ročník XII.
Fedor Houdek, Bratislava, 1928
redaktor Dr. Frant. Kaláč
časopis, literárna teória, literatúra slovenská, politika, publicistika
64 s., slovenčina
mäkká väzba
stav: pečiatky v knihe a na obálke
2,50 €
*bib29*časop*
Staré, ale dobré knihy. Lebo knihy sú ako víno. Niektoré kúsky vám v rukách dozrejú na poklady. Keď ich čítate, ovanie vás príbeh alebo poučenie.
Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Prírastky kníh na e-mail" v ľavom stĺpci a na váš e-mail príde maximálne jedna správa denne.
Alebo sa staňte členom stránky na Facebooku.
https://www.facebook.com/groups/ripakovantikvariat/
Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie.
Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com
Postup bude nasledujúci :
a.) uveďte tituly, o ktoré máte záujem
b.) uveďte Vašu adresu, prípadne telefón
c.) skontrolujem dostupnosť kníh a následne vám pošlem pokyny na platbu vopred. Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam.
d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby.
e.) Po obdržaní platby na môj účet vám knihy do troch dní posielam
Jednoduché, však? )
ANTIKVÁRIUM (magyarul)
Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.
tvrdá väzba, veľký formát
stav: dobrý, horný roh chrbáta väzby poškodený v dĺžke 2 cm, bez gramoplatne
PREDANÉ
*unk*dets*
tvrdá väzba
stav: dobrý, neutorské venovanie, 1 strana lepená
PREDANÉ
*unk*dets*
Keď sa svojvoľnej moci podarilo ignorovať - a neskôr umlčať - všeobecný nesúhlasný postoj národa k vojne, pri udeľovaní Oscarov sa na javisko postavil muž a pred očami miliardy ľudí vykričal najvyššiemu veliteľovi jeho falošné prezidentstvo a falošnú vojnu. Stojí za povšimnutie, že teraz, len o niekoľko mesiacov neskôr, sa tieto slová stali široko uznávanou pravdou po celej krajine.
Michael Moore pri každej príležitosti bičuje Hlúpych bielych mužov. Stal sa postrachom vyžraných kocúrov, ľudí posadnutých zbraňami i politikov, ktorí klamú. The Guardian ho opisuje ako „prebúdzajúci výkrik, kopanec do mentálneho zadku“. A teraz je späť a trúfa si položiť najnaliehavejšiu otázku týchto nebezpečných čias: KDE JE MOJA KRAJINA, KAMOŠ?
Michael Moore prichádza vo svojej novej knihe s poslaním: zmeniť režim. Muž, ktorý sa votrel do Bieleho domu cestou podmastenou ropnými kamošmi svojho otca, je jedným z mnohých terčov Moorovej nástojčivej knihy nadväzujúcej na bestseller Hlúpi bieli muži, najpredávanejšej knihy literatúry faktu v rokoch 2002 - 2003. Nik nie je pred ním bezpečný: magnáti z korporácií, ktorí vyžmýkali milióny zo životných úspor svojich zamestnancov, zákonodarcovia, ktorí obmedzili naše občianske slobody v mene „vnútornej bezpečnosti“, a dokonca ani váš pravicovo zmýšľajúci švagor (áno, nájde sa v každej rodine), ktorý každý rok trepe nezmysly a kazí všetkým večeru na Deň vďakyvzdania.
Johnsonovy DĚJINY 20. STOLETÍ je strhující příběh tohoto úděsného věku velikých technických vynálezů, ohromného bohatství i nekonečné bídy a teroru.
Knížka vzbudila velký rozruch na Západě nejen proto, že je mistrně napsána, ale hlavně tím, jak nemilosrdně odhaluje pravdu, všem levicovým intelektuálům tak nepohodlnou. Všude, kde se prosadil ideologický stát, vládne korupce myšlení, útlak, teror. Všude, kde stát zasahuje do tržního mechanismu či se dokonce stává neosobním „majitelem“ hospodářství, vládnou úplatky, demoralizace a bída.
Johnson si neklade žádné meze, jde-li o fakta. Rudá niť teroru se odvíjí v Africe, Asii i Latinské Americe za nepřetržitého potlesku západních intelektuálů. Podstatu zla však vidí autor v morálním relativismu, který po celá desetiletí brání demokracii, aby zvítězila.
„DĚJINY 20. STOLETÍ“, v mistrném překladu Jan Čulíka, jsou nepostradatelnou učebnicí moderní historiografie. Český čtenář záhy zjistí, že po čtyřicetileté izolaci neví o světě takřka nic.
