnej reality, ktorá má pre nás životne dôležitý význam. Dnes v modernej spoločnosti, by bol život bez nej jednoducho nemysliteľný. Je významným a dôležitým fenoménom našej prítomnosti. Pre svoje vlastnosti sa prostriedky masovej informácie a propagandy súčasne stali ostrou a spoľahlivou zbraňou v politických a triednych zápasoch a dôležitým nástrojom, ktorý usmerňuje a ovplyvňuje spoločenskú a najmä politickú prax. Ich sila spočíva v slove a v obraze, v obsahu podávaných informácií. Sú veľmocou za predpokladu, že pravdivo a komplexne odrážajú sociálnu realitu a plne sa angažujú a zúčastňujú na jej premene...."

"... Novinárska publicistika, na ktorú sa zameriava táto práca, je popri spravodajstve jedným z dvoch základných druhov novinárskych prejavov. Tá vrstva, ktorá sa vyznačuje hlbokým ponorom do prebiehajúcich spoločenských procesov a explicitným, otvoreným vyslovovaním názorov a stanovísk k aktuálnym javom a skutočnostiam, vyzbrojená hlbokou pravdou, bola vždy cenným prameňom poznania, dvíhala sebavedomie, dodávala silu a odvahu v sociálnych bojoch a zápasoch za lepší a spravodlivejší poriadok. V knihe môžeme sledovať vznik publicistiky a formovanie publicistických žánrov u nás. Pomôže nám objasniť jej postavenie i miesto v súčasnej tlači a základné teoretické otázky novinárskej publicistickej tvorby. V druhej časti sa podrobne zaoberá prejavmi a novinárskymi žánrami publicistiky racionálneho typu. V prvom rade je určená poslucháčom novinárstva na vysokej škole. No určite bude môcť mnoho povedať aj novinárom na všetkých úsekoch žurnalistickej praxe, lebo vieme, že teória je zovšeobecnením praxe, aby jej slúžila a dvíhala ju na vyššiu úroveň. Môže byť tiež cennou pomôckou pri výučbe slovenského jazyka a literatúry na stredných školách. Novinoveda je veľmi mladá vedecká disciplína a ako všetko mladé aj ona je charakteristická prudkým vývojom. Kniha, ktorá sa vám dostáva do rúk, chce byť. cenným príspevkom pri kladení základov teórie publicistiky a pri rozvíjaní žánrov publicistiky racionálneho, vecného typu. ..."
..."

     

KADNÁR, EMIL - NOVINÁRSKA PUBLICISTIKA II.

KADNÁR, EMIL

NOVINÁRSKA PUBLICISTIKA II.
beletristické novinárske žánre

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, 1983
obálka Štefan Pavelka
1. vydanie, 1.500 výtlačkov

