Vitajte v mojom antikvariáte!

na FACEBOOKU - https://www.facebook.com/ripakovantikvariat/

Chcete mať prehľad o najnovších prírastkoch? Zadajte svoju e-mailovú adresu do kolónky "Follow by Email" vpravo hore. Alebo sa stanete členom stránky na Facebooku. Vyberte si to, čo je Vašej duši najbližšie. Ak sa Vám niečo zapáči, napíšte mi na riporipo@gmail.com. Postup bude nasledujúci :

a.) uvediete Vašu adresu b.) hmotnosť knihy pre výpočet poštovného - do 500 g - cena 1,60 € listová zásielka doporučene II. Trieda. Ak bude hmotnosť zásielky vyššia, vždy platia cenníky zásielok Slovenskej pošty c.) vyberiete si banku, do ktorej zaplatíte za knihu a zásielku (mBank resp. ČSOB). Na dobierku, po zlých skúsenostiach, neposielam. d.) Dáte mi avízo o zrealizovaní platby. Môžeme sa dohodnúť i na osobnom prebratí zásielky v Košiciach. e.) posielam zásielku f.) tešíte sa z knihy g.) čítate ..)

Jednoduché, však? )

ANTIKVÁRIUM (magyarul)

Ha Magyarországról van, és bármelyik könyv érdekelné, kérjük írjon a riporipo@gmail.com címre. A könyvek küldhetök postán. Ha átutazóban van Kassán, a megrendelt könyveket személyesen is átveheti.

sobota 10. februára 2018

NĚMEČEK, VÁCLAV - ATLAS LETADEL 8

NĚMEČEK, VÁCLAV

ATLAS LETADEL 8
Jednomotorová dopravní letadla

Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, 1990
edícia Knižnice letecké dopravy
ilustrácie Jaroslav Velc
obálka Jaroslav Velc, Petr Kubín
1. vydanie, 18.000 výtlačkov
ISBN 80-7030-106-6

encyklopédie, doprava, letectvo,
176 s., 146 čb obr., 16 far. il.,  čeština
hmotnosť: 263 g

mäkká väzba
stav: dobrý, knižničné pečiatky

2,40 €

*balbe2*   in **S3Z**

Závěrečný svazek Atlasů letadel je věnován kategorii letadel, která dnes prakticky zmizela ze sortimentu výrobků leteckých továren, protože se přežila a musela ustoupit moderněji a účelněji řešeným typům. Přesto si zaslouží, aby ji byl věnován jeden svazek této řady — s jejím rozvojem je totiž spojen i průkopnický rozvoj letecké dopravy ve všech kontinentech. Krátce po první světové válce se ve světě zakládaly malé dopravní společnosti snažící se prosadit leteckou meziměstskou dopravu vyřazenými vojenskými letouny. Stroje se narychlo adaptovaly a mnoho pohodlí neskýtaly, avšak zájem o létání ve veřejnosti byl.

Ukázalo se však, že pro ekonomický provoz takové dopravní společnosti jsou zapotřebí letouny s čisté civilními charakteristikami, s dostatečnou nosnosti, spolehlivým motorem o vyšší životnosti a nižší spotřebě paliva. Tak začala éra specializovaných dopravních letounů procházející velmi rychlým vývojem ve dvacátých a třicátých letech. Je spojena s řadou rekordních přeletů, ale i objevitelských cest mezi kontinenty. Bouřlivý rozvoj letectví však záhy uvedl na scénu dvoumotorové a třímotorové typy, které dopravní společnosti považovaly za spolehlivější v pravidelném a zejména dálkovém provozu. Jednomotorové typy postupně odcházely na kratší tratě, k nepravidelné a nájemné dopravě a také ke společnostem provozujícím dopravu osob a nákladů v těžkých terénních podmínkách. Ještě po druhé světové válce se objevilo několik pokusů oživit tuto kategorii, nakonec však jednomotorové stroje postupné přešly do skupiny, již se všeobecně říká víceúčelové.

Osmý svazek obsahuje 113 popisů letadel seskupených do oddílů A (popis, snímek, výkres) a B (popis a snímek). Na závěr je připojeno 16 barevných bokorysů různých letadel ve službách dopravních společností.