Poslední titul slavné válečné trilogie - Nejdelší den (NV 1968, ČS 1991), Poslední bitva (NLN 1993), Vzdálený most opět představuje špičkové dílo literatury faktu.
Cornelius Ryan (1920 - 1974), americký válečný komentátor, spisovatel a novinář se stal klasikem svého žánru - literatury faktu. Tentokrát získal svůj námět z tragické bitvy u Arnhemu v zářijových dnech roku 1944, ve které se Spojenci pokusili překročit Rýn, zmocnit se jeho mostů, proniknout do Německa a skoncovat s Třetí říší.
Autor dokumentuje události minutu po minutě na základě nesčetných svědectví generálů, prostých vojáků, odbojářů i zrádců všech zúčastněných stran.
Stáváme se tak svědky heroického boje a odvahy, omylů a nedorozumění, selhání techniky i lidí, jež měly tragické důsledky pro ukončení druhé světové války - „vzdáleného mostu".
Kniha se stala předlohou k nejslavnějšímu akčnímu filmu své doby Vzdálený most v režii Richarda Attenborougha s hvězdným obsazením - Robert Redford, Laurence Olivier, Liv Ullmannová, Gene Hackman, Anthony Hopkins, Maximilian Schell a další.
Tato knížka obsahuje devět autorových studií z posledních let, které jsou sjednoceny základní koncepcí. Z různých hledisek odůvodňují, že marxisticko-leninská dialektika je jádrem vědeckého myšlení nového typu, který se rodí jak z potřeb rozvoje vědeckého poznání, tak i ze společenských a světonázorových potřeb přechodu ke komunistickému světovému řádu. Autor sám říká v doslovu, že „je zajisté především na čtenáři, aby si sám učinil úsudek o tom, zda a v jaké míře byl splněn záměr autorův vyjádřený v předmluvě, že totiž tato knížka si činí nárok na jistou ucelenost a že ve všech statích i v jejich sledu jde o to, aby byla odůvodněna myšlenka, že materialistická dialektika je jádrem nového historického typu rozumného myšlení, který je životně potřebný pro rodící se komunistickou kulturu“.
Studie se zabývají různými stránkami materialistické dialektiky jako logiky a teorie poznání, tedy oblastí základní filozofické problematiky. Autor se pokouší se zdarem nově osvětlit obecné zákonitosti vývoje lidského myšlení a daří se mu „vytypovat" určité specifické, v jednotlivých dějinných epochách typické myšlenkové přístupy a pojmové koncepce (např. typ aristotelský, galileovsko-newtonský apod. ). Tím překračuje rámec všeobecného protikladu dialektiky a metafyziky, což dovoluje historicky přesnější a objektivnější hodnocení významných myslitelů minulosti a zároveň je náležitě osvětlen převratný, vpravdě revoluční význam marxisticko-leninské materialistické dialektiky. Autor organicky spojuje vlastní rozvíjení filozofické teorie s kritikou buržoázni filozofické ideologie, a tím připravuje půdu pro hlavní úkol nejbližší budoucnosti, totiž pro soustavné zpracování materialistické dialektiky, které z hlediska dosaženého stupně vědeckého poznání považuje nejen za žádoucí, ale především též za možné.
OBSAH
ČLÁNKY A ŠTÚDIE:
Miroslav Bažány: Impulzivita v dynamografickej krivke
Oto Ferenczy: O dvoch spôsoboch účasti na hudbe
Paula Hudiková: Motivácia samovrážd u maloletých
Anton Jurovský: Psychologická práca u nás
Peter Karvaš: K psychologii divadelného zážitku
Jozef Koščo: Voľba povolania a jej motivácia u žiakov, končiacich meštiansku školu
Mikuláš Milan: Vplyv vojenského prostredia na snovú tvorbu regrúta odv. roč. 1942
Štefan Rehák: Ľavorukosť v písme a jej stopy
Marián Váross: Hodnotiaci akt
Jozef Vrla: Zabúdanie snov
ROZHĽADY:
Poznámky k dnešnej francúzskej psychologii. M. Váross
Na okraj III. vydania Jurovského Psychologie. J. Koščo
C. G. Jung a jeho komplexná a či analytická psychologia. T. Pardel
Novodobé mastičkárstvo. M. Milan
Rozšírenie práce psychotechniky na Slovensku. A. J.
Založenie Psychologického odboru Matice slovenskej. A. J.
Europský kongres „Medzinár. ligy pre novú výchovu“. M. Bažány
Možnosti psycholog. práce u nás a úlohy Psychol. odboru MS. A. Jurovský
Potreba matemat. školenia v psychologii. M. Milan
Plánovanie aj vo vedeckej práci. A. Jurovský
Psychologia v armáde USA. m. b.