žurnalistika, štylistika, slovenský jazyk
234 s., slovenčina
hmotnosť: 530 g

tvrdá väzba, veľký formát, papierový úrebal
stav: výborný, nepoužívaná

5,50 €

*H-2-3*

"... Poslucháči žurnalistiky, ale aj žurnalistická prax čoraz naliehavejšie kladú pred novinovedu otázku, ako písať dobrú reportáž, črtu a besednicu (causerie). V tejto vysokoškolskej učebnici odpovedá na ne docent Katedry žurnalistiky Filozofickej fakulty Univerzity Komenského PhDr. Emil Kadnár, kandidát vied o umení. Jeho vedecká štúdia dáva nielen komplexný a vyčerpávajúci pohľad na históriu a teóriu týchto žánrov, ale najmä poslucháčom vysokoškolského štúdia žurnalistiky a novinárom v praxi dáva aj návody na ich tvorbu. Štúdia nevychádza iba z teórie týchto žánrov, nehovorí iba o tom, čo je reportáž, črta a zábavnica, ale najmä o tom, aké by mali byť, resp. ako ich tvoriť, aby takými boli. Metóda tvorby týchto žánrov nevychádza len z teoretického, ale aj z empirického poznania, opierajúc sa hlavne o tvorbu klasikov týchto žánrov. Reportáž je azda najfrekventovanejší žáner umeleckej publicistiky, najobľúbenejší nielen u čitateľov, ale aj u jej tvorcov v novinárskej praxi, pretože zachytáva a zobrazuje mnohorakosť, mnohotvárnosť a dynamiku dneška. Reportáž má v československej žurnalistike bohaté tradície — môže nadväzovať na tvorbu jej klasikov: Egona Ervína Kischa, Juliusa Fučíka, ale aj Bohuša Chňoupka. Hoci vznikla pred dva a pol storočím, svoju dnešnú podobu nadobudla až niekedy na začiatku tohto storočia, najmä po prvej svetovej vojne. V slovenskej tlači sa začala výraznejšie frekventovať až v tridsiatych rokoch a zameriavala sa najmä na sociálnu tematickú oblasť. Naša súčasná reportáž, napriek obľúbenosti u čitateľov i u tvorcov, zápasí o vyššiu kvalitu a čaká na výrazné reportérske osobnosti. ..."

"... Črta je najvýraznejším predstaviteľom žánrov umeleckej publicistiky. Črta — to je vlastne „obrázok, poviedka zo života". Svojou formou je to vlastne beletria, odlišuje sa od nej len svojím dokumentárnym zobrazovaním života. Má bohaté tradície tak v českej, ako aj v slovenskej publicistike (a literatúre). Veď v minulosti jestvovala na Slovensku celá plejáda autorov skvelých čŕt, počínajúc Svetozárom Hurbanom-Vajanským, Jozefom Gregorom-Tajovským, Jankom Kalinčiakom, Martinom Kukučínom až po Janka Jesenského. V súčasnej slovenskej publicistike pociťujeme značnú absenciu tohto žánru, stojaceho na rozhraní medzi žurnalistikou a beletriou, a to tým viac, že aj naši spisovatelia akoby ju strácali z pozornosti. Zábavnica nie je v našej publicistike neznámy žáner. Vtipnými rozprávačmi — causermi boli najmä S. H. Vajanský, Janko Jesenský, Janko Alexy a František Gabaj. V súčasnej slovenskej publicistike akoby upadala do zabudnutia — azda preto, lebo si vyžaduje silnú rozprávačskú osobnosť. Žurnalistika je jav novodobej kultúry. Stala sa nezastupiteľnou súčasťou nášho každodenného života. V našej socialistickej žurnalistike sa kladú najvyššie nároky na kvalitu jej tvorby, žánrové majstrovstvo nevynímajúc, aby naša tlač, rozhlas a televízia svoj zaujímavý a aktuálny obsah sprostredkúvali svojim recipientom v najdokonalejšej podobe. Táto vysokoškolská učebnica sa usiluje vyplniť prázdny priestor v oblasti teórie publicistických žánrov a poslucháčom štúdia žurnalistiky i novinárom v praxi poskytnúť bohaté a komplexné poznanie o tvorbe reportáže, črty a zábavnice. ..." 

     
    

MAGYAR KÖNYVKIADÓK PROGRAMJA 1989

MAGYAR KÖNYVKIADÓK PROGRAMJA 1989

Kézirat
A közölt árak és bibliográfiai adatok tájékoztató jellegűek

Kultura külkereskedelmi vállalat, Budapest, 1990

bibliografia
344 s., maďarčina
hmotnosť: 479 g

mäkká väzba, veľký formát
stav: zachovalá, poznámky ceruzkou

0,80 € DAROVANÉ *bagbe*

*093*



SHAKESPEARE, WILLIAM - TROILUS ÉS CRESSIDA

SHAKESPEARE, WILLIAM

TROILUS ÉS CRESSIDA
(Troilus and Cressida)

Európa, Budapest, 1983
ISBN 963 07 3160 6
35.850 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
224 s., maďarčina
hmotnosť: 213 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,50 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)

Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra TROILUS A CRESSIDA ?