KRITIKY A RECENZIE:
A. H. Bowley: The Natural Development of the Child. A. Jurovský
K. Černocký: Duševní zdravověda. J. Daniel
J. C. Flugel: Man, Morals and Society. K. Terebessy
A. Hirner: Človek a spoločnosť. A. Jurovský
A. Jurovský: Súlad v rodinnom živote. J. Koščo.
M. Klímová-Fugnerová: Naše dítě. V. Haviarová.
M. Krakešová-Došková: Psychogenese sociálních případů. M. Milan
R. Knight: Intelligence and Intelligence Tests. M. Milan
R. Le Senne: Traité de caractérologie. M. Váross
S. Lowy: Man and His Fellowmen. A. Jurovský.
H. Moore: Psychology for Business and Industry. A. Jurovský.
Nový ruský psychologický časopis. P. Martinková
G. Pavlovič: Výskum detskej kresby. M. Milan.
H. Piéron: Sa sensation. M. Váross.
Psychologie a vychovatelství. JeR
A. A. Roback: The Psychology of Common Sense. A. Jurovský
J. Stavěl: Předivo zájmů. D. Husár
R. Souček: Charakter. Pokusy o analysu osobnosti. A. Jurovský
J. Stavěl: Předivo zájmů. D. Husár
I. Tarcsay: Grundriss der Psychodiagnostik. L. Ličko.
L. L. Thurston: A Factorial Study of Perception. Dr. M. Bažány
P. E. Vernon: The Measurement of Abilities. M. Milan.
J. G. Williams: The Psychology of Childhood to Maturity. A. Jurovský
OBSAH
III. roč. Materskej školy
Úvodníky
Blaškovič Oskár dr.: Po konferencii o súčasnom stave a úlohách pedagogickej vedy.
Brťka Juraj: Ján Amos Komenský a naša predškolská výchova......
Čihák Jozef: Do nového roku druhej päťročnice
Čihák Jozef: S jasným cieľom a dôverou do nového školského roku
Čihák Jozef: Všetko pre ľudí komunizmu
Holécyová Olga: 35 víťazných rokov KSČ
Kotoč Ján: Za prehĺbenie výchovnej práce
Popovňák Juraj: Študujme, zovšeobecňujme a rozširujme pedagogické skúsenosti.
Rusnáčková Mária: Význam Veľkej októbrovej revolúcie pre predškolskú výchovu.
Sumarová Elena: Za šťastný život v mieri, za nové úspechy v budovaní socializmu.
Šufliarsky Jozef inž.: Radostné perspektívy našej druhej päťročnice
Články
Benkova Ružena: Pedagogické charakteristiky — pomoc pri výchove a vyučovaní detí.
Bertigová Elena: Nárečové prvky v detskej reči
Bessonová A. P.: Hry detí v jednotriednej materskej škole
Blaškovič Oskár dr.: Vývin vôle detí predškolského veku
Brezinová Helena: Hry našich detí
Brťka Juraj: Vychovávajme deti k uvedomelej disciplíne
Brnová Marta: Ako nám patronátny závod a ZRPŠ umožnili zriadiť kútik živej prírody a naša práca v ňom
Bykovová K. A.: Výchova kultúrneho správania detí v materskej škole....
Capková Mária: Pobyt v prírode a vychádzky v zime
Capková Mária: Vymýšľanie rozprávky v skupine starších detí
Cinmanová V. M.: Denný poriadok v materskej škole
Čtrnáctová Libuše: Organizácia zamestnania mladších detí v zmiešanom oddelení.
Dedinská Lenka: Betkin olovrant
Dedinská Lenka: Chorý Bodrik
Dorušincová A.: Ako som získala patronát pre našu školu
Drozdová Mária: Niekoľko skúseností z jazykovej výchovy
Dubecký Karol: Hry so sprievodom hudby
Ferenčíková Marína: Obohacovanie detského slovníka v letnom styku s prírodou.
Gallo Ján: Na pomoc jednoročnej riadenej praxi
Gallo Ján: Štrnásťdenná súvislá prax — jeden z prostriedkov výchovy budúcich učiteliek materských škôl
Glorik Jaroslav: Niekoľko slov o kútikoch živej prírody na materských školách.
Grekčová Paulína: Spolupráca materskej školy s národnou školou
Grekčová Paulína: Výchova socialistického vzťahu k práci
Havranová Alžbeta: Ako vychovávam v deťoch lásku a úctu k matke
Havranova Alžbeta: Ako využívam prírodný materiál vo výtvarnej výchove.