SHAKESPEARE, WILLIAM - II. RICHÁRD

SHAKESPEARE, WILLIAM

II. RICHÁRD
(King Richard the Second)

Európa, Budapest, 1980
ISBN 963 07 2014 0
23.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
168 s., maďarčina
hmotnosť: 155 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra RICHARD II. ? (eng.)

SHAKESPEARE, WILLIAM - HAMLET

SHAKESPEARE, WILLIAM

HAMLET
(Hamlet, Prince of Denmark)

Európa, Budapest, 1981
ISBN 963 07 2754 4
44.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
236 s., maďarčina
hmotnosť: 222 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,30 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra HAMLET ? 



SHAKESPEARE, WILLIAM - AHOGY TETSZIK

SHAKESPEARE, WILLIAM

AHOGY TETSZIK
(As You Like It)

Európa, Budapest, 1980
ISBN 963 07 1982 7
25.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, komédia
176 s., maďarčina
hmotnosť: 166 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra AKO SA VÁM PÁČI ? 



SHAKESPEARE, WILLIAM - A VIHAR

SHAKESPEARE, WILLIAM

A VIHAR
(The Tempest)

Európa, Budapest, 1981
ISBN 963 07 2696 3
20.500 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
140 s., maďarčina
hmotnosť: 137 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra BÚRKA ?



SHAKESPEARE, WILLIAM - CYMBELINE

SHAKESPEARE, WILLIAM

CYMBELINE
(Cymbeline)

Európa, Budapest, 1984
ISBN 963 07 2673 4
41.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
204 s., maďarčina
hmotnosť: 181 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra CYMBELÍN ?

 

pondelok 5. marca 2012

SHAKESPEARE, WILLIAM - OTHELLO

SHAKESPEARE, WILLIAM

OTHELLO
(Othello, the Moor of Venice)

Európa, Budapest, 1983
ISBN 963 07 2883 4
44.850 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
228 s., maďarčina
hmotnosť: 218 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra OTHELLO ? 



SHAKESPEARE, WILLIAM - TÉLI REGE

SHAKESPEARE, WILLIAM

TÉLI REGE
(Winter´s Tale)

Európa, Budapest, 1983
ISBN 963 07 2908 3
46.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
188 s., maďarčina
hmotnosť: 175 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra ZIMNÁ ROZPRÁVKA ? 


SHAKESPEARE, WILLIAM - ANTONIUS ÉS KLEOPÁTRA

SHAKESPEARE, WILLIAM

ANTONIUS ÉS KLEOPÁTRA
(Antony and Cleopatra)

Európa, Budapest, 1984
ISBN 963 07 2885 0
47.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, tragédia
252 s., maďarčina
hmotnosť: 220 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,30 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra ANTONIUS A KLEOPATRA ?
       

SHAKESPEARE, WILLIAM - A MAKRANCOS HÖLGY

SHAKESPEARE, WILLIAM

A MAKRANCOS HÖLGY
(The Taming of the Shrew)

Európa, Budapest, 1982
ISBN 963 07 2579 7
40.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, komédia
176 s., maďarčina
hmotnosť: 159 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je SKROTENIE ZLEJ ŽENY ?

 

streda 22. februára 2012

SHAKESPEARE, WILLIAM - A VELENCEI KALMÁR

SHAKESPEARE, WILLIAM

A VELENCEI KALMÁR

Európa, Budapest, 1982
ISBN 963 07 2470 7
43.000 výtlačkov

beletria, divadelná hra, komédia
180 s., maďarčina
hmotnosť: 171 g

mäkká väzba, menší formát
stav: vynikajúci, nepoužívaná

0,70 € DAROVANÉ (*bagbe*)

*071* (kontrola 2.2.2016)
Kto bol WILLIAM SHAKESPEARE ? O čom je hra KUPEC BENÁTSKY ?