Havranová Alžbeta: Pohybové hry
Hisemová Magda a Vašová Elena: Výchova výslovnosti detí na materskej škole
Hladíková Mária: Za prehĺbenie spolupráce rodiny s materskou školou.
Hladíková Mária: Z rekreácie našich detí v Brezovej pod Bradlom.
Holécyová Oľga, Klindová Ľuba: Spôsob usmerňovania tvorivých hier.
Homolová Elena: Zimné radosti detí — prostriedok otužovania
Horváth Štefan: Malý kresliar
Hudáková Berta: Ako vediem deti k disciplinovanosti.
Hudecová Viera: Tvorivé hry na námety z detských kníh.
Chudíková Magda dr.: O knihách pre deti predškolského veku
Injutin P. E.: Boj proti detskému strachu
Janíčkova Kornélia: Ako rozvíjam reč detí
Jírová Míla dr.: K otázkam výchovno-vyučovacej práce na našich materských školách
Klinda F. MUDr.: Bojujme proti infekčným chorobám našich detí!.
Kollárová Gabriela: Výchova kultúrno-hygienických návykov detí na dedinskej materskej škole
Kolejákova Emília: Ako mi pomáhajú návštevy v rodinách
Komlóssyová Elena: Pieseň v každodennom živote materskej školy.
Korotkovová E. P.: Príprava detí na čítanie rozprávky
Kosminská V. B.: O spôsoboch vyučovania kreslenia
Kováčiková Anna: Ako som nadviazala styky s rodičmi detí
Kuznecovová Mária: Vychádzky — prostriedok výchovy lásky k rodnému miestu
Kuric Jozef dr.: Úloha dospelých pri vývine reči a myslenia dieťaťa.
Macko Anton: Modelujme z hliny!
Markova Mária: Ako som učila deti poznať hlavné podmienky života rastlín.
Mesiar Alexander: Šetrime nohy našich detí!
Mikletič Teofil MUDr.: Niektoré aktuálne otázky hygieny v materských školách
Mikulová Mária: Ako učím deti ľúbiť svoju vlasť
Mišíková Vilma: Dedinské materské školy a poľnohospodárske útulky na pomoc socializácii dediny
Nosáľ Ján Víťazoslav: Dva príklady
Ondrejková Mária: Niektoré skúseností a metódy spolupráce s národnou školou.
Otvorenie výchovnej poradne pri Štátnom pedagogickom ústave (Holécyová O. ).
Petrišinová Alžbeta: Úloha hudobných zamestnaní pri osvojovaní materinského jazyka
Pichler Karol: Stretnutie so sovietskou materskou školou......
Pochylý Alfonz: Ľudovít Štúr a materinský jazyk
Princová Ida: Ako som využila dojmy detí z prvomájových osláv na obohatenie ich slovníka a pri utváraní ich citového vzťahu k dnešku
Princová Ida: Beseda o rieke Dunaji
Princová Ida: Príprava na zamestnanie materinského jazyka
Princová Ida: Rozhovor o zime
Princová Ida: Spolupráca materskej školy s rodinou na úseku jazykovej výchovy detí
Reťkovská Mária: Spolupráca materskej školy s jaslami
Reťkovská Mária: Výchova k poslušnosti
Rybárová Eva dr.: Úloha obrázka vo vývine, poznávacích schopností dieťaťa.
Snopko Štefan: Film a diafilm na materskej škole
Sokolík Rudolf: Oboznamovanie detí predškolského veku s prírodou....
Sokolík Rudolf: Prírodovedné vzdelanie a učitelka materskej školy. . .
Sorokinová A. I.: Výchovno-vzdelávacia práca v prvom ročníku a vývin detí.
Sorokinová A. I.: Výchovno-vyučovacia práca v prvom ročníku a vývin detí.
Štefanovič Jozef dr.: Pamäť dieťaťa v predškolskom veku.
Štefkovič Ladislav: Význam materskej školy v detských liečebných ústavoch a ozdravovniach Tarasovová O. T.: Metodika vodných procedúr ako prostriedku otužovania
Vanajeva P. A.: Výchova priateľských vzťahov v hre a v práci medzi deťmi rôzneho veku
Varghová Ilona: Moje skúsenosti v miešanej triede
Vašová Elena: Ako pracujem na výtvarnej výchove s pomocnými predlohami.
Vašová Elena: Ako som využila nálepky z konzerv
Vrabcová Irena: Družba dedinskej a mestskej materskej školy
Vzorná učitelka Margita Korcová (Betka Kotalová)
Zálešáková Margita: Pohybové hry a ich využitie
Zálešáková Margita: Ukážka telovýchovného zamestnania s deťmi.